Reparatie eTrex 30

De serie eTrexen met knopbediening
Plaats reactie
rienepien
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jul 2012 11:09
Locatie: Harderwijk

Reparatie eTrex 30

Bericht door rienepien »

Deze zomer is het rubber van de back-, uit- en inzoomknop poreus geworden en losgeraakt van de rest, waardoor ik nu op de knopplekken drie gaten heb. De knopjes kan ik nog bedienen met een lucifer oid, maar dit werkt uiteraard niet handig. Kan ik ergens dit rubber vervangen en de knoppen weer normaal werkend krijgen (ik mis de plastic stukjes die tussen rubber en knopje zitten)? En voor maximaal 50 euro? Garmin biedt een vervangend toestel, maar daar vragen ze 107 euro voor. Vind ik best een hoog bedrag voor een inmiddels enigszins gedateerd model. Maar wellicht heeft iemand hier een betere oplossing? Dank alvast voor meedenken.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Reparatie eTrex 30

Bericht door e.vdwerf »

@rienepien,

Volgens mij is mijn etrex 30 niet ouder geworden dan drie jaar.. althans de pageknop. Zelfde euvel.
Het toestel functioneert nog, maar met de joystick heb ik ook doorlopend ruzie. Ook rubber eraf en éénrichting doet het bijna nooit. Voor mij dus eigenlijk afgeschreven en het is m'n backuptoestel nu, want zonder pageknop werkt het allemaal ook.
Als opvolger heb ik de etrex 35 touch nu tot volle tevredenheid.
Je kunt als je firmware 3.00 erop zet in het dashboard "favorieten" zelf bovenin het scherm een schuiflint maken met de meest gebruikte toetsen. Na 3.00 was deze feature weer verdwenen. Bij updates blijft deze truuk wel in het toestel.
Daar zit bv markeer waypont, sporenbeheer, waypointbeheer, ga naar,
De enige keer dat ik de aan/uitknop/menu gebruik is om het toestel aan/uit te zetten.
Hierdoor hoop ik wat langer met het toestel te kunnen doen. (lees de aan/uit knop als beperkende factor)
Wanneer je voor een etrex 25 zou gaan mis je alleen de barometrische hoogtemeter en het ontvangen van smartberichten.
De 25 heeft ook een "magnetisch" kompas.
Wanneer je weer voor een 30 zou gaan heb je in een mum van tijd weer dat zelfde euvel want dit knoppentoestel is gewoon niet geschikt voor veelvuldig dagelijks gebruik.

Groet,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Plaats reactie

Terug naar “eTrex 10, 20(X) en 30(X)”