BC doet zijn eigen zin.

De opvolger van RoadTrip
Plaats reactie
Carlosdp
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:26

BC doet zijn eigen zin.

Bericht door Carlosdp »

Een route maken met basecamp op de Mac lukt niet.
Met de route knop kan ik geen twee punten na elkaar aanklikken, het eerste punt (en onmiddellijk daarna ook het tweede) verdwijnt van zodra ik een tweede punt aanklik.
Normaal gezien moet BC hier een lijn vormen tussen de twee punten.
Dit gebeurt dus niet, het scherm flikkert even alsof er een pop-up wil tevoorschijn komen, en dan is de selectie opeens weg.
Hetzelfde gebeurt met een spoor, ik kan een spoor slepen over een bepaalde afstand, maar wanneer ikde muisknop loslaat om verder weer te beginnen is alles ook ineens weg.
Ik heb updates gedaan en uiteindelijk de allernieuwste versie gewoon opnieuw geïnstalleerd met nog steeds hetzelfde probleem.
Ik maak gebruik van open fietsmap.
Wat doe ik verkeerd?
Op de laptop met win 7 lukt dit wel perfect.

Groeten

Carlos
Laatst gewijzigd door Carlosdp op 23 mei 2015 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Carlosdp
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:26

Re: kan geen route maken met Mac

Bericht door Carlosdp »

Ondertussen opgelost door alles te verwijderen en een volledig nieuwe installatie te doen van zowel BC als open fietsmap.
Ik weet begot niet wat er mis was.

Carlosdp
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:26

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door Carlosdp »

Nu is er een bijkomend probleem.
BC doet zijn eigen zin wanneer ik een route maak of wanneer ik een track omvorm naar een route.
Even verduidelijken, als ik een route maak en een volgend punt aanklik, maakt BC zelf een omweg naar dat volgende punt ipv rechtstreeks.
Dit terwijl ik zeker weet dat er mag gefietst worden of dat het geen éénrichtingsverkeer is èn het gaat over een stuk weg dat aangeduid staat als fietsrouteHet stuk omweg verslepen achteraf lukt ook niet, BC maakt dan een nog ingewikkeldere lus tussenin de rest.
Wanneer ik dezelfde weg beschrijf met een track (eender hoeveel punten ik gebruik) zonder die omweg dus, en ik maak achteraf van die track een route, dan zit daar plots weer die omweg mee in de route.
Dit in de vorm van een onverklaarbare lus.
Hoe kan ik dit wegwerken?
Het is heel vervelend omdat ik zo niet altijd de mooiste route kan plannen.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door e.vdwerf »

Hoe staan je instellingen in basecamp?
Wanneer je bv Snelwegen vermijden aanzet krijg je vreemde omwegen. De fietspaden zijn immers de snelwegen in de OFM.
Bij Tolwegen vermijden gaat de OFM juist de fietsroutes volgen.

Het best is even niets vermijden in te stellen en kijken wat er dan gebeurt.
Kun je een hyperlink van www.openstreetmap.org hier plakken dan kan ik even kijken wat er mis is met evt. aansluitfouten.
BV zo http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.76427/4.68362 maar dan precies van het punt waar het fout gaat.

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Carlosdp
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:26

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door Carlosdp »

Egbert,

Ik snap niet goed hoe ik dit moet doen, maar hier zijn de coördinaten van het punt waar het misgaat.

N51° 03.321' E4° 02.350'

Bij de afslag van Veldeken naar Scheldestraat gaat BC een omweg maken via Kapelleveldstraat (N51° 03.306' E4° 02.706') en Avermaat (N51° 03.051' E4° 02.963') om dan terug rechtsaf te gaan op Scheldestraat (N51° 02.947' E4° 02.291').

Groeten

Carlos

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door e.vdwerf »

Carlos,

Het is een fout in de kaart
https://www.openstreetmap.org/#map=18/51.05444/4.03932
Het noordelijke stuk Scheldestraat tussen de rotonde en Veldeken stond op eenrichtingsverkeer. In Openstreetmap heb ik dit veranderd. Rendering duurt even, maar in de komende update van Openfietsmap (a.s. zaterdag) is het aangepast.
http://www.openfietsmap.nl en dan de OFM Benelux.


Je kunt ook opmerkingen plaatsen door op de site van openstreetmap opmerkingen op de kaart te plaatsen. Rechts klikken op het tekstballonetje. Dan zal een lokale mapper de fout eruit kunnen halen.
De knooppuntenroute heb ik gelijk ook aangepast op de rotonde.
Succes verder,
Egbert

p.s. een truukje om zulke fouten te omzeilen.. zeker in steden is om de instelling op voetganger te zetten. Dan kun je eenrichting omzeilen. :)
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Carlosdp
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:26

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door Carlosdp »

Egbert;

Heel erg bedankt voor de snelle reactie èn oplossing.
Ik dacht echt dat er iets scheelde met mijn Mac of het programma BC.
Ook bedankt voor de tips, ik zal in het vervolg eens op die manier proberen.

Groeten

Carlos

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door e.vdwerf »

Carlos,

Wanneer je genoeg ervaring hebt met het gps gebeuren kun je ook zelf die fouten eruit halen of vrijwilliger worden bij openstreetmap. Je Kunt een account aanvragen bij www.openstreetmap.org
Ga niet direct heel Vlaanderen verbouwen, maar begin in je eigen tuin bij wijze van spreken of met e.o.a. bospaadje. In het begin is het best lastig.
In Vlaanderen moet nog heel wat gebeuren. Bebouwing e.d.

Hulp kun je krijgen op het Belgische forum van OSM http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=29
Op het Nederlandse deel ben je natuurlijk ook welkom. http://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12

Op de site van www.openfietsmap.nl staan ook instructielinks dacht ik.

Groet,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Carlosdp
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:26

Re: BC doet zijn eigen zin.

Bericht door Carlosdp »

Egbert;

Thx, ik hou het in beraad.

Groeten

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”