Kaartfout?

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
newby
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 nov 2009 22:30
Locatie: Haaglanden
Contacteer:

Kaartfout?

Bericht door newby »

Ik heb mezelf zojuist een Zumo 595 aangeschaft en deze een kaartupdate gegeven. Vervolgens het apparaat gekoppeld aan mijn telefoon met Garmin smartlink. Toto zover geen problemen. Tot ik een controle deed met JaWaVa device manager en zag dat er kaartfout aanwezig was. Het bestand met de naam 'D493516A.img staat in de verkeerde map'. Helaas staat er nergens bij waar het wel moet staan. Ik kan het in de verkenner gewoon vinden, het staat in map '.system - map', samen met een bestandje met dezelfde namen, maar met als uitgang .gma en .unl

Heeft iemand een idee waar het wel moet staan?
Bijlagen
Aantekening 2019-02-06 222324.jpg
Aantekening 2019-02-06 222324.jpg (8.4 KiB) 829 keer bekeken
Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT(1)

WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18269
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Kaartfout?

Bericht door JaVaWa »

Elke Garmin bevat een bestandje waarin staat welke kaart waar hoort, JaVaWa Device Manager trekt op basis daarvan de conclusies. Helaas houdt Garmin zich niet altijd aan dat bestandje, dat zie je vooral bij de Foursquare-kaart. De kaart werkt op zich wel; niet elk type toestel is even kritisch qua bestandslocatie.
Het zou verholpen kunnen worden met een update van JDM (zodat die de locatie van dat specifieke bestand negeert), maar die update zal er door omstandigheden niet van komen.
Je kunt de kaart met JDM verplaatsen, die zal zelf de juiste map aangeven. Ik zou 'm toch gewoon laten staan, bij elke kaartupdate komt hetzelfde "probleem" namelijk weer terug.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 130 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
newby
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 nov 2009 22:30
Locatie: Haaglanden
Contacteer:

Re: Kaartfout?

Bericht door newby »

JaVaWa weet jij dan in welke map die bestanden neergezet moeten worden? Aan de andere kant, als met een update dezelfde fout weer optreedt en het nu ook blijkt te werken maakt het niet zo veel uit.
Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT(1)

WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18269
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Kaartfout?

Bericht door JaVaWa »

Ik heb het zo niet paraat, JDM weet het wel.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 130 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
newby
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 nov 2009 22:30
Locatie: Haaglanden
Contacteer:

Re: Kaartfout?

Bericht door newby »

Klopt, JDM verplaatst het bestand naar de map 'SID'. Bedankt, mooi programmaatje.
Never ride faster than your guardian angel can fly
FJR1300 met Zumo XT(1)

WWW.motorbegeleiding.nl
Ouwe Meuk: SPIII, SP2820, Zumo 340, Zumo 595

Plaats reactie

Terug naar “City Navigator, LifeTime en OneTime update”