Garmin 760LMT of 560LT?

De GPS die rekening houdt met hoogte, breedte en lengte tijdens navigatie, voor vrachtauto en camper
Plaats reactie
hanarend
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 aug 2005 10:17

Garmin 760LMT of 560LT?

Bericht door hanarend »

Ik overweeg om navigatie aan te schaffen voor mijn camper, met name vanwege de hoogte- en lengtesignalering. Nu biedt Garmin speciaal voor de camper de 760LMT aan, ik vind 7 inch echter wel onwijs groot en zou liever een 5 inch hebben. Dat zou dan de 560 LMT zijn (of een tweedehands 560LT). Qua accuratesse van de navigatie i.c.m. de campermodus lees ik echter wel hele wisselende geluiden, lang niet iedereen is daar enthousiast over, ik wil echter wel bij Garmin blijven, heb ook voor mijn motor een Zumo 350 en voor wandelen/fietsen een Oregon 600 en van die dingen en van Basecamp begin ik eindelijk iets te begrijpen (en dat vooral dankzij de DVD's over Basecamp van Hans Vaessen).

Enfin, mijn vraag: maakt het qua nauwkeurigheid van de campermodus wat uit of ik een 760 of 560 aanschaf of wordt dit uitsluitend door het kaartmateriaal bepaald?

Hartelijke groet,
Arend

hanarend
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 aug 2005 10:17

Re: Garmin 760LMT of 560LT?

Bericht door hanarend »

In Inmiddels heb ik begrepen, na een bezoekje aan de onvolprezen Notter in Moordrecht, dat de specifieke camperinstellingen (lengte/breedte/hoogte) geen invloed hebben op een route die je in Basecamp maakt, ook niet als je de Garmin Camper 760/660 (de laatste, volgens mij net nieuw, leek mij ook interessant door het iets kleinere formaat) op dat moment op de computer aangesloten hebt.

En tja, dan is voor mij de lol van campernaiigatie er eigenlijk wel af want ik wil wel heel graag routes vooraf in Basecamp maken, doe ik voor de motor ook en is een deel van de voorpret, maar als dan gemaakte routes weer geheel vernaggeld worden (wellicht ook nog door wegen waarbij niet eens echte obstakels zijn maar die niet geclassificeerd zijn) dan werkt het voor mij niet.
Ik ging dus naar Moordrecht met het idee de Garmin Camper 660'te kopen maar ben na hun advies teruggekeerd met het idee het voorlopig met de al in mijn bezit zijnde Zumo 350 te proberen (en dan wel met het algemene camperprofiel want dat diet wel wat).

Enfin, mijn vraag uit mijn post is dus komen te vervallen, dank voor het meedenken!

Arend

frank.dg
Berichten: 740
Lid geworden op: 28 jan 2010 22:04

Re: Garmin 760LMT of 560LT?

Bericht door frank.dg »

Hi anharend

Een 660 camper bestaat niet net als de camperfeatures zoals camperafmetingen en gewicht in een 350 stoppen
Heb een 760 camper en inderdaad het heeft geen zin er routerende routes in te stoppen want de gps maakt bij de kleinste afwijking een herberekening en maakt er dan zijn eigen route van.
Lees mijn topic Garmin 760 en routerende routes.
De 760 camper zou door Garmin moeten voorzien zijn om het automatisch herberekenen te kunnen uit zetten zoals op de Zumo-reeks
Helaas Garmin zal dit nooit willen aanpassen wat een gemiste kans is in de navigatie-wereld want andere merken.
Ben nu op zoek naar een 2é hands Zumo 660 die ik kan gebruiken als we echt met de camper een bekende route willen volgen

Japii
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 jan 2008 15:59

Re: Garmin 760LMT of 560LT?

Bericht door Japii »

Heb nooit het nut van een campernavigatie in gezien.
Zo groot is zo'n ding niet en met een gewone navigatie gaat het net zo goed.
Heb pas de 770 uit geprobeerd in mijn vrachtwagen .....wat een bagger ding na 3 dagen terug gestuurd.
Heb nu een TomTom trucker 6000 (vooral om de Live service )naast mijn Garmin 3598LMT-D maar moet zeggen dat de 3598 nog steeds het beste navigeert.

Campernavigatie vind in een onzin product.

mvg

frank.dg
Berichten: 740
Lid geworden op: 28 jan 2010 22:04

Re: Garmin 760LMT of 560LT?

Bericht door frank.dg »

@Japil

De 770 is net als de 560 en de 760 nog steeds het zelfde toestel
Het "gebruik" van één van deze toestellen voor "recreatief" gebruik in een camper is geen toegevoegde waarde
Het grote scherm en de features zijn wel ok.
De meeste campers zitten op 3,5t en hiermee word je overal door alle straten gestuurd
Zet de instellingen van gewicht en afmetingen op 7,5t en 3,5m hoog en lengte X dan...zal deze wel "andere" wegen gaan nemen.
Ik zoek nu een 2é hands Zumo 660 enkel om routerende routes te kunnen maken voor de camper
Dan kan ik tenminste (zoals vroeger met de Z550) rijden wat ik zelf "gemaakt" heb.
Het automatisch herberekenen kunnen "uit" zoals het kan op de Zumo's heb je voor commercieél vervoer niet nodig.
Wél voor recreatief gebruik (zoals voor motorrijders)
Zolang ze dat niet willen inzien bij Garmin met hun Camper-versies dan zullen de bovenvermelde gps-toestellen geen echte meerwaarde krijgen.

Met vriendelijke groeten
Frank :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Dezl/Camper”