Monterra Outdoor Software software version 1.18

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Monterra Outdoor Software software version 1.18

Bericht door StefandD »

Dat oost en west van een waypoint worden verwisseld had ik al met oudere versies. Ik heb het ontdekt in 1.17, maar het zou kunnen dat het al eerder gebeurde. Ik kan me herinneren dat ik onder 1.16 ook wel eens een waypoint kwijt was, maar toen was ik nog niet achter waar het aan kon liggen.

Wat me opvalt is dat het kompas er nogal lang over doet om de juiste richting aan te geven. Vaak begint het kompas met 180° de verkeerde kant op te wijzen. Pas na 10-15 minuten komt het goed. Ik heb nog niet handmatig gekalibreerd.

Verder merk ik weinig verschil met 1.17.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Monterra Outdoor Software software version 1.18

Bericht door GPS Expert »

Screenshot_2014-03-10-21-35-27.png
Screenshot_2014-03-10-21-35-27.png (240.48 KiB) 1520 keer bekeken
Dit is de OpenFietsMap Light editie en voor mij ziet dit er prima uit.

Maar misschien is dit ook een puinhoop, ik vind dit goed leesbaar. Wel in Modus DAG gezet. Nacht is inderdaad niet zo fraai.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
openfietsmap
Berichten: 1152
Lid geworden op: 4 mei 2011 10:31
Contacteer:

Re: Monterra Outdoor Software software version 1.18

Bericht door openfietsmap »

Afbeelding
Monterra

Dit bedoel ik met 'puinhoop'
- Letters van straatnamen vallen weg
- Wegen lopen overlappen elkaar of sluiten niet aan
- De schaduw van de labels van wateren zijn veel te zwart, onderweg ziet het eruit als een grote zwarte vlek
- Richtingpijlen van wegen (rood en blauw) zijn misvormd en liggen ver naast de weg
- Blauwe stippellijn van fietsroutes ligt niet op de weg maar ernaast.
- Bruggen zijn misvormd en liggen op de verkeerde plek

Gelukkig heeft de Monterra nog een hele hoop andere map apps aan boord zodat ik me niet al teveel hoef te ergeren onderweg :wink:

Zie hieronder een plaatje van de Oregon zoals het wél eruit moet zien:

Afbeelding
Oregon

De tripcomputer lijkt overigens weer te werken nadat ik wat data field widges (tripcomp en snelheid) van het bureaublad had gehaald. :)
Maker van de Openfietsmap - Gratis Garmin topokaarten voor op de fiets https://www.openfietsmap.nl

Gebruikersavatar
openfietsmap
Berichten: 1152
Lid geworden op: 4 mei 2011 10:31
Contacteer:

Re: Monterra Outdoor Software software version 1.18

Bericht door openfietsmap »

De tripcomputer laat het weer eens afweten :x
Het schijnt dat er al een toestel firmware versie 2.30 is, is iemand die al tegengekomen?

Wat wel positief is, is dat ik voor het eerst zie dat de Monterra zowaar in staat is om richtingspijlen aan te geven. Onderstaande kaart is de OSM Generic routable (new style). In Basecamp zijn die niet te zien (alleen de pijltjes naast de weg maar die zitten in de typ file):
Afbeelding
Maker van de Openfietsmap - Gratis Garmin topokaarten voor op de fiets https://www.openfietsmap.nl

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”