Accuduur Ultra 30

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: Accuduur Ultra 30

Bericht door ankeric »

Weer even terug OnTopic

Vorige week zondag gestart met een volle Powerbank, 9000 mAh. En geen accu!
Vandaag, 7 dagen later, was de Powerbank leeg na:
  • 18:33 uur (inclusief idle tijd, ik heb de Virb niet uitgezet tijdens pauzes)
  • 26.147 foto's.
Er brandt nog steeds één van de vier ledje op de Powerbank, maar ik vermoed dat de resterende spanning onvoldoende is voor de Virb.

Dit is een mooie score 8)
Tot nu toe haalde ik nooit het eind van de 3e dag. (Oké, dit is geen goed onderzoek, want de ene dag is de andere niet.)

Nogmaals:
  • Accu eruit (boter aan de galg, kosten op sterfhuis, ofwel: mAh's die verdwijnen in het niets);
  • GPS uit (wel eerst een fix om de juiste tijd op te halen, daarna uitzetten);
  • WIFI uit.
Accu verwijderen heeft nog een voordeel.
Als ik de Virb (met accu) stopzet (time lapse photo) en direct daarna weer start (stoplicht springt op groen op het moment dat ik net gestopt ben; ik denk dat de Virb uitstaat, maar hij staat al aan), dan gebeurt het soms (soms!) dat de Virb overschakelt van "time lapse photo" op "single photo" modus. Waarbij het dan nog de vraag is of dit echt gebeurt, of dat alleen de display het spoor bijster is.

Het veel te snel leeglopen van de accu (980 mAh) ga ik nog een heel klein beetje verder onderzoeken.
Het blijft vreemd dat ik zelf periodes van 1-3 dagen heb genoemd.
Het blijft vreemd dat ik zelf ooit heb gesuggereerd dat de methode van opladen (via USB-lichtnetadapter, PC of Powerbank met Virb wel/niet aan) hierbij een rol zou spelen. Toevoeging: :?:

Het is wat mij betreft volledig onacceptabel dat een accu na 1-3 dagen, niet gebruiken, leeg is.
Als ik dat vergelijk met alle andere accu's hier in gebruik... :(
Ik kan dus niet - met alleen accu - een paar dagen achter elkaar 10 foto's per dag maken? :evil:

Vraag is ook:
  • Of: loopt de accu - uitsluitend - te snel leeg indien geplaatst in de Virb?
  • Of: loopt de accu óók leeg indien niet in de Virb geplaatst?
  • Of: loopt de accu óók leeg als de USB-kabel niet is aangesloten? Ik haal de USB-kabel alleen los na een regenbui, maar verder is de kabel altijd aangesloten.
De ervaring met andere gadgets leert dat accu's - soms - op enig moment (...) leeg getrokken worden door het apparaat óók als dat idle is. Los contact dat op de verkeerde plaats verbinding maakt? Sluiting?
Voorbeelden: fotocamera en fietscomputer. Maar ja, die waren jaren oud. Mijn Virb is nu 8 maanden oud.

Accu: weg ermee! Ik ben er volledig klaar mee.
Niet meer actief op dit forum...

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Accuduur Ultra 30

Bericht door pvw »

Ondertussen een tijd verder en ik moet zeggen dat hoe het nu werkt het allemaal prima is.

Foto's zien er prima uit en altijd recht dit in tegenstelling toen ik hem op mijn helm gemonteerd had en ik heel veel foto's horizontaal moest corrigeren

Afstandsbediening werkt perfect. Ook als er na een uur een foto wordt genomen pakt hij hem gelijk.

Stroom doormiddel van een USB 12v aansluiting werkt ook probleemloos. Ik kan de hele dag foto's en films maken en krijg nooit te maken met een batterij die leeg is. Daarbij komt dat de camera nu altijd in zijn behuizing zit. Hij blijft dus altijd in nieuwstaat.

Camera zelf hoe die gemonteerd wordt doormiddel van de bevestiging is ook perfect. Nooit een gevoel gehad dat het wel eens los zou kunnen gaan. De camera zit evengoed vast aan een lifeline. Liever safe dan sorry.

Ik had 1 klein probleem maar dat is toevallig net opgelost. Als ik een foto maak wil ik de bevestiging daarvan horen in mijn helm dmv een piep. Eerder krijg ik dat niet voor elkaar en toevallig net wel. Was het dus eerst dat ik visueel moest controleren aan de hand hoeveel keer de AB knipperde nu hoor ik de piep als bevestiging in de helm. De piep geeft aan dat de foto gemaakt is: geen piep dan is er dus geen foto (of video) gemaakt.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Accuduur Ultra 30

Bericht door QuattroFrits »

Fijn te horen dat het nu zo'n beetje naar wens werkt.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Accuduur Ultra 30

Bericht door FM »

pvw schreef: Stroom doormiddel van een USB 12v aansluiting werkt ook probleemloos.
Ik hoop dat het blijft goed gaan. Ik werkte ook met stroomvoorziening aan mijn Drift camera. Maar ik heb er nu al 2 versleten: de mini-usb aansluiting krijgt te lijden van te veel trillingen. Er komt meer en meer speling op de aansluiting. Bij mijn eerste Drift krijg ik helemaal geen verbinding meer via USB (en kan ik de batterij bijgevolg zelfs niet meer opladen); mijn 2e, vorig jaar april gekocht bij Waypoint, kan ik via usb nog wel aansluiten op de PC. Maar op de motor valt de voeding uit door te veel trillingen, dan wel krijgt de Drift te veel wel/niet voeding dat hij na een tijdje tilt slaat, een hoge pieptoon geeft, en niet meer wil aan gaan.

Een USB-aansluiting wil ik bij mijn nieuwste camera bijgevolg niet meer gebruiken. Ik schakel om naar meerdere batterijen, en het gebruik maken van de mogelijkheid om met één knop zowel toestel aan te schakelen als de opname te starten, en ook weer met één knop de opname stoppen en tegelijk het toestel uit te schakelen. Dat moet toch ook batterijen sparen.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Virb”