Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laheki60
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:29

Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door Laheki60 »

Goedenavond mede-forum leden,

Op enkele sites worden nog 2e hands Monterra's :wink: aangeboden voor een schappelijke prijs.

De opzet van de Monterra icm Android (wat echter helaas niet meer geüpdate wordt :? ) heeft mij altijd bevallen.
Ook het grotere scherm tov mijn huidige Oregon 700 spreekt mij aan, daarentegen spreekt mij persoonlijk de Montana minder aan, daarom dan ook deze vraag.

Maar voordat ik tot een eventuele koop over ga, heb ik jullie advies nodig:
Wél of juist níet een (2e hands) Monterra kopen, en waaróm dan wél of níet?
Op wélke zaken moet ik letten bij aanbieders / verkopers van een 2e hands Monterra?

Of toch maar wachten op een nieuwe uitvoering van de Monterra, mocht die er ooit komen? ... :roll:

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grt. Lars
Wandel en fiets GPS: Garmin Montana 700, GPSMAP 66S en Fenix 6X PRO. Autonavigatie: TomTom Go 5000
Voorheen Garmin Montana 600, GPSMAP62S en Oregon 600 en 700, TomTom One en GO 750 Live.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door Mr. M »

Niet doen. Ouwe rommel wat altijd in de Beta is blijven hangen. Schande dat men het heeft durven aan te bieden.
Garmin heeft vorige maand zijn Android App de nek omgedraaid: Die nieuwe Monterra kun je vergeten.
Iedere euro is er een teveel. Want hij gaat de kast in stof te happen denk ik zo.
Ik weet niet wat je wilt, maar denk es na over een Rugged Android Smartphone met bv Osmand+ als app.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Laheki60
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:29

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door Laheki60 »

Hoi Mr. M, bedankt voor je reactie.

Ok.... een Monterra kopen is dus (vakantie) geld weggooien volgens jou :o, dat is inderdaad niet de bedoeling...

Ik ben heel tevreden over mijn Oregon 700 maar dacht er goed aan te doen een Monterra als grotere versie erbij te hebben. Ook qua 'looks' lijkt hij op de Oregon, wat ik niet kan zeggen van de Montana serie, daarom deze overweging.

Maar het moet natuurlijk wel toegevoegde waarde hebben anders loont zich de (nu wel flink goedkopere 2e hands prijs) Monterra aanschaf uiteindelijk tóch niet :|

Grt. Lars
Wandel en fiets GPS: Garmin Montana 700, GPSMAP 66S en Fenix 6X PRO. Autonavigatie: TomTom Go 5000
Voorheen Garmin Montana 600, GPSMAP62S en Oregon 600 en 700, TomTom One en GO 750 Live.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door GPS Expert »

Meer ellende dan plezier met een Monterra, niet doen.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2106
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door MPX-NL »

Dat valt ook wel mee, heeft alleen weinig toegevoegde waarde nu als je al een Oregon 700 hebt.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Gebruikersavatar
openfietsmap
Berichten: 1152
Lid geworden op: 4 mei 2011 10:31
Contacteer:

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door openfietsmap »

Ik heb al jaren de Monterra, maar gebruik deze vrijwel alleen icm Osmand. Android is hopeloos verouderd, andere apps werken vaak niet. Prettig vind ik het grotere scherm, de betere GPS ontvangst dan mijn Oregon 600 en de uitgebreidere mogelijkheden die Osmand biedt. Ook kan ik makkelijker de tracks van het apparaat halen zonder dat je een pc nodig hebt.
Maar daarmee is al het positieve genoemd. De Garmin kaartapp is echter slecht, rendering is vreselijk, straatnaam letters vallen weg en de OFM is onleesbaar. Hoogtemeter werkt meer niet dan wel. ANT app werkt ook niet goed. Wifi is erg slecht, zeg maar onbruikbaar. Apparaat heb ik al twee keer moeten vervangen. Kortom, Garmin heeft niets voor niets de stekker uit de Monterra getrokken.
Maker van de Openfietsmap - Gratis Garmin topokaarten voor op de fiets https://www.openfietsmap.nl

Gebruikersavatar
Laheki60
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2018 18:29

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door Laheki60 »

Ok... het is mij duidelijk.... NIET doen dus :?

Bedankt allemaal voor jullie reactie, kan ik mij gaan concentreren op iets anders voor mijn (vakantie) geld :wink:

Grt. Lars
Wandel en fiets GPS: Garmin Montana 700, GPSMAP 66S en Fenix 6X PRO. Autonavigatie: TomTom Go 5000
Voorheen Garmin Montana 600, GPSMAP62S en Oregon 600 en 700, TomTom One en GO 750 Live.

gps64st
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 mei 2018 15:36
Locatie: den-hoorn

Re: Wél of níet doen: 2e hands Monterra kopen?

Bericht door gps64st »

Ligt eraan wat hij moet kosten ,heb er zelf al jaren een voor in de auto en op de motorfiets prima ding maar gebruik
hem waar voor die bedoeld is, als gps ! en vergeet dat android verhaal.Gewoon kopen en gebruiken.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”