opgeslagen plaatsen bekijken

De GPS die rekening houdt met hoogte, breedte en lengte tijdens navigatie, voor vrachtauto en camper
Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: opgeslagen plaatsen bekijken

Bericht door FM »

RonalT schreef:
Frank schreef:Dat laatste kan toch gewoon?....
Dat weten ze ook, maar ze willen iets wat niet gaat uitgelegd hebben. Zie de uitleg van mij hierboven ergens in antwoord op de vraag waarom niet alle waypoints worden afgebeeld op je scherm. Het is ten enenmale onmogelijk om 52 waypoints tegelijk weer te geven op zo'n klein scherm en dan ook nog eens een route ertussendoor kunnen zien.
Ik had de vorige keer al dit plaatje willen plaatsen, maar toen niet gedaan. Om duidelijk te maken dat er erg veel POI op een klein gebied kunnen staan gewoon een plaats in België afgebeeld. Dit is op een 17 inch scherm afgebeeld.
En als je gaat uitzoomen vallen er POI weg en dan zal dat precies diegene zijn die jij zoek.
Veel succes heren......
Maar dan had je enerzijds de Zumo550. Daar kan je mits veel inzoomen ook alle ingebakken POI zien. Maar pas na heel erg inzoomen, en dat was te beïnvloeden door het instelbare detailniveau van de kaart. Eigen POI daarentegen bleven op een relatief laag zoomniveau zichtbaar (dus niet erg ver ingezoomd). De ingebakken POI stoorden dus niet bij het rijden van een route (Zumo op normaal zoomniveau ingesteld). De eigen POI wel zichtbaar. Werkte perfect, want de eigen POI beheer je zelf, je kan dus zelf bepalen hoe veel en welke je wil zien.

Bij de Zumo590 zie je helemaal geen ingebakken POI. Behalve 3 zelf te kiezen categorieën POI, in te stellen in het menu 'kaartlagen' - 'plaatsen in de buurt'. Die POI zie je op je kaart terwijl je een route rijdt, of als je gewoon de kaart bekijkt. Eigen POI of waypoints, dat is een issue. Daar zijn problemen mee. Die zie je - soms - soms niet - terwijl je een route rijdt. Gewoon op de kaart kijken, dan zie je ze heel soms - meestal niet. Ik kan er nog altijd de vinger niet op leggen. Moest je nu je eigen POI kunnen selecteren in het menu 'kaartlagen' - 'plaatsen in de buurt', dan was ook alles OK voor mij. Maar dat kan dus niet.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: opgeslagen plaatsen bekijken

Bericht door tony rave »

dannyken schreef:ik zou graag om mijn gps/camper mijn opgeslagen punten kunnen zien niet via menu maar op kaart.
als ik me wil verplaatsen, dat ik op kaart kijk en mijn punten zie wat ik opgeslagen heb om te zien wat er in de buurt ligt of welke plaatsen er liggen naast mijn route die ik opgeslagen heb.
Als ik je wens goed begrijp; Met de 276Cx kan dat wel, maar die mist voor campergebruik weer andere eigenschappen waardoor dit model wellicht geen optie voor je is.

De 276Cx kan zowel WayPoints / Eigen POI's (deze 2 soorten zijn wat 'toon op kaart' betreft 1 groep, behalve in de stand 'Auto') als Kaart-POI's tot een instelbare kaartschaal (zoom-niveau) zichtbaar maken.

Zo zie ik b.v. kaart POI's alleen op 30m en minder, maar eigen WP's/POI's t/m 2km kaartschaal, beiden kun je echter instellen op elke gewenste waarde. Daarbij kan ik de POI's een heel klein icoontje geven zodat ze nauwelijks het kaartbeeld verstoren. (zie: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=137 ... 7&start=15, 17Mei 15:09)

Sommige instellingen kunnen nogal 'verborgen' zijn in het menu, maar ik neem aan dat je alle optie's al grondig doorgespit hebt en jouw toestel een dergelijke instelling niet kent.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

dannyken
Berichten: 344
Lid geworden op: 4 dec 2006 22:41
Locatie: Sint-Niklaas (Belgie)

Re: opgeslagen plaatsen bekijken

Bericht door dannyken »

@fm... ja is zo iets dat ik bedoelde ... voor MIJ zou dit goed van pas komen

@Tony ... ik heb eens gekeken maar zie hier geen optie voor . Misschien wat te vlug gekeken . Ik ga nog maar eens goed door de menu's snuffelen
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760

hendrina
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 13
Lid geworden op: 2 feb 2008 22:32

Re: opgeslagen plaatsen bekijken

Bericht door hendrina »

Hallo,

ikzelf ben op het moment aan het stoeien met een (voor mij twee week oude) DriveSmart 61 lmt-d.
Het niet kunnen zien van de naar de DS verstuurde opgeslagen waypoints (en ook POIs) viel mij ook op (ook al is het natuurlijk een ander apparaat). En ook ik vind dit lastig. Wat ik ook lastig vindt is de keuze uit maar 46 grote symbolen voor de waypoints. Die vind ik ook in een BaseCamp-versie maar met het oversturen worden het altijd weer hartjes.

Met het stoeien met de waypoints e.d. viel me op dat: als ik bij een eigen gemaakte POI in het toestel de keuze 'sla op' kies ik er een tweede (maar dan waypoint) versie van in het mapje 'opgeslagen' krijg. Met het grote symbool (altijd maar weer dat hartje) dat de DS automatisch aan nieuwe waypoints geeft. Dit waypoint laat de DS wél op de kaart zien als ik stil aan tafel zit...
Ook waypoints die ik in de DS maak laat tie meteen op de kaart zien.

Ergens heb ik gelezen dat geïmporteerde waypoints in het tem.gpx bestand komen te staan (te zien via de verkenner van je computer). Dan heb je ook nog een intern, niet toegankelijk geheugen. En een SD-card doet het weer anders (drie manieren in één toestel???).
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=133&t=49119

Moeilijk, moeilijk.
Maar kort door de bocht: wat ik in het toestel maak laat tie op de kaart zien (met grote symbolen), wat ik er naar toe stuur komt pas in beeld als ik beweeg.
Als het inderdaad zo werkt zal ik voor dit apparaat weer een nieuw soort routine moeten ontwikkelen.

Erica

dannyken
Berichten: 344
Lid geworden op: 4 dec 2006 22:41
Locatie: Sint-Niklaas (Belgie)

Re: opgeslagen plaatsen bekijken

Bericht door dannyken »

bedankt voor de reacties....
het is me gelukt... zou graag vertellen hoe of wat ik gedaan heb maar wit het niet wat ik gedaan heb, ik heb hier zitten prutsen aan dat ding
als hij normaal aanstaat en je tikt op het venster kan je de kaart in of uit zoemen als ik nu naar de plaats ga door met de vinger te verschuiven en dan in zoem zie ik mijn favorieten wat ik voorheen niet zag

maar nog steeds niet als ik op plaats zoek en dan op info en dan op de kaart zoeken werkt het niet, dan zie ik enkel de wagen staan en het gezocht plaats met het vlagje

is nu geen probleem weet nu hoe ik het kan vinden , toch bedankt om me te proberen helpen groetjes
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Dezl/Camper”