Goedemorgen,
ik heb op mijn motor een oude BMW Mottorrad Navigator III (StreetPilot 2820) zitten welke ik superfijn vind werken.
Alleen: er zitten oude kaarten op en wilde die graag updaten met een lifetime abonnement. Via de Garmin site kost eenmalige update 45 euro, maar dan heb ik over een paar jaar weer oude kaarten. Via Garmin kan ik geen lifetime updates kopen (dat biedt hij niet aan) maar voor 65 euro kan ik een lifetime abonnement kopen op internet.
Nu vond ik dit produkt: Garmin NuMaps Lifetime Europe (010-11269-01)
Volgens de specs is dit produkt geschikt voor de Garmin 2820 (en dus de BMW Nav. III)
http://snelbalie.gps.nl/shop/product/nu ... ate_europa
Weet iemand of dit product echt gaat werken op de BMW Navi III?
Dank alvast voor de reacties,
Menno
[links naar websites van andere verkopers (mag niet volgens de forumregels) aangepast door elsinga]
BMW Mottorrad Navigator III (StreetPilot 2820)
- Erik
- WayPoint relatie
Re: BMW Mottorrad Navigator III (StreetPilot 2820)
er is wat kaartupdates aangaat nooit verschil geweest tussen de StreetPilot 2820 en de BMW Motorrad Navigator III.bendix schreef:Weet iemand of dit product echt gaat werken op de BMW Navi III?
Inderdaad kan je volgens de Garmin site geen LifeTime abonnement meer kopen voor een 2820.
Je kan gelukkig nog wel een nüMaps Lifetime kraskaart kopen waarvan een code zichtbaar wordt nadat je die hebt opengekrast. Die code kan je invoeren wanneer je Garmin MapUpdater gebruikt. De huidige versie van Garmin Express is daarvoor niet bruikbaar want die geeft aan dat hij niet compatibel is met de StreetPilot 2820.
nüMaps Lifetime kraskaarten staan voor 89 € bij WayPoint te boek.
Bedenk wel dat sinds dit jaar updates van NT kaarten niet langer maximaal vier keer maar twee keer per jaar uitkomen en dat NTU kaarten niet geschikt zijn voor een 2820/BMW Motorrad Navigator III.
Laatst gewijzigd door Erik op 8 aug 2014 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => Zumo 660; nüvi 2595LM: eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => 2610 => 2720 => 2820 => Zumo 660; nüvi 2595LM: eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; Garmin vívofit; SRC op Schuberth C3 PRO
- guzzi vero
De SP2820 ken ik als men broekzak, doch de NAV III die hiervan afgeleid is niet. Vraag is kan je de NAV III in USB Mass Storage zetten als je hem aan de pc hangt (maw kan je in het intern geheugen van de NAV III met verkenner)?
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Hallo Erik,
dank voor je reactie, echter ik snap nog niet precies welke conclusie ik moet trekken
sorry!
Mijn vraag is of ik het produkt: Garmin NuMaps Lifetime Europe (010-11269-01) kan aanschaffen om mijn BMW Nav III voor het leven te kunnen updaten (2 x p.j is meer dan voldoende!)
Aan de ene kant geef je aan dat een kraskaart werkt (is dat dan die 010-11269-01?) en je eindigt dat 'NTU kaarten niet geschikt zijn voor een 2820/BMW Motorrad Navigator III'
Ik durf daarom produkt 010-11269-01 nog niet te kopen.
Thnx voor respons alvast.
Menno
dank voor je reactie, echter ik snap nog niet precies welke conclusie ik moet trekken

Mijn vraag is of ik het produkt: Garmin NuMaps Lifetime Europe (010-11269-01) kan aanschaffen om mijn BMW Nav III voor het leven te kunnen updaten (2 x p.j is meer dan voldoende!)
Aan de ene kant geef je aan dat een kraskaart werkt (is dat dan die 010-11269-01?) en je eindigt dat 'NTU kaarten niet geschikt zijn voor een 2820/BMW Motorrad Navigator III'
Ik durf daarom produkt 010-11269-01 nog niet te kopen.
Thnx voor respons alvast.
Menno
- Erik
- WayPoint relatie
bel dan maar eens met WayPoint Notter.bendix schreef:Mijn vraag is of ik het produkt: Garmin NuMaps Lifetime Europe (010-11269-01) kan aanschaffen om mijn BMW Nav III voor het leven te kunnen updaten
Drie weken geleden heb ik hierover contact gehad. NT kraskaarten waren toen nog op voorraad. Telefoon: 0548-541803.
Hoi Erik,
ok zal ik doen, ik ga bellen.
Weet jij of die Kraskaarten dan die 010-11269-01 versie zijn?
ok zal ik doen, ik ga bellen.
Weet jij of die Kraskaarten dan die 010-11269-01 versie zijn?
- guzzi vero
De NAV III werkt net zoals de SP2820 met NT kaarten. Heb zelf een LTU voor mijn SP2820 dus zie niet in waarom deze voor de NAV III niet zouden werken.
Om zoveel mogelijk kaartsegmenten op de NAV III te krijgen is het belangrijk om te weten of je deze als je hem aan de pc hangt ook kan bereiken (intern geheugen) met verkenner?
Om zoveel mogelijk kaartsegmenten op de NAV III te krijgen is het belangrijk om te weten of je deze als je hem aan de pc hangt ook kan bereiken (intern geheugen) met verkenner?
guzzi vero schreef: Om zoveel mogelijk kaartsegmenten op de NAV III te krijgen is het belangrijk om te weten of je deze als je hem aan de pc hangt ook kan bereiken (intern geheugen) met verkenner?
De BMW navigator III zit een beetje tussen de 2720 en de 2820 in , mass storage mode kent ie niet !!
Geheugen is dus niet te benaderen vanuit de verkenner .
groeten ,
Karst
Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT
Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!
Karst
Beeline
Op een Moto Guzzi V85 TT
Wees jezelf, er zijn anderen genoeg !!
- guzzi vero
Misschien het proberen waard. Daar we nu ook de MTP setting dienen te veranderen door de snelheidsmeter ingedrukt te blijven houden kan het misschien zijn dat je dat zo ook bij de NAV III kan doen???