route verslepen 2

De opvolger van RoadTrip
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gervos
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2012 22:12

route verslepen 2

Bericht door gervos »

Basecamp 4.4.3 / OFM 27/9/14
Zojuist (via melding in Basecamp) 4.4.3. geïnstalleerd. Route verslepen (met de option toets) werkt nog steeds niet. Verslepen gaat wel, route 'plakt' niet op het nieuwe punt. Is dit een structureel probleem of moet er een instelling op mijn Mac gewijzigd worden?

p a t r i c k
Berichten: 484
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:58
Locatie: b-9120 beveren

Re: route verslepen 2

Bericht door p a t r i c k »

Je kan een route toch gewoon verslepen, door erop te gaan staan met je muispointer, de route 'vast te pakken' en dan te verslepen naar waar je wil ? Heb je de option-toets helemaal niet voor nodig... Zelfs niet in de nieuwe 4.3.3 (heb ik net ook op mijn MacBook geïnstalleerd).
Althans, niet met het City Navigator kaartmateriaal, hoe het met de OFM zit kan ik niet checken maar 't lijkt me niet dat daar daarvoor een andere werkwijze toegepast dient te worden...
groetjes,

Patrick.
BMW : Navigator 5, Navigator 6,
Garmin : ZumoXT, GPSMap66ST, Oregon 600
Garmin Express en Basecamp op

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: route verslepen 2

Bericht door Mgent »

4.3.3 is een andere versie dan 4.4.3 en daar zijn inderdaad problemen met het verslepen, soms werkt het andere keren niet.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

p a t r i c k
Berichten: 484
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:58
Locatie: b-9120 beveren

Re: route verslepen 2

Bericht door p a t r i c k »

Mgent schreef:4.3.3 is een andere versie dan 4.4.3 en daar zijn inderdaad problemen met het verslepen, soms werkt het andere keren niet.
Corrigeer mezelf, ik bedoelde wel degelijk de allernieuwste versie 4.4.3 die ik dus gisterenavond van de Garmin-site plukte en op mijn MacBook Pro installeerde. Straks zijn de Air en de iMac aan de beurt.
groetjes,

Patrick.
BMW : Navigator 5, Navigator 6,
Garmin : ZumoXT, GPSMap66ST, Oregon 600
Garmin Express en Basecamp op

Palantir135
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 mar 2014 11:57

Re: route verslepen 2

Bericht door Palantir135 »

Eerst het forum maar eens bekijken voordat ik het aankaart, dacht ik.
En jawel, ik heb exact hetzelfde probleem. Met geen enkele kaart of instelling blijft de versleepte route plakken. Niet met het pijltje of handje. Ook niet met rechter muisknop klikken op route en punt toevoegen; dat punt verdwijnt ook.
De enige oplossing is de al bestaande punten verslepen en indien nodig punten aan het eind van de route toevoegen.

Gebruikersavatar
gervos
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2012 22:12

Re: route verslepen 2

Bericht door gervos »

Ik heb inmiddels twee maal contact gehad met Garmin.
Advies: alles verwijderen vlg Garmin procedure en opnieuw installeren. Probleem blijft.
Tweede contact: Het probleem is niet bekend (?). Heb een beschrijving van dit probleem + printscreens opgestuurd naar Garmin Europe.

Palantir135
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 mar 2014 11:57

Re: route verslepen 2

Bericht door Palantir135 »

Ik heb ook maar eens een mail naar Garmin gestuurd met de klacht dan zien ze in ieder geval dat het op meerdere computers een probleem is.

Gebruikersavatar
ATBgids
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 967
Lid geworden op: 24 jul 2008 22:59
Locatie: Malden
Contacteer:

Re: route verslepen 2

Bericht door ATBgids »

Hi Folks, count me in.

Ook ik heb ineens het probleem dat ik geen punten meer tussen kan voegen in een route, verslepen dus.
Dat werkte bij mij perfect.
Tot ik afgelopen week een nieuwe route wilde maken.
Ik weet niet of het aan de nieuwe Basecamp-versie ligt of aan OSX Yosemite, die ik er van de week op gezet heb.

Vanmiddag nog eens flink zitten proberen, maar zowel op de open fietsmap als op de CN kaarten wilde het in 95% van de gevallen niet lukken.
Een paar keer lukte het wel, maar dan met ingedrukt houden van de cmd toets en niet de alt-toets.

Er zijn ineens ook stukjes weg waar hij rechte stukken routelijn over legt ipv de kroning in de weg volgt.

ik heb ook wel een e-mailtje naar Garmin gestuurd met de vraag of deze storing al bekend is.
Door dit mailtje ook gelijk geabonneerd op dit draadje, dus ik hoop dat iemand snel de oplossing tegenkomt.

ps. Ik heb even gekeken of het bij een track ook zo werkt, en inderdaad ook bij een "gewone" track, dus van puntje tot puntje lukt het vrijwel niet om de lijn te verslepen en nieuwe trackpoints tussen te zetten.
groeten uit Malden,

Dick Metselaar

Toeren doe je niet om ergens heen te gaan,
maar om onderweg te zijn.
met hulp van de Edge1030 of met de auto en de Nuvi 765
Sinds 6 september 2018 ook te voet met de Etrex Touch 25

White
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 sep 2007 10:41
Locatie: Landgraaf

Re: route verslepen 2

Bericht door White »

Hier werkt het vreemd genoeg wel.
Laatste nieuwe Basecamp vor Mac, laatste nieuwe NTU kaarten, en Yosemite geïnstalleerd.

Enige waar ik nog (sporadisch) last van heb zijn de rechte lijnen tussen 2 wegdelen.
Groeten.

René.

Palantir135
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 mar 2014 11:57

Re: route verslepen 2

Bericht door Palantir135 »

Hier is het helemaal een zooitje. Alle routes in de Zumo stonden er twee keer op nadat de zumo in basecamp had gehangen.
Routes gemaakt met deze basecamp op de motorkaart werkt niet. De zumo stuurt je alle kanten op behalve waar je naar toe wilt, meestal rij je naast de weg of zelf 100m uit de buurt.
Nee, er was maar een kaart actief en de zumo heeft na de kaartwissel helemaal uitgestaan. Het probleem doet zich voor na de laatste firmwareupdate i.c.m. deze versie van basecamp voor Mac.
Ik ga maar een een oudere versie van basecamp gebruiken, kijken of het dan wel weer werkt

Palantir135
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 mar 2014 11:57

Re: route verslepen 2

Bericht door Palantir135 »

Terug naar Basecamp 4.3.4 Mac en hoera, verslepen doet het weer, geen rechte lijnen meer. Lengte route klopt weer.

Zumo 350 lm: via tripcomputer alle userdata gewist (tip van Hans op YouTube), harde reset en uitgezet. Device.xml gewist. Map gps leeggemaakt.
Terug naar firmware 3.70 ,want die deed het vroeger wel goed,en na opstart lijkt het allemaal weer te werken.
Morgen eens wat routes met harde en zachte viapunten proberen op de motorkaart.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”