Routeberekening niet mogelijk

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Plaats reactie
waypointbedum
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:17

Routeberekening niet mogelijk

Bericht door waypointbedum »

Ik heb in Basecamp (2019.20) een route aangemaakt van Bedum naar het adres Betula 11 in De Kwakel. Basecamp maakt er probleemloos een route van en geeft deze ook netjes weer op de laptop. Nadat ik de route heb overgezet naar mijn Zumo 390LM en de route laat berekenen, lees ik dat het percentage snel oploopt tot 99%, maar vervolgens niet verder komt, tot -na enige tijd- de melding "Routeberekening niet mogelijk" in het scherm verschijnt.
Wie kan mij zeggen hoe dit wordt veroorzaakt???
Bert.

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door polmcfree »

Heb je de viapunten zacht gemaakt in Basecamp ,want als je teveel viapunten hebt dan kan dat gebeuren.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door RonalT »

Geen idee, maar net even uitgetest.
Op onze Z340 lukt het ook niet, zelfde als bij jou, de 340 en 350 zijn een beetje gelijkwaardige toestellen.
Op de Z550 gaat het wel en op de Z590 ook.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door polmcfree »

Heb ze ook gemaakt ,en ingeladen in de zumo 390lm,geen enkel probleem gaat zelfs rechtstreeks naar reisplanner,dit was wel een route gemaakt met enkel het begin punt en het eind punt ingegeven,dus bijna alles snelweg,maar als je de route zelf hebt gemaakt met viapunten te zetten kan het zijn dat er teveel via punten instaan, en dan heb je dat voor.
Dus eerst moeten we weten hoe je route is gemaakt of zet ze eens hier neer dan kunnen we het bekijken.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

waypointbedum
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:17

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door waypointbedum »

Heb de route gemaakt, zonder via punten. Dat kan het probleem dus niet zijn. Heb het hele toestel volledig teruggezet naar fabrieksinstelling. Probleem blijft. Had hetzelfde probleem bij de vorige kaart (2019-10). Er zat wel een fout in mijn SD-kaart (bleek via JaVaWa) en die SD-kaart heb ik nu verwijderd. Zou het probleem dus kunnen zijn geweest. Heb diverse mogelijkheden geprobeerd en nu lukt het wel. Weet (sorry .... ....) niet meer wat het nu precies kan zijn geweest. Mogelijk dat het huisnummer 11 niet bestaat en dat de navi mij er daarom niet heen kan sturen. Wel bijzonder RonalT dat het op jouw toestel ook niet lukte.
Gr. Bert.

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door polmcfree »

Staan er kaarten op die sd kaart?
Want als je overlappende kaarten hebt dan kan dat ook wel voorkomen,want dan weet hij niet op welke kaart hij moet zoeken
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

waypointbedum
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:17

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door waypointbedum »

Dat zou het best kunnen zijn geweest, want ik kreeg wel een melding van dien aard. Iets met "dubbele kaartgegevens". Na het verwijderen van de SD-kaart was die melding uiteraard verdwenen. Ik las ook dat het overzetten van routes via de SD-kaart, dit soort verstoringen kan veroorzaken. Ik ga er van uit dat het nu is opgelost.
Bert.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Routeberekening niet mogelijk

Bericht door RonalT »

waypointbedum schreef:.... Mogelijk dat het huisnummer 11 niet bestaat en dat de navi mij er daarom niet heen kan sturen....
Nee, nummer 11 bestaat in mijn navigatiesysteem. Maar toch wil hij er niet naar toe rekenen. Ook niet naar nummer 13 :roll:

Ik kijk nog even verder
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 390, 350 en 340”