Schubert C3 en Midland BT Next
Schubert C3 en Midland BT Next
Wie heeft er ervaring met het inbouwen van BT-communicatie (Midland BT Next maar mag ook Cardo of ander merk) in een Schubert C3 helm. Het gaat mij met name om de plaats waar je het beste het apparaatje kunt opplakken en waar je de kabeltjes naar binnen voert.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
heb zelf goed naar de bt next gekeken, maar samen met de bt PMR G8BT was er blijkbaar maar een BT kanaal voor de PMR en dus niet voor de zumo550, dus die vlieger gaat voorlopig niet op.
Hoe dan ook ,daarom dus aardig ingelezen over de BT next, en eigenlijk is er maar 1 plaats voor de BT next en dat is linksonder (onder draaipunt vizier), ook bij de C3 (waar ik nu mijn helmcamera contourHD heb, ook dat nog )
en eigenlijk zijn de scala's, interphone's , sena's etc allemaal voor op die plek bedoeld (en dat is dan niet echt inbouwen maar meer op buitenschaal plakken / schroeven) , als je eens op wat afbeeldingen van die headsets zoekt.....
Voorr de C3 is er een best mooie oplossing, de SRC kraag, zodat de headset in de kraag ingebouwd wordt, verder schijnt het dus een omgebouwde Scala G4 te zijn (?)
Hoe dan ook ,daarom dus aardig ingelezen over de BT next, en eigenlijk is er maar 1 plaats voor de BT next en dat is linksonder (onder draaipunt vizier), ook bij de C3 (waar ik nu mijn helmcamera contourHD heb, ook dat nog )
en eigenlijk zijn de scala's, interphone's , sena's etc allemaal voor op die plek bedoeld (en dat is dan niet echt inbouwen maar meer op buitenschaal plakken / schroeven) , als je eens op wat afbeeldingen van die headsets zoekt.....
Voorr de C3 is er een best mooie oplossing, de SRC kraag, zodat de headset in de kraag ingebouwd wordt, verder schijnt het dus een omgebouwde Scala G4 te zijn (?)
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
- Scheurneus
- Berichten: 9194
- Lid geworden op: 2 jun 2006 16:58
- Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
- Contacteer:
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Ik gebruik een AKE Stealth Bluetooth Helmet Set 201i.
Montage kan netter, maar het idee is wel duidelijk. Ook een grotere accu is nog een mogelijkheid en de microfoon doet het ook nog steeds goed, geen draadbreuk tot nu toe, en zit er in mei 2012 een jaar in.
Set doet het goed, zeker voor bt navigatie. MP3 uit zumo660 blijft lastig, als het werkt, werkt het, maar soms werkt het ook weer niet en is het geen a2dp, maar hse profiel wat gebruikt word met mp3 geluid.
Ik rij trouwens meestal zonder geluid, maar als ik nav. geluid wil hebben, aanzetten en werken.
Ik zou nog test met BT porto doen, niet meer aan toegekomen.
Montage kan netter, maar het idee is wel duidelijk. Ook een grotere accu is nog een mogelijkheid en de microfoon doet het ook nog steeds goed, geen draadbreuk tot nu toe, en zit er in mei 2012 een jaar in.
Set doet het goed, zeker voor bt navigatie. MP3 uit zumo660 blijft lastig, als het werkt, werkt het, maar soms werkt het ook weer niet en is het geen a2dp, maar hse profiel wat gebruikt word met mp3 geluid.
Ik rij trouwens meestal zonder geluid, maar als ik nav. geluid wil hebben, aanzetten en werken.
Ik zou nog test met BT porto doen, niet meer aan toegekomen.
Marco
Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.
Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2935
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Met het plakplaatje kun je het (Cardo) systeem het beste direct achter de schuif van het zonnevisier plakken, je hebt wel de XL uitvoering van de Cardo-arm nodig, de originele arm is te kort.
En zoals ted038 al schreef, het mooiste voor de C3 helm is de SRCS kraag.
Ik had eerst de solo op de helm en naderhand de kraag er in, de kraag is echt ideaal.
Bij Waypoint kun je, als je een compleet nieuw systeem koopt, de Cardo normaal gesproken inleveren en met bijbetaling een ander systeem nemen. ( hopelijk is dit nog)
Veel succes.
En zoals ted038 al schreef, het mooiste voor de C3 helm is de SRCS kraag.
Ik had eerst de solo op de helm en naderhand de kraag er in, de kraag is echt ideaal.
Bij Waypoint kun je, als je een compleet nieuw systeem koopt, de Cardo normaal gesproken inleveren en met bijbetaling een ander systeem nemen. ( hopelijk is dit nog)
Veel succes.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Ik heb bewust voor de Midland gekozen omdat de Src van Schubert zowel wat afstand tussen 2 motoren (meer dan 1000 meter nog glashelder) als ook de radio-ontvangst beduidend minder scoort in de onlangs gehouden test van Motoplus. En de Midland was ook nog eens een stuk goedkoper (160 euro op de motorbeurs voor de single). Ik ben met name op zoek naar hoe het kabeltje naar binnen moet worden gebracht. Op internet heb ik een foto gezien waar iemand een rond gaatje in de kraag heeft geknipt. Ik zelf zit te denken om een stukje uit de draad rondom de kraag te knippen en daar de kabel door te voeren.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2935
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Ik had het kabeltje gewoon direct onder de kraag door gemonteerd, dus de kraag even verwijderen (kinderspel) en tegen het kabeltje op zijn plaats drukken, werkt prima en niets vernield.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Da's een mooi toeval: ik ben van plan om van t weekend bij Louis.de (omdat ik daar een 20% kortingscoupon heb) een BT City twin setje te kopen. Voornamelijk tbv intercom met bijrijders, en eventueel als matig-effectieve 'bike to bike' communicatie (bereik is niet al te best daarvoor, maar je kan er wel weer een portofoon aanhangen zie ik).
Ik heb ook een C3, en de headset voor de Next/City is hetzelfde zo te zien. Als je er vandaag of morgen nog aan toe komt, zou je dan een plaatje kunnen posten van hoe het ingebouwd is uiteindelijk?
Bedankt!
Ik heb ook een C3, en de headset voor de Next/City is hetzelfde zo te zien. Als je er vandaag of morgen nog aan toe komt, zou je dan een plaatje kunnen posten van hoe het ingebouwd is uiteindelijk?
Bedankt!
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Inderdaad, knippen is zeker niet nodig.QuattroFrits schreef:Ik had het kabeltje gewoon direct onder de kraag door gemonteerd, dus de kraag even verwijderen (kinderspel) en tegen het kabeltje op zijn plaats drukken, werkt prima en niets vernield.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Zelf inmiddels (toch) een Midland BT next headset gekocht, samen met een Midland G8 BTe PMR.
Dit op een Schuberth C3, met ook een contourHD camera eraan, dus aardig volgebouwd .
Zelf wel met scherp mesje een snee in de kraag gemaakt om kabeltje door te voeren, heb toch niet zo'n zin in mogelijk versnelde kabelbreuk door die kabel tussen kraag en helm te laten knellen.
Dit alles gecombineerd met een zumo550 heb ik "bijna" alles wat ik wens, enige wat wat lastiger gaat is tegelijkertijd (draadloos) muziek luisteren en (draadloos) PMR gebruiken.
Volgende is op zijn minst erg oninteressant als je geen Midland BT headset hebt .....
Met de PMR op de "+" staat de PMR continue "aan" en komt er geen ander geluid door, dus ook niet de zumo met aanwijzingen, telefoon en/of mp3.
Met de PMR op de "-" en de zumo op de "+" kan je de PMR gebruiken , tenzij de zumo een geluidssignaal doorstuurt. Dus zowel telefoon als navigatieaanwijzing heeft voorrang op PMR, wat mij logisch lijkt. Echter als de MP3 speler op de zumo aanstaat staat het "+" kanaal continue open en komt de PMR op het "-" kanaal er niet door.
Je kan nog wat instellen zodat de geluidskanalen beide hoorbaar zijn (always in background) , maar dat komt de verstaanbaarheid niet ten goede
Ook werken met een bedrade losse mp3speler of de PMR alsnog bedraden zijn "halfslachtige oplossingen" die ik niet wil voor die paar keer dat ik de PMR gebruik. ( Edoch oplossingen voor wie toch een draadje naar de helm toestaat )
Dit op een Schuberth C3, met ook een contourHD camera eraan, dus aardig volgebouwd .
Zelf wel met scherp mesje een snee in de kraag gemaakt om kabeltje door te voeren, heb toch niet zo'n zin in mogelijk versnelde kabelbreuk door die kabel tussen kraag en helm te laten knellen.
Dit alles gecombineerd met een zumo550 heb ik "bijna" alles wat ik wens, enige wat wat lastiger gaat is tegelijkertijd (draadloos) muziek luisteren en (draadloos) PMR gebruiken.
Volgende is op zijn minst erg oninteressant als je geen Midland BT headset hebt .....
Met de PMR op de "+" staat de PMR continue "aan" en komt er geen ander geluid door, dus ook niet de zumo met aanwijzingen, telefoon en/of mp3.
Met de PMR op de "-" en de zumo op de "+" kan je de PMR gebruiken , tenzij de zumo een geluidssignaal doorstuurt. Dus zowel telefoon als navigatieaanwijzing heeft voorrang op PMR, wat mij logisch lijkt. Echter als de MP3 speler op de zumo aanstaat staat het "+" kanaal continue open en komt de PMR op het "-" kanaal er niet door.
Je kan nog wat instellen zodat de geluidskanalen beide hoorbaar zijn (always in background) , maar dat komt de verstaanbaarheid niet ten goede
Ook werken met een bedrade losse mp3speler of de PMR alsnog bedraden zijn "halfslachtige oplossingen" die ik niet wil voor die paar keer dat ik de PMR gebruik. ( Edoch oplossingen voor wie toch een draadje naar de helm toestaat )
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Je wilt ook wel heel wat, bijna een compleet zend-ontvangstation. Waarom ook nog muziek via mp3 als je ook al met de PMR werkt. Als je dan toch muziek wilt kun je dat ook via de ingebouwde radio doen, misschien niet precies die muziek die jij graag hoort maar toch muziek.
sf-ftd
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Zumo 550/Oregon 450t/Nuvi1340/Blaupunkt Travelpilot FX
CN2015.20/Onroute Fiets+Wandelkaart/ Onroute Motorkaart BNL-DACH-FIEP
Diverse OpenStreetMap-kaarten
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
klopt, heb er dus ook geen problemen mee, je moet immers wat te wensen over houdensf-ftd schreef:Je wilt ook wel heel wat, bijna een compleet zend-ontvangstation. Waarom ook nog muziek via mp3 als je ook al met de PMR werkt. Als je dan toch muziek wilt kun je dat ook via de ingebouwde radio doen, misschien niet precies die muziek die jij graag hoort maar toch muziek.
Als het echt een probleem was, dan was het met een klein kabeltje immers ook opgelost
Maar als het wel zou kunnen (zowel PMR als muziek draadloos), dan was ik er "helemaal" happy mee
(En dus dat PMR de muziek overruled, net zoals telefoon de GPS en PMR overruled en GPS de PMR overruled))
"gelukkig" gebruik ik het intercom gedeelte van de BT Next niet, anders werd het helemaal te gek
Komend weekend de praktijktest (vanaf redelijk weer) met groep PMR gebruikers :
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
ted038 schreef:Zelf inmiddels (toch) een Midland BT next headset gekocht, samen met een Midland G8 BTe PMR.
Dit op een Schuberth C3, met ook een contourHD camera eraan, dus aardig volgebouwd .
Zelf wel met scherp mesje een snee in de kraag gemaakt om kabeltje door te voeren, heb toch niet zo'n zin in mogelijk versnelde kabelbreuk door die kabel tussen kraag en helm te laten knellen.
Dit alles gecombineerd met een zumo550 heb ik "bijna" alles wat ik wens, enige wat wat lastiger gaat is tegelijkertijd (draadloos) muziek luisteren en (draadloos) PMR gebruiken.
Volgende is op zijn minst erg oninteressant als je geen Midland BT headset hebt .....
Met de PMR op de "+" staat de PMR continue "aan" en komt er geen ander geluid door, dus ook niet de zumo met aanwijzingen, telefoon en/of mp3.
Met de PMR op de "-" en de zumo op de "+" kan je de PMR gebruiken , tenzij de zumo een geluidssignaal doorstuurt. Dus zowel telefoon als navigatieaanwijzing heeft voorrang op PMR, wat mij logisch lijkt. Echter als de MP3 speler op de zumo aanstaat staat het "+" kanaal continue open en komt de PMR op het "-" kanaal er niet door.
Je kan nog wat instellen zodat de geluidskanalen beide hoorbaar zijn (always in background) , maar dat komt de verstaanbaarheid niet ten goede
Ook werken met een bedrade losse mp3speler of de PMR alsnog bedraden zijn "halfslachtige oplossingen" die ik niet wil voor die paar keer dat ik de PMR gebruik. ( Edoch oplossingen voor wie toch een draadje naar de helm toestaat )
En hoe heb je de dolby surround set en de video recorder dan aangesloten , jeetje man dat je nog tijd hebt om op het verkeer te letten.
Peter
Volvo Navigatie,2 x Zumo 660, GPS 60 CSx, SP III, GPS 276C , Etrex
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
Tja, en een ander vindt alleen al een GPS op de motor weer onzin, zo blijven we bezig.Peter schreef:En hoe heb je de dolby surround set en de video recorder dan aangesloten , jeetje man dat je nog tijd hebt om op het verkeer te letten.
Peter
Hoe dan ook, kan nog steeds maar naar 1 ding tegelijk luisteren
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
ted038 schreef:Tja, en een ander vindt alleen al een GPS op de motor weer onzin, zo blijven we bezig.Peter schreef:En hoe heb je de dolby surround set en de video recorder dan aangesloten , jeetje man dat je nog tijd hebt om op het verkeer te letten.
Peter
Hoe dan ook, kan nog steeds maar naar 1 ding tegelijk luisteren
Maar je hebt met de Duc een gewelding mooie motor, ik zou alles uitzetten alleen de GPS niet en alleen dat geluid van die motor willen horen.
Gr Peter
Volvo Navigatie,2 x Zumo 660, GPS 60 CSx, SP III, GPS 276C , Etrex
Re: Schubert C3 en Midland BT Next
thanks, die optie heb ik ook nog altijdPeter schreef:Maar je hebt met de Duc een gewelding mooie motor, ik zou alles uitzetten alleen de GPS niet en alleen dat geluid van die motor willen horen.
Gr Peter
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)