ON ROUTE SELECT GARMIN 340

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Mgent »

FRANKY1962 schreef: is er een andere mogelijkheid via internet of aankoop om mooie routes te bekomen ?
Er bestaan tientallen websites, en ook op Facebook zijn er tal van pagina's waar je mooie routes gratis en voor niets kan binnenhalen.
https://www.facebook.com/groups/3905619 ... highlights
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Hallo volgens mij mankeert er iets aan toestel. Ga naar de winkel in Vessem. Had nog een route met verschillend start en eindpunt overgezet op hun aanraden. Nu bij sporen als ik die wil converteren naar reis stopt hij op 46% en toestel valt gewoon uit ? Na 30 sec start in te duwen start hij opnieuw. Weet het zelf niet meer. Grtn

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Net iets gelezen corrupte routes. Nu heb ik diezelfde route opnieuw geconverteerd van begin tot einde en deed hij het wel. Eerst einde tot begin omdat eindpunt vlakbij was maar dat is dus niet mogelijk terwijl hij die mogelijkheid toch geeft.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Mgent »

Je kan van begin tot einde en kiezen voor route omkeren.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

vandaag naar de waypoint winkel in Vessem gereden. best is altijd een startpunt te kiezen gebaseerd op mijn woonplaats en dan ingeven naar BEGIN van de route. als een route actief is in de bovenbalk staan ook nog een aantal nuttige infos. wist ik niet. nu vandaag de route met de wagen gedaan vanuit Vessem doch spraak was er niet meer. gebeld met winkel en ik moest de route terug opstarten en wat doet hij stuurt me naar eindpunt terwijl ik start ingaf ??? heb nu een paar routes van thuis uit vertrekken geconverteerd. enigste wat ik nu nog kan doen is testrijden motor. men gaf ook mee als je echt op de route zit je wel naar eind gaan kan ingeven. zo volgt hij de route. niet dus. blijft moeilijk. wordt vervolgd.

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Wat hebben ze het moeilijk gemaakt. Had vroeger 220 zonder problemen. Dan toch maar tom tom rider aanschaffen ?

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Mgent »

Moet je zeker doen indien je nog meer miserie wil. ;-)
Mijn inziens zit er een groot gedeelte van het niet kunnen of weten bij de gebruiker. Indien je het toestel niet of nog niet kent hoe wil je dan een goede rit rijden. Ga eens wat snuisteren in filmpjes, handleidingen basecamp, Je hebt best nog heel wat te leren, en als je dan een ander toestel gaat kopen dien ook daar die leerschool door te lopen. Begin bij de basis en dan stap voor stap. Er is info genoeg te vinden, hier, op het web en of Facebook.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Mgent
Ik heb hier al uren aan besteed. Gisteren nog zitten kijken op een youtube film van mr gps ipv als je afwijkt van de route om te tanken hoe complex het is. Mijns insziens ben je dan teveel bezig met de gps ipv fijn motorrijden. Ook de commentaren op die film waren duidelijk. Garmin heeft het te moeilijk gemaakt. Nadien op de website van mr gps gekeken ivm vergelijk tussen de tom tom 550 en de garmin en daar kwam de tom tom veel beter uit bv bij terug naar route bij afwijken enz... ik ben een garmin fan. Dit is mijn tweede. Het is enkel bij routes dat hij soms vreemde dingen doet. Heb nu hem opgeschoond en enkele routes van de dvd er op gezet met vertrek Lommel doch dien deze nog te rijden om te controleren of het goed gaat. Basecamp kan ik in de wintermaanden mij verdiepen. Heb een druk zakelijk leven en vind dat ik teveel tijd moet steken in de juiste werking en mogelijkheden garmin. Of is er een nieuw garmin toestel nu beschikbaar dat beter met routes overweg kan ? Bedankt feedback

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door Rush FZ1N »

De nieuwste Zumo, de 396, werkt hetzelfde. Heeft dus geen zin daarvoor aan te kopen.
Heb het al eerder gezegd; als je lekker wilt toeren en op z’n tijd ergens een terrasje aan wilt doen, zonder moeilijk te doen met tracks etc, dan dien je een track in BaseCamp over te tekenen tot een echte route. Dus niet alleen een start en eindpunt.
Met zo’n route kun je het toestel gewoon op “herberekenen aan” zetten. Als je dan om moet rijden, of ergens een stop wilt, dan wordt je altijd goed naar de route teruggestuurd.
Ik vind tracks converteren naar routes alleen maar prettig voor motorclubs die een rit uitzetten en waarbij iedereen zoveel mogelijk dezelfde route rijden. Wanneer ik alleen, of met een maat rijd, gebruik ik altijd een echte route. Ook als in voorrij. Men moet mij dan volgen. Ook al komt er bij de anderen een andere afslag. :D
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3856
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door RonalT »

FRANKY1962 schreef:....
Het is enkel bij routes dat hij soms vreemde dingen doet. Heb nu hem opgeschoond en enkele routes van de dvd er op gezet met vertrek Lommel doch dien deze nog te rijden om te controleren of het goed gaat
....
Welk toestel je ook hebt, je zult er altijd enige moeite in moeten steken om een toestel te leren begrijpen. En je moet je vooral niet blindstaren op allerlei "moeilijke dingen" die met navigatie te maken hebben.
Begin gewoon bij de basis, een leuke route er in en rijden....
En dan gaat het beslist een keer verkeerd. Terug rijden en opnieuw beginnen. (is mij ook gebeurd met de 590. Na een 2610 en een 550 weet je nog niet alles)

Oja, en laat die DVD even in een la liggen.
Download bv Patje Vesparit eens. Deze begint in Peer. Het is een gewone route. Dat moet goed gaan.
https://www.gpstracks.nl/motorroutes-belgie.php?id=4883

Als je een paar van dit soort ritten hebt gereden kan je altijd nog eens kijken wat die DVD doet. Maar krijg eerst vertrouwen in je toestel en je eigen kunne
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

ga ik doen RonalT thanks

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Hallo allen , vandaag tourke gedaan mooi Brabant en gedaan wat ze bij waypont zeiden. Start op de route gekozen dicht bij Lommel. Dan naar begin van de route ok. Hij zegt ook dat he begin passeert en dacht alles gaat goed. Tijd ed in orde. Dan als ik het oorspronkelijke startpunt nader floept hij op nog een tiental minuten. Daar gaat iets mis. Ik zit op de route en start ze opnieuw met eind ingave doch noppes. Dan nog gezocht naar route maar helaas. Toch nog een fijne tour gehad. We blijven volharden....

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

hallo, ik weer. zou het kunnen dat hij ergens het oorspronkelijke startpunt onthoud ? het wil maar niet lukken. denk voor kerstmis een tom tom .... lol....

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3856
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door RonalT »

De route die je hebt gereden is "Mooi Brabant" van GPS-tracks? Die loopt via Eersel. Oirschot, Best en Sint-Oederode en Hilvarenbeek terug naar het punt waar jij begon!

Je zit op de route, start deze opnieuw en geef het eindpunt op. Dan schrijf je NOPPES? Wat bedoel je daarmee, dat het toestel helemaal niets doet met de route?
Dit zou toch echt de manier van werken moeten zijn. En bij ons werkt het ook zo op een Z590 en Z340.


Als je een route opnieuw start wordt er geen beginpunt onthouden waardoor iets mis gaat.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

FRANKY1962
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:03

Re: ON ROUTE SELECT GARMIN 340

Bericht door FRANKY1962 »

Hallo de route laat ik starten op eigen startpunt kort bij mijn woonplaats en zet dan over.
De start is goed en het startpunt ligt ergens in Luyksgestel. Stuurt mij door doch op bepaald moment bij naderen Oirschot verdwijnt de juiste tijd en afstand en stuurt mij terug naar Luyksgestel blijkbaar om daarna de volledige route opnieuw te doen lijkt het. Bij waypoint denken ze dat ik misschien voorbij eindpunt gereden ben en hij daardoor flipt ?
Lijkt me allemaal complex voor de modale gebruiker. Dan lees ik overal dat de tom tom gebruiksvriendelijker zou zijn. Maar ja gps van twee jaar oud vetkopen en weer 500 euro incl inbouw pfff.

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 390, 350 en 340”