Hoi.
Net terug van een motor vakantie in de Oostenrijkse/Italiaanse/Zwitsere alpen waarbij de Zumo 590 het waardeloos heeft gedaan helaas. (laatste kaarten en firmware 3.1)
Ik heb 6 routes gemaakt in Basecamp waarbij ik de juiste route instellingen heb gebruikt in zowel Basecamp als Zumo.
De waypoints allemaal "soft" gemaakt en in de Zumo automatisch herbereken uit gezet.
Mijn routes die ik zelf heb gemaakt, heb ik gedeeld met mijn vrienden die een 350 en 390 hebben en hadden geen problemen en de routes werden perfect gevolgd.
Het probleem is dat de Zumo af en toe de weg kwijt was met het gevolg dat hij blijkbaar gaat rekenen en ik een afstand nog moet afleggen van duizenden kilometers! (zie foto's. Ook loopt het scherm helemaal vol met oranje vlaggetjes en kreeg steeds een "pop-up" melding met "u nadert..." Als ik de route stop en opnieuw opstart, gaat hij rekenen naar het eindpunt en lijkt of hij alleen naar het eindpunt kijkt. Dit duurt ook nog eens ontzettend lang. Mijn vrienden hebben dit probleem niet, (getest door de route opnieuw te starten) de route was gelijk gestart en blijft in takt. Een hard reset en batterij er uit halen heeft niet geholpen.
Alle 6 de routes hadden dit probleem en dus alle 6 de dagen was dit probleem aanwezig.
Wat andere feitjes:
- Routes importeren duurt heel lang, soms wel 15 minuten, bij de Zumo 350/390 slechts enkele seconden.
- Garmin gecontroleerd met Javawa device manager: geen fouten.
Gelukkig was mijn vakantie niet verpest, aangezien we nog 2 back-up Zumo's hadden, maar frustrerend was het wel.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Terug naar Waypoint gaan?