Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

De Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie staat iets lager.
Plaats reactie
MHJ5
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:08

Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door MHJ5 »

Ik ben al geruime tijd in het bezit van een Garmin 600.
Het kruimelspoor heb ik altijd op automatisch starten staan...aan het begin van een wandeling/fietstocht reset de track.
Aan het einde van de activiteit sla ik de track op....
In het verleden kon ik dan via trackbeheer bij het "I" tabblad veel info vinden over de track:
Tijd; verstreken tijd; trajectafstand; oppervlak; spoorpunten; moving average; stijging totaal; daling totaal; min hoogte; max hoogte; calorieen
Sinds kort zijn alleen de volgende gegevens nog beschikbaar:
trajectafstand; oppervlak; spoorpunten

Ik heb geen idee hoe dit is ontstaan. Het enige wat ik kan bedenken dat met nattige omstandigheden mijn gps op hol is geslagen.....

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?

MHJ5
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:08

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door MHJ5 »

Niemand een suggestie?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door e.vdwerf »

... het enige wat ik kan bedenken is dat je naar de FIT bestanden kijkt ipv de track. Dus de bestanden die op activiteitenoverzicht zijn opgeslagen. Dan krijg je iets minder informatie.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

MHJ5
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:08

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door MHJ5 »

Dank voor de reactie; ik heb het opslaan van de tracks op GPX en FIT staan (beide).....dat zit dus niet fout lijkt mij?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door e.vdwerf »

Vreemd... Al een harde reset overwogen? Overigens staat dan de opname weer alleen op FIT (denk ik bij een 600) dus je moet alles opnieuw instellen.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

MHJ5
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:08

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door MHJ5 »

Ik denk dat ik het heb gevonden:
via deze link;
https://www.gps-wijzer.nl/wp-content/up ... on-6xx.pdf
Daarin staat oa deze tekst (onderaan): (in de link staat er ook een foto bij)
Tracklog opslaan en wissen
Tracklog opslaan en wissen: als je systematisch nette tracks wilt bewaren en/of
doorgeven, kun je het best na elke tocht je tracklog bewaren (= opslaan als track) en
dan het trackloggeheugen leegmaken door de tracklog te wissen. Voor de Oregon
6xx geldt: voordat je daar aan begint, moet je een paar keuzes maken.
Keuze 1: de standaardinstelling van de Oregon 6xx zorgt ervoor dat je tracklog én
de tripgegevens (tijden en afstand) automatisch worden gewist wanneer je je track
opslaat. Het gevolg is dat een tracback niet meer mogelijk is en dat je Tripcomputer
ook gereset is. Dat is niet erg, want omdat je de track hebt opgeslagen, kun je die
omkeren en alsnog navigeren; ook kun je de afstand (als je gekozen hebt voor
Triprecording > Altijd) en de tijd en wat andere gegevens (als je gekozen hebt voor
Triprecording > When Tracking)
van die track nog teruglezen via Trackbeheer >
tracknaam >
.


Ik heb nu de instelling van triprecording ("Reis vastleggen") op "Tijdens volgen" gezet ipv "Altijd"

Van het weekend even testen....

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door e.vdwerf »

Bij mij ..maar ik heb een etrex touch 35..bijna identieke eigenschappen.. staat opnemen gewoon op ..tijdens activiteit.. wanneer ik terugkijk in sporenbeheer krijg ik alle info.. hoogte.. call.. e.d. Ik twijfel of dat de oplossing is. Maar wie niet waagt.. Levert het niets op dan zou je een harde reset kunnen doen. Succes...
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door keesm »

Ik heb vanochtend nog even wat uitgeprobeerd (tracks opnames als gpx en gpx+fit en verschillende profielen)met mijn O600 tijdens doggy-walk :mrgreen:
Software versie is 5.30
Reis vastleggen: tijdens volgen

Mijn analyse:
Het informatiescherm (i) bij Trackbeheer is niet te beïnvloeden door zelf gegevensvelden te wijzigen (er af c.q. er bij) op welke instelling van opname of profiel dan ook. Ook geen verschil tussen NL-taal of Engels (wil ook wel eens bepaalde efffecten geven).
Welke velden je te zien krijgt wordt bepaald door welke info er in de track staat. Dus de vraag hoe je track op je gps gekomen is. Door gps opgenomen of via Basecamp gemaakt en er zelf opgezet. Daar zit verschil in:
i-track.png
i-track.png (99.55 KiB) 1234 keer bekeken
links is i-scherm bij keuze huidige track (nog niks opgenomen en is kennelijk het totaal van de mogelijke zichtbare velden), midden geeft i-scherm van door gps opgenomen track (geeft aan elk veld een waarde) en rechts geeft i-scherm van een track vanuit Basecamp. In laatste geval dus 4 velden minder (met name die met tijd, bewogen gemiddelde te maken hebben).
Nog even in Basecamp gekeken: daar kan niets ingesteld worden welke velden er aangemaakt worden in de track, dus meegezonden worden naar gps.
Ook nog even gekeken op mijn nieuwe speeltje: gpsmap 66s: zelfde constatering.

Nu geeft topicsteller aan dat hij maar 3 gegevensvelden ziet (trajectafstand; oppervlak; spoorpunten). Ik weet niet bij wat voor track, maar dat wijkt dan af van mijn bevinding (en die van Egbert op zijn Etrex). Dus dan zou er wat anders aan de hand moeten zijn lijkt me. Welke softwareversie ?(laatst geupdated naar 5.40?)

MHJ5
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:08

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door MHJ5 »

Het gaat om eigen opgeslagen tracks; niet een geuploade track.

Mijn Oregon had nog versie 4.90....ik heb altijd zoiets zolang het goed functioneert voor mijn gebruik dan draai ik geen update, maar dat was nu niet meer het geval :roll: . Dus toch maar even een update gedaan van 4.90 naar 5.40 (via Javawa devicemanager> backup gemaakt en nieuwe software geïnstalleerd)....

En nu zie ik opeens alle velden bij trackbeheer tabblad "I" weer :D

Problem solved ga ik nu vanuit 8) . Wel raar dat zoiets opeens niet meer goed funtioneert (en de rest wel).

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door e.vdwerf »

Mooi... je weet het toch nooit bij die apparaten. Zou er niet te lang over nadenken :D
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

MHJ5
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mei 2009 14:08

Re: Garmin Oregon 600 > trackgegevens via trackbeheer

Bericht door MHJ5 »

Vandaag een rondje gefietst en het werkt weer! :D ....nieuwe software was dus de oplossing.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 6x0 & Oregon 6x0 serie”