Uploaden Geocaches via GSAK

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
LucVG
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2004 10:07

Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door LucVG »

Door gebruikt te maken van FTP lukt het nu om via GSAK de geocaches te plaatsen op je Monterra.
Download de laatste versie van GSAK + de macro en je ziet dat het ook eenvoudig kan. Succes!


Luc

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door StefandD »

Misschien ook handig om aan te geven hoe dat moet: stappenplan.
En met de macro bedoel je waarschijnlijk GarminExport.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door GPS Expert »

ftp server op de Monterra (of een webdav server)
ndrive voor windows op de PC

Dan is daarna de Monterra via een driveletter te gebruiken.

http://www.thomfre.net/en/technical/mon ... -transfer/
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door Dr Nick »

ik heb nog een manier, die ongeveer hetzelfde is, maar niet persé op je netwerk moet zitten.
Ik gebruik bittorrent sync, bij deze app/prog kan je een folder selecteren naar keuze die moet gesynct worden met een folder op je ander toestel.

ik heb op mijn monterra de Garmin/GPX folder gekozen om te syncen en op mijn pc heb ik een folder aangemaakt die GPX heet. Nu kan ik met een GPX exporteren een bestandje in de gekozen folder zetten op pc, en als mijn monterra online komt gaat hij syncen en heeft hij dit gpx bestand ter beschikking.

Het enige blijft natuurlijk nog dat hij de garmin initialisatie moet uitvoeren, maar ik vermoed dat dit ook zo is de FTP-manier.


Iemand bedenking hierbij? of al een oplossing voor het initialiseren?
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door StefandD »

Initialiseren kan door de Monterra uit en aan te zetten, de Garmin Outdoor App te killen (GOA start dan automatisch weer op) of door de Monterra met de USB-kabel aan de computer te koppelen en na een paar seconden weer te ontkoppelen.
Alle drie niet echt elegante oplossingen, maar het werkt wel.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door GPS Expert »

En dat 2 tot 3 keer herhalen...... voordat de de app de gpx herkent
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door StefandD »

Even afkloppen, maar tot nu toe lukte het mij altijd na één keer aansluiten en ontkoppelen. Natuurlijk moet de Monterra wel even de tijd krijgen om te zien dat hij aangesloten is voor je hem ontkoppelt. Even Windows Verkenner starten en wachten tot hij onder Deze Computer verschijnt is een goede indicatie. Hoe het op de Mac gaat weet ik niet.

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door Dr Nick »

nog iemand al gemerkt dat bij wisselen van profiel de outdoor apps crashen? En dan gaat hij ook terug zoeken naar GPX-bestanden....
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door Dr Nick »

Voor de garmin app alles van Garmin te laten initialiseren stop ik de app tegenwoordig even door bij app beheer de stop te forceren
je kan hier snel geraken door in hoofdscherm op de functie toets te duwen, en dan app beheer
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door StefandD »

Goed nieuws. De maker van GSAK heeft het voor elkaar gekregen om via MTP bestanden te verzenden.
Vanaf versie 8.4.1.25 is een eerste voorzichtige ondersteuning voor de Monterra toegevoegd. Een eerste test werkte goed. Nu nog even in het veld uitproberen.

Gebruikersavatar
sammyB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 291
Lid geworden op: 3 dec 2006 16:17
Locatie: Nederland-Haelen

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door sammyB »

Werkt prima zoals StefandD zegt,nu dus vandaag even in de praktijk testen :D
GPSMAP 60CSx - Oregon 550T - Monterra - GPSMAP 66st

LucVG
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2004 10:07

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door LucVG »

ook getest, en werkt prima. Logs publiceren is terug een makkie.

Gebruikersavatar
sammyB
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 291
Lid geworden op: 3 dec 2006 16:17
Locatie: Nederland-Haelen

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door sammyB »

sammyB schreef:Werkt prima zoals StefandD zegt,nu dus vandaag even in de praktijk testen :D
En getest vandaag...geen problemen. :D
GPSMAP 60CSx - Oregon 550T - Monterra - GPSMAP 66st

hjfol
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 mar 2014 08:16

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door hjfol »

Als beginnende gebruiker van GSAK (heb hem pas gister op mijn mac werkende...) snap ik de manieren om vanaf je pc/mac naar je Monterra te kopieren.
Maar hoe kan je automatisch de gpx file aanmaken uit GSAK (bv vie aan macro?) of moet dat nog wel handmatig?

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: Uploaden Geocaches via GSAK

Bericht door Dr Nick »

Je kan idd via macro werken maar er zit ook een ingebouwde functie in. Bij gps => verstuur waypoints
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”