tracklijn zichtbaarder maken bij sporen volgen

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
Plaats reactie
robvee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 21:38

tracklijn zichtbaarder maken bij sporen volgen

Bericht door robvee »

wij kan mij uitleggen hoe ik een tracklijn beter zichtbaar kan krijgen als ik de Monterra heb ingesteld om een spoor te volgen.
bij sporen heb ik op het 2e tabblad al de track aangevinkt staan helaas is de lijn soms heel moeilijk te zien.
Dit was bij de montana altijd zeer goed leesbaar.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2232
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: tracklijn zichtbaarder maken bij sporen volgen

Bericht door Rush FZ1N »

Werkt volgens mij hetzelfde als de Montana, doch jouw methode is niet echt geschikt om een track goed te volgen.

Om een te volgen track beter te zien moet je navigeren met track. Dus: vergrootglas, Waarheen, vervolgens Tracks, de betreffende track kiezen en dan kiezen voor Ga.
Nu wordt de track middeles de paarse dikkere lijn aangegeven.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: tracklijn zichtbaarder maken bij sporen volgen

Bericht door StefandD »

De methode van robvee werkt prima hoor, ik doe het niet anders.
Het probleem bij de Monterra is dat hij tracks standaard lichtblauw maakt en dat is inderdaad heel moeilijk zichtbaar op de kaart. In sporenbeheer kan je de kleur van de track veranderen in bv. zwart. Dan is hij goed zichtbaar.

robvee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 21:38

Re: tracklijn zichtbaarder maken bij sporen volgen

Bericht door robvee »

mijn uitgangspunt is om een motorroute die ik heb omgezet naar een Track op de Monterra en deze zoals Rush FZ1N ook beschrijft opent ik wel kan kiezen voor diverse kleuren op het tweede tabblad (zit rechts in het scherm als ga in je scherm verschijnt) deze paarse lijn tijdens het navigeren heel dun wordt weergegeven op het scherm ook in de open fietsmap tijdens fietsen is het vaak heel moeilijk zichtbaar welke kant je opgaat.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”