slecht inladen van de eigen kaarten van edge explore in base

De opvolger van RoadTrip
Plaats reactie
Chris70
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2019 21:21

slecht inladen van de eigen kaarten van edge explore in base

Bericht door Chris70 »

Ik gebruik Basecamp (Mac) al jaren voor mijn Oregon 450t. Sinds enkele dagen heb ik een Edge Explore. Bij aansluiten op de Mac wordt de Explore wel in Basecamp getoond, maar behalve de fietsknoopkaart worden de 2 eigen kaarten (SW en NE) steeds opnieuw geladen. Is er iets fout? Is het niet de bedoeling om Basecamp te gebruiken? Tracks worden wel gewoon overgenomen uit mijn verzameling, maar om nou alleen met de knooppuntenkaart te werken is wel erg beperkt.Word ik gedwongen om met Garmin Connect te werken (wat mij veel beperkter lijkt dan Basecamp)?

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1711
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: slecht inladen van de eigen kaarten van edge explore in

Bericht door guzzi vero »

BC laadt de kaarten van je gps altijd in. Met JaVaWa Device Manager kan je de kaarten onzichtbaar maken voor BC waardoor deze ze ook niet inlaadt en je enkel die in BC zelf te zien krijgt.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: slecht inladen van de eigen kaarten van edge explore in

Bericht door Rush FZ1N »

Waarom zou je gedwongen worden om met Garmin Connect te werken?
Het inladen in BC duurt de eerste keer wat langer, de volgende keren niet. Je kunt gewoon met BC werken. Eventueel kun je met een trucje van JaVaWa (zie zijn site) de kaarten in BC zetten. Connect is meer om je ritten te analyseren en makkelijk te delen met anderen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Chris70
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2019 21:21

Re: slecht inladen van de eigen kaarten van edge explore in

Bericht door Chris70 »

Dank voor jullie reactie. Inmiddels lijken de kaarten (na uren!) wel ingeladen, dus waarschijnlijk ben ik te ongeduldig geweest (hoewel ze echt steeds opnieuw bleven in- en uitladen wat ik niet eerder heb meegemaakt. Dank!

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Mac”