autocom intercom met zumo 590

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
vfrene
Berichten: 30
Lid geworden op: 7 aug 2011 17:48

autocom intercom met zumo 590

Bericht door vfrene »

Ik heb nu een zumo 660 en de aanwijzingen krijg ik door mijn autocom intercom.
Deze is met een jackplug aangesloten op de zumo 660.

Is dit ook mogelijk met de zumo 590 want ik heb nog steeds liever een intercom met draad ipv bluetooth.
Zwarte/Witte VFR VTEC , zumo 590 met autocom intercom,met laser extreme zonder db-killers "loud pipes save lives"

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3855
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door RonalT »

Waarschijnlijk wel. Er zit MIC IN, AUDIO IN en AUDIO OUT in de aansluitkabel van de ZUMO.
Mooier gedaan dan bij de bv de ZUMO's 550....
Deze aansluitingen zitten niet in de houder maar in de kabel en zodoende blijft er meer kabel onderhuids bij mijn motor. Alleen een vrij dikke kabel in het zicht.
Zie onderstaand plaatje.

Afbeelding

In de kabel vind je verder ook nog een USB aansluiting om je telefoon op te laden. Deze gebruik ik om allerlei USB dingen op te laden.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

rudi d.
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 dec 2004 20:39
Locatie: Beveren-Waas (B)

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door rudi d. »

Ik heb de 590 in combinatie met de autocom bedrade intercom.
Werkt perfect!
zumo 590 + autocom + FJR1300A: perfect match!

vfrene
Berichten: 30
Lid geworden op: 7 aug 2011 17:48

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door vfrene »

Kan je ook bellen en gebeld worden?

Ik kreeg met de 660 wel geluid maar kon niet terug antwoorden; heb wel een microfoon maar lukte dus niet
Zwarte/Witte VFR VTEC , zumo 590 met autocom intercom,met laser extreme zonder db-killers "loud pipes save lives"

rudi d.
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 dec 2004 20:39
Locatie: Beveren-Waas (B)

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door rudi d. »

Dat lukt ook, al blijf ik het tijdens het motorrijden een afleiding vinden.
Of het nu handsfree is of niet.
zumo 590 + autocom + FJR1300A: perfect match!

Blihi
Berichten: 107
Lid geworden op: 6 jul 2012 10:43

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door Blihi »

Terug antwoorden met de 660 is waarschijnlijk hetzelfde als bij de 590 en dat werkt met de combinatie autocom en Zumo niet zomaar. Er moet een isolatieadapter tussen en zelfs dan kan het nodig zijn de Zumo te "foppen".

De ingang van de Zumo is geschikt voor een electret microfoon en levert dus een spanning (zo'n 3 volt op de 660). Deze spanning moet je naar 0 brengen, anders is de geluidskwaliteit in combinatie met de autocom om te huilen. In dit topic heb ik beschreven hoe ik dat voor de Zumo 660 gedaan heb: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=42850

Iedereen met een beetje verstand van elektronica kan dit voor je maken.

Edit: Inmiddels kan ik bevestigen dat de microfoonaanpassing ook voor de Zumo 590LM werkt.

vfrene
Berichten: 30
Lid geworden op: 7 aug 2011 17:48

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door vfrene »

nu had ik tussen de 660 en de autocom intercom een soort van ontstoringsgevaldingetje zitten; kan ik deze zonder problemen ook weer tussen de 590 en autocom intercom zetten want zonder ontstoringsgevaldingetje is het geluid waardeloos.
Zwarte/Witte VFR VTEC , zumo 590 met autocom intercom,met laser extreme zonder db-killers "loud pipes save lives"

Gebruikersavatar
Rob@VFR800
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 sep 2014 16:11
Locatie: Noord-Scharwoude

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door Rob@VFR800 »

Waarschijnlijk is dat 'ontstoringsgevaldingetje' op 1 of andere manier om je voedingssnoer gewikkeld. Dat moet m.i. zonder meer om te zetten zijn.
greetz, Rob

Garmin Zumo XT + Sena 10R (in een BMW systeemhelm 6 EVO) +  iPhone XS
Garmin BaseCamp on  Macbook Pro
Crosstourer 1200X

Blihi
Berichten: 107
Lid geworden op: 6 jul 2012 10:43

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door Blihi »

vfrene schreef:nu had ik tussen de 660 en de autocom intercom een soort van ontstoringsgevaldingetje zitten; kan ik deze zonder problemen ook weer tussen de 590 en autocom intercom zetten want zonder ontstoringsgevaldingetje is het geluid waardeloos.
Sterker nog, ik zou het niet durven om dat weg te laten (ik neem aan dat je autocom part 4066 bedoelt).

Je moet de Zumo NIET rechtstreeks verbinden met de autocom. In het beste geval is het geluid waardeloos, in het slechtste geval blaas je aan één van de twee kanten iets op.

De ZUmo 590 is beduidend luider dan de 660. Ik heb mijn versterkertje er tussenuit gehaald, want die is niet nodig voor de 590.

Gebruikersavatar
The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 135
Lid geworden op: 2 sep 2007 11:32
Locatie: Hoorn

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door The Dawg »

rudi d. schreef:Ik heb de 590 in combinatie met de autocom bedrade intercom.
Werkt perfect!
Werkt de combinatie 590 - part 4066 - active plus? Hoe is jouw setup?
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

Gebruikersavatar
The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 135
Lid geworden op: 2 sep 2007 11:32
Locatie: Hoorn

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door The Dawg »

Blihi schreef:Terug antwoorden met de 660 is waarschijnlijk hetzelfde als bij de 590 en dat werkt met de combinatie autocom en Zumo niet zomaar. Er moet een isolatieadapter tussen en zelfs dan kan het nodig zijn de Zumo te "foppen".

De ingang van de Zumo is geschikt voor een electret microfoon en levert dus een spanning (zo'n 3 volt op de 660). Deze spanning moet je naar 0 brengen, anders is de geluidskwaliteit in combinatie met de autocom om te huilen. In dit topic heb ik beschreven hoe ik dat voor de Zumo 660 gedaan heb: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=42850

Iedereen met een beetje verstand van elektronica kan dit voor je maken.

Edit: Inmiddels kan ik bevestigen dat de microfoonaanpassing ook voor de Zumo 590LM werkt.
Naast part 4066 is er dus nog een aanpassing nodig. Op het UKGSer forum vond ik een andere oplossing, namelijk het disabelen van de automute http://www.ukgser.com/forums/showthread ... -Part-4066. Lijkt me ook niet onlogisch. Wat nu te doen? Wie heeft een werkende 590 autocom combinatie met volledige telefoonfunctionaliteit?
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

Blihi
Berichten: 107
Lid geworden op: 6 jul 2012 10:43

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door Blihi »

Die automute moet inderdaad uitgezet worden. Dat is logisch, want je gebruikt de autocom eigenlijk op een manier waarvoor deze niet bedoeld is. Ik moet de telefoonfunctie nog rijdend testen, maar in de de tuin werkt het allemaal prima met de Avi 300 en de Zumo 590.

Ik gebruik niet part 4066, maar de voorganger daarvan en dus een aanpassing in de microfoonaansluiting. De versterker die ik voor de Zumo 660 wel nodig had heb ik nu niet meer nodig.

Gebruikersavatar
The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 135
Lid geworden op: 2 sep 2007 11:32
Locatie: Hoorn

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door The Dawg »

Volgens de mensen van Chainspeed is het gebruik van de BTM-02A BT module met de BT-203 de oplossing. http://www.chainspeed.co.uk/products/AU ... s/843.html
Qua kosten maakt het niet zoveel uit, part 4066 kost ook 90 euro, de BT module een paar tientjes meer. Dan heb je ook geen filters en allerlei modificaties nodig. Enige probleem zou dan het niet regelbare en te zachte volume kunnen zijn. Maar daar zou het versterkertje weer uitkomst bieden. Zijn er nog meer mensen met positieve/negatieve ervaringen?
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

rudi d.
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 dec 2004 20:39
Locatie: Beveren-Waas (B)

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door rudi d. »

Tja, ik doe het echter zonder die ontstorings toestanden, en werkt voor mij perfect.
Bij aankoop bij Waypoint is me daar ook niets over gemeld trouwens.
Moet wel erbij zeggen dat voor mij de telefoon gebruiken op de moto tot een minimum beperkt wordt, het gps gedeelte daarentegen voldoet volledig aan de verwachtingen.
zumo 590 + autocom + FJR1300A: perfect match!

goortje
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 apr 2016 22:40

Re: autocom intercom met zumo 590

Bericht door goortje »

ik heb maar aan 1 kant van mijn oordopjes geluid????
eerste paar keer ging goed, toen opeens gebeurde dit???
nieuwe bekabeling op mijn motor gemaakt, maar het blijft hetzelfde!!!!!
oordopjes op andere toestellen geprobeerd, werkt perfect!!
maar niet bij de 590lm, ook niet met andere speakerdopjes.
ik gebruik nu een splittertje waar 2 speakerssetjes op aan gesloten kunnen worden, die sjor ik vast aan het frame, en dan haal ik het stekkertje van de oordopjes ietsje terug, en dan heb ik wel aan 2 kanten muziek.
misschien iemand met hetzelfde probleem???

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”