Montana 600 - Hoogtemeter werkt niet zoals het moet

De Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie staat iets lager.
Plaats reactie
Rob26
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2010 12:00

Montana 600 - Hoogtemeter werkt niet zoals het moet

Bericht door Rob26 »

Ik ben een wandelaar en ben in het bezit van een Montana 600. Als ik een wandeling doe met start een aankomst op het zelfde punt en achteraf kijk naar mijn hoogteprofiel klopt de hoogte nooit bij begin als aankomst. Ik hoor jullie al zeggen dat de barometrische druk ondertussen zal veranderd zijn maar heb dit al meermaals gecheckt en de druk was niet of minimaal gewijzigd. Op een wandeling van 6 km kan het niet zijn dat je een verschil optekend van 120 tot 150 meter.
Ik heb de juiste hoogte al ingezet, de luchtdruk al juist ingegeven maar steeds krijg ik een afwijking.
Op dit moment zijn dit de instellingen in het toestel (Hoogtemeter was handmatig gekalibreerd op hoogte):
Automatische kalibratie = Uit
Luchtdruktrend = altijd opslaan
Barometermodus = Vaste hoogte
Profieltype = Hoogte / Afstand
Ik heb ook al andere instellingen gebruikt maar komt nooit uit begin- /eindewandeling
Wie kan me a.u.b. beschrijven hoe ik de beste instellingen voor mijn hoogte meter kan inzetten waarvoor 100x dank ! ! !
Rob26

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Montana 600 - Hoogtemeter werkt niet zoals het moet

Bericht door RonalT »

De luchtdruk vermindert met 1 millibar per 8 m of 12,5 millibar per 100 m. Dus de luchtdruk zou bijna 20 millibar moeten veranderen om een hoogteverschil van 150 meter te veroorzaken
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Montana 600 - Hoogtemeter werkt niet zoals het moet

Bericht door tony rave »

@ TS: En bij instelling "variabele hoogte" i.p.v. "vaste hoogte" ?

Uitgebreide algemene informatie: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=10945
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
woskam
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 403
Lid geworden op: 14 sep 2006 10:53
Locatie: Veenendaal

Re: Montana 600 - Hoogtemeter werkt niet zoals het moet

Bericht door woskam »

Nieuwe fw update voor de Montana fv 7.60
Montana 600 (32GbSDHC), Oregon 700 (32GbSDHC), Oregon 450 (16GBSDHC), Windows 10 en Preview , City Navigator NT2020.10, Topos NL, OFK1.63, OWK1.12, OFM, BELUX, GE, CH, FR. In de Auto, op de Fiets en met Wandelen.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 6x0 & Oregon 6x0 serie”