Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor EricS » 9 apr 2016 10:23

Getest en dat levert geen "probleem" op, want het werkt anders.

JaVaWa schreef:Je kunt beide versies laten staan, maar het toestel neemt niet automatisch de nieuwste. Sterker nog, als je niet een van de twee kaarten uitschakelt (kan via het kaartmenu), dan zal hij het niet goed meer doen.

Dit blijkt niet het geval te zijn, maar wel
EricS schreef:Kan ik daar het 2016.30 laten staan, zodat de 760 daar gebruik van kan maken wanneer er iets mis zou zijn met de SD-kaart en zit dat het gebruik van het 2017.10 bestand niet in de weg? Kan ik dus beide versies hebben en gebruikt de 760 automatisch het meest recente bestand (vanaf SD-kaart dus) voor navigatie?

Wanneer de SD-kaart er in zit ziet de 760 alleen het 2017.10 bestand en wanneer ik de SD-kaart verwijder het 2016.30 bestand Afbeelding
Zumo 590 + Camper 760, ex-Zumo 660, ex-Tomtom Rider Pro
Avatar gebruiker
EricS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 17 okt 2012 12:02

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor peter2310 » 9 apr 2016 14:20

peter2310 schreef:
peter2310 schreef:Ook hier voor de eerste keer een probleem met updaten. Even een kleine uiteenzetting hoe ik heb gehandeld.

- Zumo 590 aan de PC
- GE start op waarbij ik kies voor update PC en apparaat.
- proces start 18:00 met de melding nog te gaan 7 uur en wat minute.
- enkele bakjes koffie verder om 21:00 hangt het process op 1 uur en 32 min. (misschien erg druk, geduld dus)
- enkele colaatjes verder om 23:00 proces hangt nog steeds op zelfde tijdsduur, voltooid proces 37%.
- omdat het proces volgens mij nu echt hangt, geannuleerd om een nieuwe poging te wagen.
- Bij het voorbereiden krijg ik al na 1 minuut een rode balk dat de update niet mogelijk is.
- even gekeken in JDM, geen bijzonderheden, 2016.30 is nog aanwezig.
- PC en Zumo uitgezet voor een nieuwe poging maar helaas zonder success met de zelfde foutmelding.

Dit alles vindt plaats onder Windows 10 met de laatste versie van GE :!:

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is en hoe te handelen voor een oplossing :?:


Om Windows 10 als boosdoener te elimineren heb ik vandaag geprobeerd om met een laptop W8 de update te laten uitvoeren. Ook hier geen resultaat met onderstaande foutmelding die vrijwel direct verschijnt.
GE.JPG


Voor alle zekerheid nog een rapport aangemaakt met JDM maar hier zie ik ook geen vreemde dingen.
http://jdm.javawa.nl/ruLJ
Iemand enig idee hoe dit op te lossen. Kan het wissen van GarminDevice.xml mogelijk een oplossing brengen :?:
Hoor graag jullie visie.


Inmiddels de oplossing gevonden door alle beveiligings opties binnen ESET te deactiveren. Dit is de eerste keer dat ik dit ervaar tijdens een Garmin update. Maar goed, ik ben klaar aan de vooravond van het tourseizoen. :D
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GpsMap60 - Garmin ZUMO 550
Nu in gebruik: Garmin Edge Touring - Garmin ZUMO 590 - Cardo Scala Rider Q1
Avatar gebruiker
peter2310
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 4 mei 2005 12:09
Woonplaats: Zevenbergen

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor EricS » 9 apr 2016 15:40

Ik wil jouw "pret" niet bederven, maar op mijn pc draait ook ESET en ik heb de update geïnstalleerd zonder beveiligingsopties te deactiveren ;)
Waarschijnlijk was de oorzaak de ook al eerder genoemde drukte op de servers van Garmin gedurende de eerste tijd na het uitbrengen van de update.
Zumo 590 + Camper 760, ex-Zumo 660, ex-Tomtom Rider Pro
Avatar gebruiker
EricS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 17 okt 2012 12:02

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor peter2310 » 9 apr 2016 18:07

Frank schreef:Als er ook maar een hapering optreedt, krijg je deze foutmelding. Oorzaak kan zijn: virusscanner, draadloze verbinding die even 'hikt', server van Garmin even overbelast, etc.


Omdat Frank met deze tip kwam en ik normaal gesproken nooit via WIFI de kaarten update was mijn eerste gedachte om eens bij ESET te gaan kijken. 2 Dagen op beide PC`s de rode melding boven in het downloadscherm gekregen. Op beide PC`s alles inactief gezet en het loopt als een tierelier op beide PC`s waarvan zelfs de laptop via WIFI. Blijft een vreemd verhaal, benieuwd of dit met 2017.20 ook zal gaan. In dat geval ga ik me zeker weer melden. :D
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GpsMap60 - Garmin ZUMO 550
Nu in gebruik: Garmin Edge Touring - Garmin ZUMO 590 - Cardo Scala Rider Q1
Avatar gebruiker
peter2310
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 4 mei 2005 12:09
Woonplaats: Zevenbergen

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor Mgent » 11 apr 2016 08:01

p a t r i c k schreef:Hier idem dito, maar met een kleine opmerking : op de MacBook Pro onder OS-X 10.10 Yosemite kan ik wél kiezen waar ik de kaarten wil installeren (toestel, computer, toestel+computer), op de iMac en de MacBook Air (beiden met OS-X 10.11 El Capitan) wordt die keuze niet geboden.


Ben nu ondertussen al enkele dagen in discussie met Garmin Support (US) zij stuurden mij screenshots dat bij 11.4 en GE je wel direct op toestel en computer kunt installeren. Zou het dan een bug zijn in de NL versie dat we die keuze niet krijgen? Ik moet het met dezelfde software ook in twee keer doen. heb hen nu ook die vraag gesteld.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1878
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor wil » 11 apr 2016 08:35

Mgent schreef:
p a t r i c k schreef:Hier idem dito, maar met een kleine opmerking : op de MacBook Pro onder OS-X 10.10 Yosemite kan ik wél kiezen waar ik de kaarten wil installeren (toestel, computer, toestel+computer), op de iMac en de MacBook Air (beiden met OS-X 10.11 El Capitan) wordt die keuze niet geboden.


Ben nu ondertussen al enkele dagen in discussie met Garmin Support (US) zij stuurden mij screenshots dat bij 11.4 en GE je wel direct op toestel en computer kunt installeren. Zou het dan een bug zijn in de NL versie dat we die keuze niet krijgen? Ik moet het met dezelfde software ook in twee keer doen. heb hen nu ook die vraag gesteld.

Wel vreemd dat iedereen met de nieuwste software van Mac en Garmin Express dit probleem heeft en niet de mensen van Garmin? :( Ook ik moest de kaart weer op toestel en computer apart installeren. Keuze voor computer kwam pas na installatie op toestel.
wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 10 maart 2004 10:50
Woonplaats: Heemstede

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor Mgent » 11 apr 2016 08:59

Heb hier wat testen gedaan deze morgen (Mac versie), en raad eens. Wanneer ik GE in het Engels opstart heb ik inderdaad de keuze tussen toestel, computer, of beiden. De fout zit dus in de Nederlandstalige versie. Nu die Amerikanen werken daar niet mee dus kunnen ze het ook niet zien.
Zal het maar weer eens melden.
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-04-11 om 10.04.06.png
Schermafbeelding 2016-04-11 om 10.04.06.png (55.54 KiB) 3072 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Mgent op 11 apr 2016 15:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1878
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor guzzi vero » 11 apr 2016 14:28

heb net de update gedaan op de 590 (OS windows 10). Ondanks dat GE, laatste versie, in het Engels staat ook in 2 stappen moeten doen. Had eerder op install options geklkt en kreeg een stuk of 6 beschikbare updates (laatste kaart update was 2016.10), echter geen optie om ook op pc te installeren. Dus ook in 2 keer moeten doen. Veronderstel dus dat het regio gebonden is (op andere server waarschijnlijk dan de amerikanen)
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820
Avatar gebruiker
guzzi vero
 
Berichten: 1180
Geregistreerd: 27 sep 2006 23:38
Woonplaats: Oostduinkerke

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor wil » 11 apr 2016 14:32

Ik heb als test de software ook op Engels gezet. Maar nog steeds niet mogelijk om te kiezen toestel en computer.
wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 10 maart 2004 10:50
Woonplaats: Heemstede

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor HaWee » 11 apr 2016 14:37

ik denk dat Mgent op de Mac werkt en dat het daar wel verschil maakt
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21449
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor Mgent » 11 apr 2016 15:16

Inderdaad.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1878
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor p a t r i c k » 11 apr 2016 16:26

Mgent schreef:Inderdaad.


Net de iMac El Capitan ook eens in't Engels gezet en Express gestart. En ja, dan krijg je de keuze wél waar je de karten wil installeren.
Dank je wel Mgent om deze ontdekking met ons te delen. In afwachting van de definitieve oplossing is dit een handige workaround...
groetjes,

Patrick.
BMW Navigator V, Garmin Express en Basecamp on
p a t r i c k
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 26 nov 2006 13:58
Woonplaats: b-9120 beveren

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor Mgent » 11 apr 2016 16:37

Ik heb enkel GE in het Engels gezet, OS heb ik Nederlands gelaten.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1878
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor wil » 11 apr 2016 17:28

Mgent schreef:Ik heb enkel GE in het Engels gezet, OS heb ik Nederlands gelaten.

Waar zit die instelling in GE? Ik kan die niet vinden
wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 10 maart 2004 10:50
Woonplaats: Heemstede

Re: CN Europe NTU 2017.10 ter beschikking

Berichtdoor Mgent » 11 apr 2016 17:50

Rechts klikken op het GE icoon en kiezen voor toon pakketinhoud, ga dan naar de map Contents en de map resources. In die map vind je een aantal bestanden .lproj.
Scroll nu naar het en.lproj mapje en open het, kopieer de bestanden die er in zitten. sluit het en scroll naar het nl.lproj mapje.Plak daar de bestanden in en vervang het aanwezige l.proj bestand.
Je kan het bestand in dit Nl mapje ook ergens naar toe plaatsen voor indien je weer Nl taal wil hebben.
Sluit nu GE volledig af, dus ook in de werkbalk en start opnieuw op, je hebt nu een Engelse versie.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1878
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

VorigeVolgende

Keer terug naar City Navigator, LifeTime en OneTime update

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten