Monterra Topo Nederland Pro

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
Plaats reactie
MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Monterra Topo Nederland Pro

Bericht door MaartenD »

Ik heb de Topo Nederland Pro via Basecamp naar de Monterra verzonden. Wat ik daarbij mis is dat ik bij sporen niet bijvoorbeeld de LF routes in beeld krijg.

Stop ik echter het SDkaartje er in dan heb ik bij waarheen een extra icoontje met sporen waar ik wel de LF routes e.d. zie staan. Zou er bij het overbrengen van Basecamp > Monterra iets niet goed gegaan zijn zodat ik de sporen mis? Wat ik namelijk wil is de aan het toestel (Monterra) gekoppelde CD versie op de zelfde manier kunnen gebruiken. Als de SD kaart. Doe of begrijp ik iets verkeerd?
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Gebruikersavatar
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5252
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:12

Re: Monterra Topo Nederland Pro

Bericht door splashy »

Staat je routedate niet gewoon op je SD en niet op je Monterra?
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Monterra Topo Nederland Pro

Bericht door StefandD »

Ja, de extra sporen staan op je SD in de map <SD>/Garmin/SQL/.
Kopieer de inhoud naar dezelfde map op je toestel en je hebt de sporen zonder de SD te hoeven gebruiken.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5614
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Monterra Topo Nederland Pro

Bericht door keesm »

Gebruik je de laatste versie van Basecamp ?
Wanneer je de dvd-versie op je PC hebt van een topo Pro (met Activerouting), en zet je de kaart op je gps met Basecamp/Mapinstall hoort er naast je kaart ook een submap SQL te komen met daarin een *.db bestand. Een oudere versie van Basecamp/Mapinstall doet dat niet.
In dat db-bestand staan de gegevens van de Activerouting trails. Check eens op je Monterra en vergelijk met de kaart op de sd-kaart. Op de sd-kaart zal in de map Garmin Topo_Pro_Nederland.img (o.i.d.) staan en ook een map SQL met daarin het db-bestand.
Db-bestand heeft de naam van het productnummer van de kaart (010-12010-00.db).
Een Topo Pro Nederland op originele sd heeft weer een ander productnummer dan een download (010-D1328-00).

@Edit: Stefan was me voor met de SQL, let dus wel op met het zonder meer kopieren van het db-bestand.

Gekochte DVD+sd hebben dezelfde productnummer. Mijn ervaring is wel als je vanaf de DVD-installatie met Mapinstall de kaart (of een gedeelte) op je gps zet, de img en het bijbehorende sql-bestand een eigen productnummer krijgen.

MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Re: Monterra Topo Nederland Pro

Bericht door MaartenD »

Ik heb de routedata van de SD naar SQL map van de Monterra gekopieerd. Werkt perfect. :D Top, bedankt voor de info.
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”