Virb xe op usb blijft niet standbay

Plaats reactie
hondendrol
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mei 2010 13:34

Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door hondendrol »

Vandaag weer eens gereden met zumo 590 en virb xe.
Ik heb op de motor de USB kabel van de virb in de USB stekker van mijn motor aangesloten zodat deze van stroom wordt voorzien,nu komt het probleem:
Indien ik bij aanvang de Virb activeer en continu film is er geen probleem maar zodra ik het filmen onderbreek via mijn Zumo display moet ik om weer verder te kunnen gaan met filmen de Virb weer opnieuw opstarten d.m.v. aanzetten op de Virb camera wat dus echt niet praktisch is op een motor. Zonder usb voedingskabel kan ik wel normaal via Zumo 590 het filmen stoppen en starten.
Natuurlijk zitten de functies op het Zumo scherm hiervoor ook aan de verkeerde kant om goed te kunnen bedienen :roll:
Wat is jullie ervaring met continu laden en onderbreken ,starten van het Filmen ?

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door QuattroFrits »

Welke USB stekker van de motor ?

Mijn Zumo 590 scherm is 10,8 cm breed en zal dus ongeveer 8 of 9 cm verschillen met linkse of rechtse bediening, wat dat verschil uitmaakt snap ik even niet, ik heb er helemaal geen problemen mee.
Mijn Zumo zit trouwens aan de linkerkant op het stuur gemonteerd.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

hondendrol
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mei 2010 13:34

Re: Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door hondendrol »

Hoi, ik heb zelf een USB plug(female) bij de motorzaak gehaald en gemonteerd in mijn kuip .
Mijn Zumo zit mooi in het midden v.d. kroonplaat zodat het mijn dashboard niet belemmerd .
Het icoontje om de Virb Camera of foto te bedienen moet ik om te kunnen blijven rijden met linkerhand voorlangs het scherm (ben rechtshandig) wat met handschoen niet optimaal is en wanneer de virb vraagt na her-opstarten onder het rijden rijden om "verbinding te maken opnieuw proberen" is dit toch wel lastig. Als het rechts zat had je meer gevoel/controle bij het bedienen is mijn beleving.
Wat verder opvalt is dat het vrij nauwkeurig komt waar men de Virb xe monteerd i.v.m. trillend beeld, had hem eens in mijn borstzak gedaan en beeld was keurig echter op de motor is dit anders i.v.m. trillingen/wind etc..

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door QuattroFrits »

Ik heb de camera voor op het scherm vastgeschroefd zitten en is trillingsvrij.
Het zou best eens kunnen zijn dat als het voetje geplakt zit dat je dan wel trillingen zou krijgen.
Mijn plakvoetje zit dus echt alleen maar goed vastgeschroefd en niet geplakt.
gewoon een gaatje van ongeveer 5mm midden in het voetje boren, beetje verzinken en met een verzonken schroef of boutje vastzetten, werkt perfect.

Met de voeding was ik even binnenshuis aan het experimenteren, ook met zo'n gekocht USB voedinkje, zou 2,1 A moeten kunnen leveren.
Virb XE op deze voeding werkt bij mij voor geen meter, USB 12V insteekvoeding voor een sigarettenaansteker gepakt en deze werkt perfect, doet het ook op de motor naar wens.
De gekochte USB voeding kan wel gewone apperatuur opladen maar werkt dus niet met de Virb XE en geeft weer andere resultaten als de USB stekker aan de motormount van de Zumo 590, gaat nu bij de USB voeding continue aan en uit, aan en uit enz.
Vreemde zaak en het zou toch best eens aan de aansluitingen van de Virbkabel kunnen liggen. :roll:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

hondendrol
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mei 2010 13:34

Re: Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door hondendrol »

Goede tip van het gaatje boren en boutje :D .
Ik heb nog even de Virb op 230v wandcontactdoos aangesloten en dan zijn er geen problemen met bediening via de zumo.

Lijkt er op dat het product niet voldoet aan de verwachting(zijn toch veel euro'tjes)
gezien:
1. men verteld in handleiding dat men via de Zumo 590 usb externe apparaten kan voeden .
2.de Virb via usb opgeladen kan worden.

Zal dit bij Garmin reeds onder de aandacht zijn ????

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door QuattroFrits »

hondendrol schreef:1. men verteld in handleiding dat men via de Zumo 590 usb externe apparaten kan voeden .
2.de Virb via usb opgeladen kan worden.
Je zult er best externe apparaten mee kunnen voeden, misschien zelfs de Virb, maar niet de Virb X of de Virb XE.
Je kunt de Virb X en de Virb XE er zeker wel mee opladen, maar helaas (nog) niet in actie gebruiken.

Ik hoop toch van harte dat het bij Garmin reeds onder de aandacht is.

Ik blijf er in ieder geval mee experimenteren want over de camera zelf ben ik zeer tevreden.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

hondendrol
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 mei 2010 13:34

Re: Virb xe op usb blijft niet standbay

Bericht door hondendrol »

update : na alles nog eens doorlopen te hebben zag ik dat in mijn Virb de Modus äfstandbediening " op "uit " stond ,
Na deze op "aan" gevinkt te hebben is het probleem opgelost en kan ik zowel onder USB lading via mijn Motorvoorziening als zonder ingeplugde usb stekker de Virb gewoon via mijn Zumo 590 bedienen :lol: .
De vele mogelijkheden van de Virb vragen dus soms ook wel iets meer van de gebruiker :roll:

Gelukkig nog mooi weer om de Virb montage plaatsen op de motor verder te testen en er via Virb edit een leuk filmpje van te maken !
De film blijft wat trillerig vind ik,na wat speurwerk las ik dat de instelling ; Formaat op PAL moet komen wat nog niet was.
Ben benieuwd.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Virb”