Dit is het service-forum van GPS specialist WayPoint uit Notter, Moordrecht, Vessem, Leek, Heerhugowaard en Hilversum.

Foutmelding kaartupdate 2019-30

Voor vragen over gebruik van en updates uitvoeren op City Navigator kaarten

Foutmelding kaartupdate 2019-30

Berichtdoor kwiebus » 26 maart 2019 15:09

Ik ben sinds een week bezig om mijn Garmin Zumo 590 LM, Camper 770 LMT-D en Basecamp te updaten.
Tot nu toe is het gelukt om basecamp te updaten en na een stuk of 10 pogingen lukte het me ook om de Zumo 590 LM te updaten.
Helaas ben ik er niet in geslaagd om de update op de Camper 770 te installeren, de update stopt bij 49,9 % en geeft dan de foutmelding: 'Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van de update'.
Ik ben met de navigatie naar Waypoint geweest en zelfs zij krijgen de nieuwste update er niet op geïnstalleerd.
Nergens op dit forum zie ik dezelfde melding staan terwijl het volgens Waypoint sinds een tijdje toch vaker voorkomt.
Heeft iemand toevallig een oplossing, want het lijkt erop dat de server van Garmin problemen geeft bij het downloaden.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
kwiebus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 jul 2008 22:31
Woonplaats: Eersel

Re: Foutmelding kaartupdate 2019-30

Berichtdoor Mgent » 26 maart 2019 15:42

Misschien eens aan de bron informeren? Supportdienst Garmin.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.4, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.
Avatar gebruiker
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 1833
Geregistreerd: 28 aug 2007 08:44
Woonplaats: Merelbeke

Re: Foutmelding kaartupdate 2019-30

Berichtdoor Léon Franssen » 27 maart 2019 11:39

Dag Kwiebus,

Wat versta jij onder updaten.
Zijn het de kaarten of de firmware?
Hier op het forum kun je lezen dat je basecamp niet naar de nieuwste versie moet updaten.
Ik lees dat het updaten van de kaart bij de zumo 590 LM wel gelukt is. Ik ga er gemakshalve van uit dat het om
CN NTU 2019.3 gaat. Dan heb je de kaart toch ook in BC staan, of heb je hem alleen op het toestel staan.
MapInstall van BC 4.7.0 levert bij het overzetten problemen. Je moet terug gaan naar BC 4.6.2 In deze versie levert MapInstall geen problemen.

Groetjes Léon
BMWR1100RT - SPIII - SP2720 - SP2820 - Colorado 300 - Zumo 350LM - OMK 5.14
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
Avatar gebruiker
Léon Franssen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 703
Geregistreerd: 20 jan 2005 19:32
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Foutmelding kaartupdate 2019-30

Berichtdoor HaWee » 27 maart 2019 11:50

Mapinstall 4.7 geeft alleen problemen bij registerkaarten, dat zijn bv osm kaarten en de onroute motorkaart niet bij Garmins CN kaarten.
Dus als je alleen CN kaarten gebruikt kun je gerust 4.7 gebruiken.

Wil je andere kaarten gebruiken dan moet je ofwel deze kaarten (indien beschikbaar) downloaden als gmap (Mac versie) en met GMTK installeren dan werkt het overzetten ook met 4.7
ofwel je moet terug naar de oudere versie dan kun je de osm etc kaarten gewoon installeren en oversturen.
"Always Look on the Bright Side of Life"
Avatar gebruiker
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
 
Berichten: 21398
Geregistreerd: 28 jul 2008 15:24
Woonplaats: Eindhoven

Re: Foutmelding kaartupdate 2019-30

Berichtdoor Léon Franssen » 27 maart 2019 11:53

:wink:

Groetjes Léon
BMWR1100RT - SPIII - SP2720 - SP2820 - Colorado 300 - Zumo 350LM - OMK 5.14
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk.
Avatar gebruiker
Léon Franssen
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 703
Geregistreerd: 20 jan 2005 19:32
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Foutmelding kaartupdate 2019-30

Berichtdoor kwiebus » 29 maart 2019 12:52

Het is heel raar, maar ik had het bericht al helemaal klaar staan voor de Garmin Support site om een chat te starten, toen ik het toch nog een keer probeerde en deze keer lukte het wel.
Nu staat er versie 2019-30 op en ga ik eens proberen of alles werkt, maar dat zal wel.
Bedankt voor de tip maar gelukkig, ( net op tijd ) op een verzendknop aanraking na, de mappen zijn geïnstalleerd.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
kwiebus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 jul 2008 22:31
Woonplaats: Eersel


Keer terug naar City Navigator, LifeTime en OneTime update

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast