foto's montage op de motor

Vragen, oplossingen en suggestie voor montage van de GPS op de motor en in de auto.
Gebruikersavatar
Markie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2009 11:38
Locatie: Eindhoven

Bericht door Markie »

cp1 schreef:Gelukt!!

Een 2720 op m'n GSX-R 1000 K5....... :D :D

De RAM-rubberen-bal met schuine bevestiging (mirror-mount) aan de bovenste bout van de linker spiegel (wel aan de binnenkant van de kuip :wink: ), zie foto:

Afbeelding

Moest wel even het gat van de rubberen bal wat uitboren, zodat het originele Suzuki-moertje perfect past.

Daarna de RAM-arm met Garmin motorhouder bevestigen, zie foto:

Afbeelding

En dan de 2720 erop! Zie foto (vanuit rijderspositie):

Afbeelding

Het geheel valt bijna helemaal binnen de kuipruit, zit mooi links boven in de "cockpit" en links onder in mijn gezichtsveld.
Ik kan alleen de eerste 5000 toeren van m'n toerenteller niet meer zien, maar ja, dat is toch het minst interessante gebied....... :twisted: :twisted:

Al met al een voor mij zeer mooie oplossing!!


Groeten,
Cees
Dit vind ik nou echt een hele mooie oplossing, zeer netjes weggewerkt! Ik ga eens kijken of dit ook mogelijk is bij mijn GSX-R600 icm m'n zumo660.


Bedankt voor de inspiratie!
Groeten,
Mark

Gebruikersavatar
Markie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2009 11:38
Locatie: Eindhoven

Bericht door Markie »

RAM-rubberen-bal met schuine bevestiging werd toch een beetje lastig, aangezien dan de Garmin te ver de cockpit in moest.

Uiteindelijk is wil ik net zo'n blokje maken als Rundmjen op zijn fiets heeft. Maar ik zal even moeten wachten, want het gereedschap heb ik niet thuis. Daarvoor moet ik op het oude werk van mijn vader zijn, na de bouwvak.

We hebben een noodoplossing gemaakt hieronder het resultaat.

Afbeelding
3 aluminum plaatjes, 1 lapje oliebestendig rubber(anti schok), 4 bouten en orginele Garmin houder.
Kosten: 0,- euro


Afbeelding

Afbeelding
Met de Garmin erop

Afbeelding
Met waterdicht afdekkapje erop
Groeten,
Mark

kawa er6F
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2009 09:07

Bericht door kawa er6F »

Mooie fotoos dames en heren,
ik wil dan niet achterblijven. Mijn Nuvi 510 op een Kawa ER6f. Mooi compact kunnen monteren. Draait net vrij van de ruit. Voeding zit onder de klokken aan dimlicht (altijd aan bij rijden) gesoldeerd. Werkt perfect.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jan

bolle1961
Berichten: 379
Lid geworden op: 5 aug 2007 16:58

Bericht door bolle1961 »

kawa er6F schreef:Mooie fotoos dames en heren,
Mijn Nuvi 510 op een Kawa ER6f.
zo te zien zit je Nuvi voor je snelheidsmeter, kan je daar geen problemen mee krijgen ( overijverige dienders )?

kawa er6F
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2009 09:07

Bericht door kawa er6F »

Hallo (Arie?),
ik hoop van niet. Dan zal ik aanvoeren dat op mijn Nuvi de snelheid ook leesbaar is, en waarschijnlijk nauwkeuriger dan de meter. Die snelheids aanduiding gebruik ik ook bewust zo. Omdat ik bij vrijlaten van beide meters de Nuvi nooit mooi binnen de stroomlijn kon monteren.
(hoogst gemeten snelheid 308 km/h) Ook geen probleem, dat was in de Thalys naar Parijs!
groeten
Jan

Jan oet Enter
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 feb 2008 16:44
Locatie: Enter
Contacteer:

Bericht door Jan oet Enter »

Dat is nog niks, in het vliegtuig naar Spanje, 840 Km gemeten op een hoogte van 11,5 kilometer, met de Zumo 550.

Groeten Jan.
Echt motorrijden doe je in de Eifel ja toch?

kawa er6F
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2009 09:07

Bericht door kawa er6F »

had die tegenwind? Maar zonder gein, wel leuk zo,n getalletje. En die stelling over de Eifel ben ik wel mee eens, hoewel Sauerland ook mooi is,
groetn ut Moppelt,
Jan

Jan oet Enter
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 feb 2008 16:44
Locatie: Enter
Contacteer:

Bericht door Jan oet Enter »

Klopt, ben dit jaar wezen rijden in het Sauerland en in de Eifel, allebei fantastische streken om lekker te rijden. We zijn nu een rit aan het voorbereiden naar Spanje, eerst met de trein van Dusseldorf naar Narbonne onder in Frankrijk en dan verder op de motor naar Alicante.
Heb al een route klaar en dan via Andorra en dan laten we ons door de binnenlanden afzakken naar Alicante.
Daar woont nl m'n zoon en dan gaan we van daaruit ritten maken.
De dames en de kids gaan met het vliegtuig, dus dat is mooi geregeld.
En terug gaan we dwars door Frankrijk enz. dus wel met de motor naar huis. We hebben er nu al zin in, maar het duurt nog even, we gaan achter in April, maar de voorpret is er niet minder om.

En wat dat vliegtuig betreft, misschien heeeft het wel tegenwind gehad, dat weet niet, maar hij ging niet harder, hij schommelde constant tussen de 830 en 840.

Vond ik trouwens wel geinig, dat ik dat meten kon met de Zumo.

Groeten uit Enter, Jan
Echt motorrijden doe je in de Eifel ja toch?

kawa er6F
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2009 09:07

Bericht door kawa er6F »

Mooie ritten Jan! Spanje is volgens mij ook heel erg mooi om motor te rijden. Ik herinner me een tocht met de auto. Eerst door de pyreneeen en door tot aan de Sierras in het ziuden. Voor al het zuiden had een prachtige nog wilde natuur. Ik ben van zomer in de Bourgogne geweest. Daar heb ik de GPS ook voor gekocht. Mijn vrouw met de auto naar een schilders cursus en ik logeerde ook op die boerderij maar met de motor. Heel mooi getoerd daar. Niet spannend maar heel erg rustige wegen. En dan ook echt geen kip op de weg!
Ik heb nu de motor al weer buiten staan. Ga met een maatje Drenthe rond. Nog veel plezier,
groeten,
Jan

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Bericht door Toontje »

Jan zou nu toch wel weer thuis moeten zijn. Of zou hij de trein hebben gemist 8)
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Jan oet Enter
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 feb 2008 16:44
Locatie: Enter
Contacteer:

Bericht door Jan oet Enter »

Haha Toontje, nee ik heb de trein nog niet gemist, kan nog komen natuurlijk, maar lijkt me niet waarschijnlijk, gezien het adrealinegehalte op die dag dat we eindelijk gaan.

Groeten Jan.
Echt motorrijden doe je in de Eifel ja toch?

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Bericht door Toontje »

Ik wordt gek! Ik zweer je, dat er vanmorgen bij mij boven de vorige berichten een datum in 2008 stond ! Daarom dacht ik, dat je toch al weer terug zou moeten zijn. Geen idee, wat dat geweest kan zijn :roll:
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Jan oet Enter
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 feb 2008 16:44
Locatie: Enter
Contacteer:

Bericht door Jan oet Enter »

Gezien het tijdstip kan er ook geen alcohol in het spel zijn, wat het dan wel geweest is weet ik niet, had je wel goed ontbeten, geen algehele flauwte of zoiets? haha. :lol: :lol:

Groeten Jan
Echt motorrijden doe je in de Eifel ja toch?

JoST
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jun 2006 20:30

MIT 100 Foto's van aansluiting

Bericht door JoST »

Heeft er iemand foto's van een aansluiting van een MIT 100 op zijn motorfiets

Gebruikersavatar
rolfje
Berichten: 22
Lid geworden op: 8 dec 2009 09:44
Contacteer:

Bericht door rolfje »

rundmjen schreef:Hier eindelijk mijn zelfgemaakt beugeltje voor de Zumo op mijn Honda CB 1300. Ik wou de zumo zo laag mogenlijk hebben zitten omdat het een naked bike is en het geen gezicht is om de zumo zo hoog te hebben zitten.
Hier eerst een foto van het freeswerkje met de rubbertjes...
Afbeelding
Ben ook bezig met een mount (niet zo luxe als hierboven) maar die rubbertjes te pakken krijgen is dus nog een heel probleem. Nergens te krijgen of te bestellen. Ik heb ondertussen Harddisk-dempers gevonden die erop lijken, dus ik ga kijken of ik daar nog wat van kan maken. Als iemand ondertussen (voor het geval dat) weet waar je die dempers kunt krijgen (M4, 10x10) in de buurt van Amsterdam dan zou ik daar erg blij van worden.

Scheelt rubber bevriezen en boren enzo... Uiteindelijk zal ik wel een verslagje op mijn blog inelkaar prutsen zodat mensen deze ellende niet nog een keer hoeven uitzoeken...

Plaats reactie

Terug naar “Special: auto- en motormontage”