Oppakken van afgeweken route

Subforum voor de gebruikers van http://www.gpstracks.nl, voor het bespreken van tracks op gpstracks.nl. Vragen over toestellen en software graag in de normale onderdelen van dit forum
Plaats reactie
Driehaus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2014 16:54

Oppakken van afgeweken route

Bericht door Driehaus »

Wanneer ik een route rij, welke ik heb gedownload van GPS-tracks, dan houd de dame op met praten wanneer ik iets ben afgeweken van de route. De route kan ik alleen dan nog volgen via het scherm, maar krijg geen begeleiding meer. En als ik ook afgeweken ben van de route kan ik niet automatisch terug naar de route vanaf het punt waar ik sta. Ik krijg geen vraag of ik naar het laatste punt wil. Ik ben in het bezit van een Garmin 350. Wie heeft een oplossing.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Oppakken van afgeweken route

Bericht door Frank »

Dit is al erg vaak besproken op dit forum.Je hebt waarschijnlijk automatisch herberekenen uit staan (is aanbevolen voor het rijden van routes), vandaar dat je geen meldingen meer krijgt.
De beste methode naar mijn mening is "op zicht" terugrijden naar de route en die daar weer oppikken. Zodra je weer op de route zit, krijg je weer de meldingen zoals je gewend bent.

Een andere optie is om de route opnieuw te starten als je zover van de route af bent geweken dat er geen herstel meer mogelijk is. Dan krijg je wel de vraag naar welk punt je wil navigeren. Echter, dan zal de Zumo wel een andere route gaan berekenen en is de kans groot dat er van de oorspronkelijke route weinig meer overblijft.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: Oppakken van afgeweken route

Bericht door STXrider »

Driehaus schreef:Wanneer ik een route rij, welke ik heb gedownload van GPS-tracks, dan houd de dame op met praten wanneer ik iets ben afgeweken van de route. De route kan ik alleen dan nog volgen via het scherm, maar krijg geen begeleiding meer. En als ik ook afgeweken ben van de route kan ik niet automatisch terug naar de route vanaf het punt waar ik sta. Ik krijg geen vraag of ik naar het laatste punt wil. Ik ben in het bezit van een Garmin 350. Wie heeft een oplossing.
Het is toch logisch dat als je niet meer op de route bent je zelfde beslissingen moet nemen om weer op de route te komen.
  • Gewoon doorrijden en eventueel uitzoomen om weer terug te rijden op de route
  • Toets op omrijden, en dan berekent hij de route naar het eerstvolgende waypoint (althans bij de 550)
    Hoe dat gaat bij andere apparaten weet ik niet?
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Plaats reactie

Terug naar “GPStracks.nl”