Warboel van "Routelijnen"

De Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie staat iets lager.
Plaats reactie
Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Warboel van "Routelijnen"

Bericht door Dingeman »

Mijn maatje en ik zijn beiden in het bezit van een Oregon 600. Beiden gebruiken wij de OFM-kaarten van de Benelux die we van de site van OpenFietsMap hebben gedownload. De algemene instellingen op deze Oregons zijn gelijk. Tevens zijn onze profielen van "Fietsen" en "Wandelen" eveneens ook gelijk aan elkaar ingesteld.

Nu doet zich een in mijn ogen vreemd en voor mij onverklaarbaar fenomeen voor. Ik heb enkele fietsroutes gemaakt in BaseCamp op de OFM-kaart van de Benelux. In deze routes staat als WayPoint een startpunt, een eindpunt. Daarnaast de route zelf en de track (spoor) van deze route.

In BaseCamp breng ik de routes (route en track) met de "Zendknop" over naar mijn Oregon op het SD-kaartje. Geen enkel probleem, alles werkt zoals het moet werken op mijn Oregon. Na activeren zijn de routes en de tracks op het scherm zichbaar zoals het hoort en zoals het al jaren goed is gegaan.

Echter als ik dezelfde werkwijze toepas met het overzetten van de routes (en Tracks) naar de Oregon van mijn maatje dan is het resultaat niet goed. Bij het opstarten van een route en na op "GA" te hebben gedrukt vertoond de route een warboel van rechte lijnen, die zelfs tot ver buiten het routegebied reiken.

Omdat de instellingen van onze Oregons en de profielen van "Fietsen" en "Wandelen" gelijk aan elkaar zijn vind ik het bijzonder vreemd dat de routes mijn Oregon het wel goed doen en het op de Oregon van mijn maatje een warboel wordt.

Wie kan mogelijk helpen met het geven van advies c.q. een mogelijke oplossing.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Warboel van "Routelijnen"

Bericht door e.vdwerf »

Het komt hoogstwaarschijnlijk doordat je maat een andere versie van de OFM op zijn Oregon heeft als waar de fietsroute is gemaakt.
Klopt dat?

remedie: Volgens mij is de oplossing om de route als "directe" route over te zenden en dan de route opnieuw te laten herberekenen. ... of dezelfde kaartversie op die oregon zetten.

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: Warboel van "Routelijnen"

Bericht door Dingeman »

e.vdwerf schreef:Het komt hoogstwaarschijnlijk doordat je maat een andere versie van de OFM op zijn Oregon heeft als waar de fietsroute is gemaakt. Klopt dat?

Remedie: Volgens mij is de oplossing om de route als "directe" route over te zenden en dan de route opnieuw te laten herberekenen. ... of dezelfde kaartversie op die oregon zetten.

Egbert
@Egbert,
Het is inderdaad juist dat mijn maatje een OFM-Beneluxkaart op zijn Oregon heeft die een "jaartje" ouder is dan die van mij. En de betreffende routes, waar ik het hier over heb, zijn inderdaad door mij gemaakt in een recentere OFM-kaart van de Benelux.

Jou hierboven omschreven oplossing, om de routes als een "directe" route over te zenden naar de Oregon van mijn maatje is een juiste gebleken. Ik heb dat zojuist gedaan en het werkt uitstekend. De routes worden nu correct weergegeven.

Jou 2e advies om mogelijk dezelfde gelijke kaartversie te gaan gebruiken zou misschien ook kunnen werken, dat weet ik niet. Maar om op de Oregon van mijn maatje nu ook mijn "kaartversie" van de OFM-kaart van de Benelux te gaan zetten lijkt me nu niet echt logisch. Mijn maatje werkt bij hem thuis op zijn eigen laptop, zijn eigen Oregon in zijn eigen OFM-kaartversie. En om mijn OFM-kaartversie en zijn OFM-kaartversie telkens gelijk actueel te houden is ook zo wat.

Het wordt dus de door jou hierboven aanbevolen werkwijze om met "directe" routes te gaan werken.

En,,,,, heel erg bedankt voor je hulp en advies in deze.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 6x0 & Oregon 6x0 serie”