kortsluiting motorkabel

Vragen, oplossingen en suggestie voor montage van de GPS op de motor en in de auto.
Plaats reactie
vanrosmalen
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 jun 2009 23:14

kortsluiting motorkabel

Bericht door vanrosmalen »

Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een motor gekocht met een cradle voor een 2610.
Deze 2610 had ik zelf al.
De zekering van de cradle was doorgebrand....nieuwe zekering erin en...
weer doorgebrand.
Ik heb de kabel doorgemeten en er zat in de stekker naar de 2610 een kortsluiting. Als je de plus doormeet krijg je zowel op + als - spanning
(en andersom)
Jammer. Helaas.

Nieuwe kabel besteld bij Notter.
Vandaag binnen gekregen en even aangesloten voor een test.
Wat blijkt nu... weer brand de zekering door :evil:

De nieuwe kabel doorgemeten. Plus is ok maar de min op de stekker voor de 2610 komt niet "binnen".
De ronde stekker naar de cradle krijgt wel + en -

Dit kan toch niet de oorzaak van de kortsluiting zijn ???
Als de "min" niet goed is kan de zekering toch niet doorbranden ?

Zit er in deze nieuwe kabel een foute aansluiting ??


Ik snap het niet meer, jullie wel ??
Hoor graag suggestie's
Bedankt alvast
Frank

triumph
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 jul 2005 23:55

Bericht door triumph »

Hoi mbt je probleem kan ik melden dat de aftakking in de kabel erg kwetsbaar is en weinig mechanische belasting verdraagt. Vreemd is het dan wel dat een nieuwe kabel niet werkt. Omdat de nieuwe kabel bij Waypoint wegkomt zou ik zeggen, ga ermee terug en laat de kabel en 2610 ff checken, het is tenslotte wel een leuk stukkie sturen van Rosmalen naar Notter... :wink:

Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Special: auto- en motormontage”