Ik heb een Zumo 350 die ik meestal op de motor gebruik, maar net zo goed in 2 auto's.
Bij motor-gebruik:
De Zumo is geleverd met een motorsteun met omvormer naar 5V. Deze set zit als geheel in/ op de motor gebouwd.
Werkt perfect!
Bij auto-gebruik:
In auto 1 gebruik ik de zuignap-steun met de bij de Zumo meegeleverde 12V->5V omvormer voor in de aansteker-plug.
Aansluiting op Zumo is een mini-USB. Werkt perfect!
In auto 2 toestel vastzetten op de ruit met een universele bevestiging. Dat gaat prima.
Elektrische voeding is mbv een universele omvormer 12V->5V met USB-uitgang en hier aan vast een universeel USB-kabeltje. USB in omvormer, en mini-USB voor de Zumo. Dit geeft problemen!
Het probleem is nu dat bij aansluiting de Zumo (steeds)in de verbindingsmodus, als zijnde gekoppeld aan de de PC springt.
Dit is te verhelpen door toestel even op aan-knop te drukken. Maar dan begint het herladen van de kaarten en duurt het enige minuten voordat de Zumo weer werkend is. Het vreemde is ook dat het toestel soms zo een half uur goed werkt, maar dan ineens (zonder enige reden?) zo weer in de verbindingsmodus springt. Natuurlijk gebeurt dat altijd op een verkeerd moment als je op een splitsing staat. Heel vervelend natuurlijk! De accu van de Zumo wordt overigens wel goed geladen in deze configuratie.
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen de standaard Garmin mini-USB-voeding en een universele mini-USB-voeding.
Kan ik iets veranderen aan het USB-kabeltje of kan ik ergens een instelling veranderen dat het niet meer gaat gebeuren.