Zelf heb ik het ontgrendelen als volgt gedaan (met MapSource weliswaar):
Start MapSource
Klik bij Hulpprogramma's aan: Kaartproducten beheren. Daar zal bijstaan, dat de kaart ontgrendeld moet worden.
Koppel de Zumo aan
Volg de aanwijzingen (leidt naar
https://my.garmin.com/map/unlockmaps.htm)
Klik op Zoeken naar Apparaten
Ontgrendelgegevens invullen, als volgt:
Apparaat-id: [xxxxxxxxxx] (stond bij mij al ingevuld)
Serienr.: [xxxxxxxxx]
Klik uitsluitend op Sleutels Ophalen
Klaar
Wanneer MapSource dan nog geen kaart laat zien, even afsluiten en herstarten
Ook heb ik gemerkt, dat wanneer de kaart dan nog niet zichtbaar is, je bovenin bij Zoeken, Zoeken naar plaatsen, een willekeurig adres kunt intypen. Vervolgens verschijnt de kaart dan prima in beeld.
vr. gr.,
Ruud Muschter