Garmin Touch e35-T Bluetooth

De serie eTrexen met knopbediening
Plaats reactie
krommenek
Berichten: 29
Lid geworden op: 4 jan 2012 14:29
Locatie: Den Bosch

Garmin Touch e35-T Bluetooth

Bericht door krommenek »

Weet iemand hoe de PRECIEZE volgorde is om de Garmin Touch e35 aan je mobiel te koppelen?

Ik loop elke keer moeilijk te doen. Soms lukt het in een keer en dan moet ik eerst de BT verbinding op mijn telefoon weer ' vergeten' en opnieuw koppelen. Uiteindelijk lukt het dan maar weet ik niet meer na zoveel handelingen wat nu de juiste volgorde is.

Iemand een idee?

Verder in de Garmin COnnect app kan je kiezen tussen een TOuch e35 en eenTouch e35 APAC. Weet iemand het verschil tussen deze twee.

Normaal zou je denken:
1 Touch aanzetten en zorgen dat BT verbinding op aan staat
2 op mobiel bt verbinding maken door in de lijst op de etrex te drukken
3 dan krijg je code op touch
4 vervolgens code op telefoon intikken
5 telefoon zegt verbonden
6 Garmin connect starten
7 Touch toevoegen
8 Garmin app vind touch en maakt connectie

echter gaat het bij punt 6-7 vaak mis. Op de touch verschijnt dan soms weer een code voor de BT verbinding met je mobiel. ALs je deze dan invult is dit een ongeldige code. Ik blijf dan een beetje aan rotzooien en dan opeens heeft hij hem te pakken.

Herkent iemand dit?

Ik hoor graag tips.

Verder is het een geweldige GPS vooral die whatsapp en telefoon oproep meldingen op je scherm tijdens het fietsen is geweldig. Kan je makkelijk besluiten of je moet gaan stoppen of niet.

Hoor graag van jullie.

m.vr.gr.
Think ahead, cycling forward :)

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Garmin Touch e35-T Bluetooth

Bericht door e.vdwerf »

Het was inderdaad trial and error..... maar als het eenmaal werkt hoef je niks meer te veranderen. Volgens mij heb ik in connect niets toegevoegd. Dat ging vanzelf. De enige keer dat ik de hele riedel nog een keer moest doen was bij een downgrade van de software.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Garmin Touch e35-T Bluetooth

Bericht door Meneer Zwijn »

Ik heb het nog nooit getest vanwege niet nodig, maar nu ben ik nieuwsgierig geworden. Ik ga straks proberen een BT verbinding op te zetten met mijn iPhone 6S, en ik laat weten hoe het ging!
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Garmin Touch e35-T Bluetooth

Bericht door Meneer Zwijn »

Het lukt me niet.
eTrex 35t aan, drie streepjes => Bluetooth kiezen. Nu staat er: gereed voor koppelen en kan je alleen maar annuleren.
iPhone instellingen => Bluetooth kiezen en opzetten. Hij zoekt maar schijnt niets te vinden.
Half uurtje laten zoeken, het lukt niet blijkbaar.
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

Gebruikersavatar
Meneer Zwijn
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 mar 2011 21:44
Locatie: België-Leuven

Re: Garmin Touch e35-T Bluetooth

Bericht door Meneer Zwijn »

Hier ben ik weer. Derde keer goede keer.
Ik ging er van uit dat ik telefoon en gps kon koppelen zonder app. Dat lukte dus niet.
Dan GarminConnect geïnstalleerd. En daarna ging het vlekkeloos volgens de stappen van TS. Account aangemaakt, profiel ingesteld en gesynchroniseerd.
Enkele keren beide toestellen af en aan gezet, koppelen gaat nu automatisch iedere keer.
Ik kon enkel eTrex 35t uit lijstje kiezen, APAC zag ik niet.
Nu weet ik niet of ik berichtjes, telefoon enz op GPS zie, dat test ik een volgende keer.
Ik dacht dat ik geen behoefte had aan GarminConnect, maar het gaat wel supervlot en de info is toch wel stimulerend.
Zumo 220 (in de kast, geen motor meer) en Etrex Touch 35 (v4.50).

krommenek
Berichten: 29
Lid geworden op: 4 jan 2012 14:29
Locatie: Den Bosch

Re: Garmin Touch e35-T Bluetooth

Bericht door krommenek »

Je kan eventueel in Garmin connect aangeven welke meldingen je op de Touch 35 scherm wilt hebben. App er niet bij? Verder naar onderen kan je apps van derdd kiezen zoals Telegram, de tegenhanger van Whatsapp voor iPhone.
Think ahead, cycling forward :)

Plaats reactie

Terug naar “eTrex 10, 20(X) en 30(X)”