Virb xe basis beeld instelling

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb xe basis beeld instelling

Bericht door QuattroFrits »

Arjen. schreef:Het zou ook een probleem met de SD-kaart kunnen zijn. Probeer het eens met een andere SD-kaart, bij voorkeur één van het snelle soort.
Ik heb nog eens even getest met een andere microSD kaart, Lexar 300x 32 GB Class 10, hetzelfde resultaat als met de 128 GB Samsung.
Zumo 590 plaatsen en volledig laten opstarten, dan Virb XE aansluiten op USB aansluiting van de Zumokabelboom, gaat direct over op opladen.
Alleen opladen en verder geen reactie ergens op, dus ook niet op de opnameknop op de camera zelf.
Enkele keren de camera uit en weer aangezet, gaat dan wel naar de normale modus en reageert op de opnameknop, de wifi doet niets meer en is dus niet te zien op mijn smartphone.
Na enkele minuten komt dan weer het scherm met "geen kaart aanwezig" en doet dan niets meer.
Voedingskabel losgekoppeld van de USB kabel en alles werkt weer naar behoren, ook de wifi doet het dan weer gewoon.

Is dit nu een softwareprobleem of hardwareprobleem van de camera of van de Zumo ?
Wie heeft de oplossing om deze combinatie volledig te kunnen gebruiken zonder gebruik te maken van een extra voeding voor de camera ? Garmin ??
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
consono
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 188
Lid geworden op: 24 aug 2007 12:19
Locatie: Oldenzaal

Re: Virb xe basis beeld instelling

Bericht door consono »

Wellicht kun je eens proberen de oplaadmodus van de Virb XE op 'Handmatig' te zetten i.p.v. 'Auto".
Ik heb zelf sinds enige tijd ook de combinatie Zumo 590 / Virb XE, maar heb de brommer in de winterstalling staan en kan dus nu niets uitproberen.

Overigens heb ik sinds kort firmware versie 3.70 op de Virb, of is die alweer oud?
Groet.
Arno

Triumph Tiger 1200 Rally Pro 2022
Cube Stereo 120 HPC TM 29 2020
Zumo XT2 - Zumo XT - Zumo 590 - Edge Explore - Oregon 300 - GPSMap 60CSx

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb xe basis beeld instelling

Bericht door QuattroFrits »

Oplaadmodus al in beide standen geprobeerd maar geeft in alle standen hetzelfde resultaat.

3.70 Is de laatste update, ik had er nog 3.5 op staan en heb deze nu naar 3.70 gebracht.
Nu nog eens uitproberen of het vreemde resultaat met de USB nog steeds hetzelfde is.
Het resultaat laat ik t.z.t. nog weten.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb xe basis beeld instelling

Bericht door QuattroFrits »

Nu met 3.70 er op helaas nog steeds hetzelfde negatieve resultaat en zelfs de Zumo 590 zelf ziet de camera niet.
En weer, aparte voeding of ingebouwde camera accu, alles werkt weer zoals het moet, ook de Zumo 590 ziet de camera weer.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Virb”