CN 2016.10 NT is beschikbaar

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten
Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door RonalT »

The Dawg schreef:....16 dagen vertraging zou ik niet als 'nothing' bestempelen....
1. wat is 16 dagen op een mensenleven of op de eeuwigheid? Nothing!
2. wat zijn de wijzigingen op de nieuwe kaart? Bijna Nothing!

Met andere woorden, zou het toestel het met de vorige kaart veel slechter hebben gedaan?
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Electrawillem
Berichten: 30
Lid geworden op: 2 mar 2007 14:55

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door Electrawillem »

De update naar 2016 ging als vanouds vanzelf, maar ook nu was mijn Onroute motorkaart weer van mijn Zumo 660 verdwenen. Deze heb ik nadien weer via Basecamp terug gezet op de Zumo.
Tevens viel me op dat een paar routes, een dag eerder nog gemaakt met de 2015 versie, in 2016 niet meer bleken te werken. Tussen alle waypoints bleken rechte lijnen te staan.

Alles een beetje irritant, maar niet meer dan dat. :?
Een Harley rijder heeft nooit pech, maar doet het onderhoud onderweg.

Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door Ruud Muschter »

Toen ik de Zumo wilde updaten naar de nieuwe kaart 2016.10 via my.garmin.com, bleek die daar niet herkend te worden. Alleen 2015.40 was volgens het scherm aanwezig.
Toen ik vervolgens Garmin Express startte, werd de nieuwe kaart wél beschikbaar gesteld. Installeren liep vervolgens echter 3 keer vast.
Maar zojuist heb ik de 2016.10 binnengehaald met de oude vertrouwde Garminmapupdater. Was in ruim 1,5 uur voor elkaar. :D
vr. gr.,


Ruud Muschter

Gebruikersavatar
pmholsthoorn
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:41
Locatie: Wateringen

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door pmholsthoorn »

Ook ik heb gisterenavond mijn Zumo 550 willen updaten met de 2016.1 kaart maar helaas nu zijn mijn kaarten niet meer ontgrendeld?
Ik kan me niet herinneren dat het wel eens in een keer goed ging.
Maar wat is er nu weer aan de hand?
Voor mij is de GPS (een Zumo XT) een "must" voor het rijden met de motor. En het wordt met Onroute kaart nog spannender.
Ook mijn collega's van bmwcruiser.nl genieten vaak mee van mijn GPS routes.
Bovendien altijd op tijd weer thuis.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door RonalT »

Als je af en toe op dit forum lees had je de oplossing al geweten. Dit is namelijk een algemeen probleem.
Wat met JaVaWa GMTK eenvoudig is op te lossen.

Lees hier maar verder: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=109 ... 30#p391532
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Ruud Muschter
Berichten: 246
Lid geworden op: 21 sep 2010 18:30
Locatie: Groningen

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door Ruud Muschter »

Zelf heb ik het ontgrendelen als volgt gedaan (met MapSource weliswaar):
 Start MapSource
 Klik bij Hulpprogramma's aan: Kaartproducten beheren. Daar zal bijstaan, dat de kaart ontgrendeld moet worden.
 Koppel de Zumo aan
 Volg de aanwijzingen (leidt naar https://my.garmin.com/map/unlockmaps.htm)
 Klik op Zoeken naar Apparaten
 Ontgrendelgegevens invullen, als volgt:
 Apparaat-id: [xxxxxxxxxx] (stond bij mij al ingevuld)
 Serienr.: [xxxxxxxxx]
 Klik uitsluitend op Sleutels Ophalen
 Klaar
 Wanneer MapSource dan nog geen kaart laat zien, even afsluiten en herstarten
Ook heb ik gemerkt, dat wanneer de kaart dan nog niet zichtbaar is, je bovenin bij Zoeken, Zoeken naar plaatsen, een willekeurig adres kunt intypen. Vervolgens verschijnt de kaart dan prima in beeld.
vr. gr.,


Ruud Muschter

Gebruikersavatar
charlesb52
Berichten: 37
Lid geworden op: 1 feb 2009 23:13
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door charlesb52 »

Alles ok gegaan. Maar ik reed een oudere route door de Eifel en idd, er waren réchte lijnen....... Kwam er wel uit met zelf denken (anders zou ik door de Rursee moeten ;-) ).
Sportzilla, http://www.sportzilla.nl
Zumo220, Zumo 395, Etrex20 Touch

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door QuattroFrits »

charlesb52 schreef:anders zou ik door de Rursee moeten
Best lekker zwemmen daar. :mrgreen:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
Mar1tin
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 mei 2009 14:10
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door Mar1tin »

charlesb52 schreef:Alles ok gegaan. Maar ik reed een oudere route door de Eifel en idd, er waren réchte lijnen....... Kwam er wel uit met zelf denken (anders zou ik door de Rursee moeten ;-) ).

Wanneer je oudere routes rijdt (met ouder kaartmateriaal gemaakt dus) in een geupdate GPS zal hij die route nooit "zomaar" oppakken. Krijgt dan de melding dat routes niet overeenkomen met beschikbare kaartmateriaal. Vervolgens (bij mijn 278 iig) krijg je de keuze tussen herberekenen of wél gebruiken. Kies je voor het laatste krijg je idd alleen rechte lijnen te zien die de hoofdrichting middels viapunten of waypoints laat zien.
Doe je dan herberekenen ín de GPS zelf loop je het "risico" dat route fors afwijkt van de oorspronkelijke route, erg afhankelijk van de (hoeveelheid) gebruikte via of waypoints en de ingestelde berekenings-criteria
Enigst goede manier die ik ken en gebruik is oorspronkelijke route openen in Mapsource (of Basecamp), dupliceren en ander kleurtje geven, daarna herberekenen en over elkaar leggen. Aansluitend daar waar nodig/gewenst route aanpassen naar origineel.
Vervolgens natuurlijk tijdens navigeren van de route herberekenen uitzetten. :roll:

Mar1tin heeft vanavond zonder problemen met Mapupdater het belangrijkste, passende Europa deel in z'n 278 kunnen frommelen. 8)
Speel graag met brommers.
Quest1 (2X), GPS276C, Nuvi 1490 & 3597, Gpsmap 278

aquamarijn
Berichten: 17
Lid geworden op: 2 dec 2010 16:40

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door aquamarijn »

Ik heb een Nuvi 50 LM, maar via Garmin Express komt de CN 2016.10 niet tevoorschijn. Met de vorige updates lukte dit wel steeds via GE. Ik krijg de volgende melding: de kaart kan niet rechtstreeks op uw toestel worden geinstalleerd. Hoe krijg ik nu toch de nieuwste kaart op mijn toestel?

van Leijden
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:53
Locatie: Spijkenisse

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door van Leijden »

Ik ben in het bezit van een GPSmap 60Cx,ook heb ik lifetime City navigator NT maar de laatste update ( 2016.10 )is niet zichtbaar voor mij.Wel de vorige 2015.40 die staat ook op het toestel.Garmin gebeld die hebbben er een case van gemaakt en ze vertelden dat er nog een case was met een zelfde klacht.Zijn er meer gebruikers met het zelfde euvel?

Met vriendelijke groet Koos.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door tony rave »

Ik heb ook niet de mogelijkheid om CNEU2016.10 te krijgen.
MapUpdater meldt dat ik niet gerechtigd ben voor deze Lifetime Update omdat er geen voorgaande versie op mijn 60CSx geinstalleerd zou zijn.
Dat klopt niet want die staat er wel degelijk. Bovendien, waarom zou die op mijn navigator moeten staan? Kan toch ook zijn dat ik er momenteel andere kaarten geladen heb.
Inderdaad heeft Garmin voor mij op 8 Augustus j.l. een 'case' (ref-nr 1158858) hierover aangemaakt nadat 3 andere suggesties/wijzigingen alleen tot resultaat hadden dat MapUpdater daarna wel meldde dat die update beschikbaar is.
Vooralsnog geen oplossing, deze middag nog dezelfde foutmelding door MapUpdater
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

van Leijden
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:53
Locatie: Spijkenisse

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door van Leijden »

Hallo,ik probeerde vandaag op de Garmin site of ik al kon updaten naar 2016.10 NT en zo waar hij is beschikbaar.Ik heb hem opgehaald en geinstalleerd.Ik heb geen melding van Garmin ontvangen dat het opgelost zou zijn.Misschien werkt het bij de genen waar dit eerst ook niet kon nu ook.

Met vriendelijke groet, Koos.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door tony rave »

Dacht zojuist ook eraan om het nog eens te proberen en warempel .. het werkt nu, althans de download draait en ik verwacht dat het wel weer in orde is.
Ben benieuwd of Garmin nog met een bevestiging o.i.d. komt. Lijkt erop dat ze in actie kwamen om 'de fout' te herstellen en dat is een positieve zaak !

Edit 2015-11-29:
Nog geen bevestiging gekregen van Garmin maar de LTU 2016.20 draait momenteel via MapUpdater.
Laatst gewijzigd door tony rave op 29 okt 2015 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Streek
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:08

Re: CN 2016.10 NT is beschikbaar

Bericht door Streek »

Zal veelkans wel bij het verkeerde onderwerp geplaatst zijn. Ik zoek een link waar ik een overzicht heb van de regio's 2016.1. Ik heb nu alleen Noord-Oost Europa op de zumo gezet maar er moet nog een enkele landen meer hebben. Om geen overlap te krijgen wil ik graag een (een link naar een) overzicht van de regio's. Die moet er zijn want al eens eerder gebruikt maar kan hem niet meer vinden.

Alvast bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “City Navigator, LifeTime en OneTime update”