590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
doodsschrik nog wel...
Groet, Marcel.
Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT
Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Om verdere 'doodsschrikken' te voorkomen:Toontje schreef:Ik koppelde de 590 af van de lading en er gebeurde helemaal niets meer bij het aanzetten.
A.
Voor zowel de 3xx als de 5xx geldt dat, nadat je het toestel hebt losgekoppeld van danwel voeding danwel computer, hij de eerste paar seconden niet reageert op de aan/uit knop.
Kwestie van na loskoppelen en even een seconde of vijf wachten; daarna de powerknop en je ziet vrijwel meteen het garmin-logo verschijnen.
Sommigen denken dat je de knop dan lang ingedrukt moet houden, maar dat is niet zo.
B.
Als het toestel aan is en je drukt kort op de powerknop gaat hij in standby. Voordeel is dat het toestel daarna, als je de knop nogmaals indrukt weer héél snel bij de les is.
Nadeel is dat de accu na enige dagen standby toch wel een keer leeg is.
Wil je dat voorkomen dan kun je het toestel helemaal uitschakelen door de powerknop langer ingedrukt te houden; tot de vraag of je echt wilt uitschakelen
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Dit was niet het probleem. Achteraf bekeken kwam de "doodsschrik" doordat hij echt even niet meer aan de gang te krijgen was. Natuurlijk, omdat de batterij niet oplaadde, want ik had hem tijdens het laden helemaal uit gezet. Ik ging ervan uit, dat het laden dan sneller zou gaan, maar nu blijkt, dat hij tijdens het laden aan of stand-by moet blijven.
Nou zag ik niet het einde van mijn leven naderen, maar een apparaat van € 650, dat helemaal niets meer doet, is toch even schrikken.
Nou zag ik niet het einde van mijn leven naderen, maar een apparaat van € 650, dat helemaal niets meer doet, is toch even schrikken.
Den groenten . . . Toontje ©¿©
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Ik denk meer:
....maar een apparaat van € 650, dat helemaal niets meer doet, is toch "garantie".
....maar een apparaat van € 650, dat helemaal niets meer doet, is toch "garantie".
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Hoe lang moet ik dan nog wachten met de verkoop van de 660?
Den groenten . . . Toontje ©¿©
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Dat geloof ik, maar je schrijft ook:Toontje schreef:Dit was niet het probleem. Achteraf bekeken kwam de "doodsschrik" doordat hij echt even niet meer aan de gang te krijgen was.
En ik ben er vrij stellig van overtuigd dat je daarmee een onjuiste oorzaak/gevolg conclusie had. Vandaar dat ik even wat toelichtte. Ik denk namelijk dat je gewoon te snel na loskoppelen de powerknop indrukte.Toontje schreef: Maar . . . als laatste redmiddel heb ik de Powerknop lang vast gehouden en na zo'n 10-15 sec. kwam er weer leven in de brouwerij. Goed om te weten.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2938
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Je hebt je laten bedotten, die apparaten kosten eigenlijk maar € 649,00Toontje schreef:een apparaat van € 650,
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: 590 - De eerste doodsschrik! - Oplaadwetenswaardigheden
Hans, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Den groenten . . . Toontje ©¿©
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.