Montage VIRB XE én Powerbank

Plaats reactie
ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Montage VIRB XE én Powerbank

Bericht door ankeric »

Hoe monteer ik in een auto, die niet van mij is, de VIRB XE én de powerbank?

Op de fiets is dat logisch en eenvoudig: RAM mount op het stuur (past niet goed!), powerbank in de stuurtas, voedingskabel gaat onder de klep van de stuurtas door waardoor de stuurtas waterdicht blijft.

Tijdens wandelen wordt het al lastiger.
De Head Strap Mount VIRB houdt er geen rekening mee dat deze óók de voedingskabel onder controle moet houden. Zelf vergeet ik dat ook iedere keer weer: Head Strap opzetten en daarna weer afzetten om eerst de voedingskabel onder de Strap door te leiden.
Nog te realiseren oplossing: klittenbandje op de Strap.
En ik moet altijd een shirt of jack met een borstzakje dragen.

Maar nu in de auto?
Om te beginnen: Autosteun VIRB (zuignap) voor de VIRB. In bezit.
Montagesteun.png
Montagesteun.png (47.38 KiB) 1912 keer bekeken
Nadeel: de montagesteun is niet in staat om de verticale positie van de VIRB vast te houden. Op de fiets, buiten het asfalt, mag ik de VIRB ongeveer iedere 2-5 kilometer weer recht zetten. Op 40% van mijn foto's is de stuurtas zichtbaar.
Strakker aandraaien overleeft de steun niet.

Beste oplossing die ik heb kunnen bedenken voor de powerbank:
Powerbank.png
Powerbank.png (97.55 KiB) 1907 keer bekeken
Beanbag.png
Beanbag.png (58.92 KiB) 1912 keer bekeken
TeqMount Beanbag:
  • Maak een gaatje in de Beanbag zodat lanyard zekering mogelijk is.
  • Lijm (...) een klittenbandje op de Beanbag (op het plaatje bedoeld voor een zuignap) waarmee je de powerbank vast kunt zetten.
    Hmmm, wordt krap... (Powerbank is ongeveer 6 x 10 cm.)
Iemand een betere suggestie?
Laatst gewijzigd door ankeric op 8 okt 2017 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet meer actief op dit forum...

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Montage VIRB én Powerbank

Bericht door QuattroFrits »

Ik heb een Virb XE en deze met de originele mount op het scherm van de motor bevestigd.
Na een hele dag touren hoef ik niet één keer de camera bij te stellen, dus bij jou op de fiets vind ik dit zeer vreemd.
En de voedingskabel van de Virb is, neem ik aan, lang genoeg om de powerbank in de tunnelbak te leggen, anders zou een langere kabel wonderen kunnen doen.
Voeding via aanstekerplug verdiend natuurlijk de voorkeur, waarom zou je in een auto een powerbank gebruiken.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: Montage VIRB én Powerbank

Bericht door ankeric »

QuattroFrits schreef:Ik heb een Virb XE en deze met de originele mount op het scherm van de motor bevestigd.
Na een hele dag touren hoef ik niet één keer de camera bij te stellen, dus bij jou op de fiets vind ik dit zeer vreemd.
Een motorfiets heeft schokbrekers. Onze tandem niet. Op goed wegdek ook geen probleem. Maar onverhard, straatstenen, hobbels, gaten in de weg...
En in het busje? Geen idee. Wat is de kwaliteit van het wegdek in Zuid-Afrika?
QuattroFrits schreef:En de voedingskabel van de Virb is, neem ik aan, lang genoeg om de powerbank in de tunnelbak te leggen, anders zou een langere kabel wonderen kunnen doen.
Voeding via aanstekerplug verdiend natuurlijk de voorkeur, waarom zou je in een auto een powerbank gebruiken.
Bestaat er een langere voedingskabel? Bij waypoint zie ik alleen mijn eigen kabel (± 120 cm.).
Oooo... USB verlengkabel en klaar...
Alleen nog iets regelen om de kabel langs de rand van de voorruit te leiden. Ik ga er vooralsnog van uit dat de VIRB rechtsboven op de voorruit wordt gemonteerd. Op elke andere positie heeft de chauffeur of onze medereizigers er mogelijk last van.

En die "aanstekerplug"?!
Ik gebruik de VIRB nooit in de auto en ik rook niet... dus gewoon niet aan gedacht. Maar dit lijkt dé oplossing te zijn.
Misschien (waarschijnlijk) heb ik al een USB-aanstekerplug in bezit. Waar...? :roll:
Om te beginnen toch even in mijn eigen auto kijken. Daar zitten twee USB contacten. Benieuwd of die voldoende power leveren?
Multi-CarCharger.png
Multi-CarCharger.png (34.73 KiB) 1892 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ankeric op 8 okt 2017 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet meer actief op dit forum...

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Montage VIRB én Powerbank

Bericht door FM »

ankeric schreef:En in het busje? Geen idee. Wat is de kwaliteit van het wegdek in Zuid-Afrika?
Die varieert. Er zijn gravelwegen; er zijn ook veel goede asfaltwegen. En er zijn asfaltwegen met heel wat potholes...

Anderzijds... waarom powerbank in auto? Je hebt geen sigarettenaansteker ?
edit: ik zie dat je hier al aandacht aan schonk
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Virb”