CN 2017.30 NTU beschikbaar

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten
Gebruikersavatar
rick
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 aug 2005 10:00
Locatie: Notter

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door rick »

Dat blijft inderdaad vreemd. Voor zover ik nu begrijp zijn er een aantal verschillen tussen de installatie bij jou en sniekma:
- West-Europa vs heel Europa
- Installatie op C-schijf (denk ik tenminste) of partitie
- GMTK versie 4.0 vs 4.1

Lijkt me eigenlijk dat geen van deze punten een oorzaak mag zijn.
JaVaWa heeft vast een antwoord, maar die hoef je voorlopig nog niet te verwachten. Zie: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=3&t=48438

Zolang alles verder werkt zou ik me er ook niet te druk om maken.

Gebruikersavatar
newby
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 nov 2009 22:30
Locatie: Haaglanden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door newby »

Rick dank je. Ik heb het gelezen over JaVaWa.

Ik ga me er niet druk over maken. (overigens heb ik met GMTK 4.0 hetzelfde resultaat, maar dat had ik niet anders verwacht. Mijn kaarten staan op een partitie, met eens snelkoppeling in C:\programdata\Garmin\Maps
Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT

WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door GPS Expert »

Ik verwacht zelf dat er met Windows (rechten) iets aan de hand is, of dat het gmtkhelper programma niet werkt vanwege een virusscanner o.i.d.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
newby
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 nov 2009 22:30
Locatie: Haaglanden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door newby »

Beste Marco, op mijn PC heb ik de rechten (ik ben zowel als gebruiker als local-admin aangemeld geweest) en de gebruikte virusscanner al jaren op dezelfde manier ingericht en tot op heden werkte alles zo dat ik alles kon doen en zien. Het is pas niet goed gegaan bij de installatie van deze versie van de kaarten-set (2017.30). Ik heb gisteravond de huidige EN de vorige versie van GMTK gebruikt en beiden geven hetzelfde effect (ik zie alleen de vorige versie van de kaarten (2017.20).
Zoals ik gisteravond heb gezegd: het lijkt te werken en ook op de Zumo lijkt het goed te gaan, dus ik vind het vreemd, maar blij genoeg.

P.S.: je gelijk als Win10 ineens bij een recente update allerlei lokale rechten zou hebben aangepast (?).
Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT

WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door sniekma »

Het kan toch ok niet zijn, omdat het verkeerd gaat steeds dat je per ongeluk:

installeer kaart opnieuw aanklik in plaats van
installeer op computer?
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (81.51 KiB) 3046 keer bekeken
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
newby
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 nov 2009 22:30
Locatie: Haaglanden
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door newby »

Sniekma, ik gebruik die optie ook (en dan wijs ik een eigen plek op de juiste partitie aan). Bij alle vorige installaties ging dat probleemloos goed, alleen deze keer niet. Daarom snap ik het deze keer niet :cry:
Dank voor het meedenken.
Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT

WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door GPS Expert »

Ik zou op je computer moeten kijken om te vinden waarom het fout gaat.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door RonalT »

MPX-NL schreef:Mhh duister inderdaad, West EU op de PC 4,74GB, op het toestel 2,8GB.
Dat is altijd al zo geweest. Op de computer wordt GEHEEL Europa geplaatst en als het geheugen van een navigatietoestel niet groot genoeg is wordt er een kleiner deel op geplaatst.
Dat was met de 2610, die ik ooit had, al zo.
Toe had je in Mapsource zelfs een optie om kaarten langs de route naar je toestel te sturen.

Dus als alles goed gaat heb je heel Europa op de PC en een passend gedeelte op je toestel.
Met behulp van Mapsource of Mapupdater (oid) kan je de rest op een SD-card zetten.
Dan heb je heel Europa er op staan en dat is niet illegaal
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
rick
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 aug 2005 10:00
Locatie: Notter

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door rick »

Nee, helaas zo werkt dat niet bij de Zumo 340. Die heeft standaard het kaartmateriaal van West-Europa en dat is ook het enige gebied dat je kan en mag gebruiken. Als je de kaart op je PC krijgt kan je ook alleen maar West-Europa gebruiken.

Het aparte is wel dat het bestand van de pc versie van West-Europa even groot is al heel Europa, maar nog steeds kan je alleen West-Europa gebruiken.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door HaWee »

edit: rick was sneller :wink:

op de computer wordt heel Europa geplaatst maar als je gps slechts recht heeft op een deel van Europa (zoals bv de 340) dan is kennelijk alleen dat deel van de Europa kaart unlocked en bruikbaar ook in basecamp/mapsource en als je "de rest" overstuurd zal dat niet werken in de gps omdat het niet unlocked is.

Een aantal jaren geleden heeft dat dacht ik wel gewerkt maar kennelijk heeft Garmin dat lek gedicht.

met de oudere toestellen had je wel recht op heel Europa maar het paste niet, vandaar dat je afhankelijk van je geplande route kaartdelen kon opsturen
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2593
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door Erik »

RonalT schreef:Met behulp van Mapsource of Mapupdater (oid) kan je de rest op een SD-card zetten.
niet met MapUpdater (oid) maar met MapInstall (... of MapSource) kan je de rest op een SD-kaart zetten
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO

Gebruikersavatar
hanspb
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 49
Lid geworden op: 5 okt 2013 00:50
Locatie: Ede

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door hanspb »

Update lijkt goed te gaan, maar toch wat vragen/ probleempjes. Daarom ook hier mijn zoektocht bij dit topic.

Ik heb gewerkt met Garmin Express 5.1.0.0 - Zumo 350LM / Firmware 6.17.10
Updaten naar CN 2017.30 verliep probleemloos aangeklikt in GE zowel PC als navi. Met een half uurtje stond alles er op.
Als ik alle problemen van hierboven lees, zou je bijna denken dat het te gladjes is verlopen.
Of lijkt dat maar zo.......? Zie onderstaand =>

In de Zumo staan nu de kaarten CN Europe NTU 2017.30 met ALL South (1.97Gb) en met ALL North(2.05Gb).
De grootte is anders dan wat ik elders in dit topic lees?
Ook heb ik in JDM gekeken naar de kaartdekkingen. Een stel blauwe blokjes, maar de onderliggende kaart zie je niet.
Het niet-aanwezig zijn van deze onderliggende kaart is al lang een probleem. Bestaat daarvoor een oplossing?
Tijdens het rijden met de Zumo, welke kaart van beide ga ik aan en uit zetten? Of zet je ze beide gewoon aan?
Ik neem aan dat deze kaarten elkaar niet zullen overlappen? Niet duidelijk ivm blauwe blokjes.

In Basecamp met de Zumo aangekoppeld zie ik onder het icoon kaarten 3 mogelijkheden voor CN Europe 2017.3 met alle dezelfde naam. Welke kies ik, of maakt dat niet uit. (zonder Zumo is er natuurlijk maar 1 optie)

In JDM heb ik de namen van de kaarten in de Zumo voor Basecamp gewijzigd. Eeeeeh........ 'geprobeerd'
Zelf nieuwe naam gemaakt CN Eur Z NTU 2017.30 resp. N. Deze namen zie ik daarna niet in Basecamp.
Wel in de Zumo, want daar krijgt de kaart nu een dubbele naam.
Dus in Zumo bij kaarten boven elkaar voor 1 kaart beide namen met Z en ook de hele naam met South. Idem voor North. Maar daarna in Basecamp zie ik toch namen onveranderd en blijven beide City Navigator Europe NTU 2017.3.

vragen samengevat:
1. Grootte van kaarten 2017.30 N en Z anders dan elders in dit topic? Waarom?
2. In JDM blauwe blokjes voor dekking kaart. Waar is onderliggende kaart om te beoordelen. Ergens een Update?
3. Rijden met Zumo. Welke kaart aan/uit. N of Z of beide?
4. In Basecamp optie voor 3 kaarten CN Europe 2017.3. Welke te kiezen?
5. Naam wijzigen in BC mbv JDM lukt niet. Wat gaat er mis? Of is dit niet nodig?
FZ750-20 valve**Zumo350**Oregon650T**

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door GPS Expert »

hanspb schreef:Ook heb ik in JDM gekeken naar de kaartdekkingen. Een stel blauwe blokjes, maar de onderliggende kaart zie je niet.
Het niet-aanwezig zijn van deze onderliggende kaart is al lang een probleem. Bestaat daarvoor een oplossing?
Laatste versie van JaVaWa Device Manager installeren.

En laat de namen van City Navigator nu maar zo en hernoem ze niet, minder kans op problemen de volgende keer.
De hernoemfunctie zit er vooral in voor OSM kaarten.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door HaWee »

hanspb schreef:Ook heb ik in JDM gekeken naar de kaartdekkingen. Een stel blauwe blokjes, maar de onderliggende kaart zie je niet.
Het niet-aanwezig zijn van deze onderliggende kaart is al lang een probleem. Bestaat daarvoor een oplossing?
uit de wijzigingenlijst van JDM
3.9 Probleem met weergave kaartdekking opgelost , dus even JDM updaten

en op de hoofdpagina van JaVaWa.nl

Mapquest probleem:
Mapquest heeft recent de voorwaarden gewijzigd voor het gebruik van hun kaartachtergronden. Hierdoor werkt in een aantal van mijn programma's de kaart niet meer. In RTWtool is het inmiddels gerepareerd; GMTK, JDM en FotoGeoTag volgen nog. Hetzelfde gold voor de diverse online tools op mijn website, maar die zijn allemaal gerepareerd

vervolg Mapquest-probleem:
Inmiddels hebben alle programma's die gebruik maakten van de Mapquestkaarten een update gekregen waardoor deze problemen verholpen zouden moeten zijn.

en de update van JDM is al van 4-8-2016 :wink:
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: CN 2017.30 NTU beschikbaar

Bericht door HaWee »

hanspb schreef:In Basecamp met de Zumo aangekoppeld zie ik onder het icoon kaarten 3 mogelijkheden voor CN Europe 2017.3 met alle dezelfde naam. Welke kies ik, of maakt dat niet uit. (zonder Zumo is er natuurlijk maar 1 optie)

3. Rijden met Zumo. Welke kaart aan/uit. N of Z of beide?
4. In Basecamp optie voor 3 kaarten CN Europe 2017.3. Welke te kiezen?
3: als je nooit buiten een van beide kaarten komt kun je alleen die aanvinken maar anders gewoon beide, Garmin heeft de totaal kaart opgedeeld ivm de bestandsgrootte die niet meer werkt in FAT32 maar ze zullen geen overlap hebben gemaakt, het moet één kaart zijn.

4: dat zie je alleen als je de Zumo koppelt, kies de kaart zonder Zumo gekoppeld en daarna niet veranderen als de Zumo er aan hangt en het blijft goed.
Je kunt ook met JDM de zichtbaarheid in BC uitzetten van deze twee kaarten dan zie je ze niet in de lijst als je de Zumo koppelt aan de computer.

Aangezien je klaagt dat je de dekking niet ziet en je afvraagt hoe het zit ivm de afwijkende bestandsgrootte, kies een voor een de 3 kaarten in Basecamp met de Zumo gekoppeld en bekijk de dekking, dan zie je of North en South samen heel Europa zijn of niet
"Always Look on the Bright Side of Life"

Plaats reactie

Terug naar “City Navigator, LifeTime en OneTime update”