590 dood?

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
GalaXis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 apr 2006 13:19
Locatie: Bergen NH

Re: 590 dood?

Bericht door GalaXis »

zit volgens mij niet in de of het type sdcard was verleden jaar 3mnd door Australia geen probleem, in het nieuwe jaar thuis in de auto na een paar keer plat als onderwerp, dus.... Volgens mij firmware die de hardware niet goed aanstuurd.
Ed
GPSMAP 7608xsv, 76CSX, Zumo 550 and 590 StreetPilot_2.35pi (on Galaxy 5 Andoid)

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door RonalT »

RonalT schreef:
Hans Vaessen schreef:Ook hard reset was niet meer mogelijk - bij indrukken van het scherm verscheen er nog wel de tekst 'software' en, even later 'loading' in beeld; maar vervolgens ook weer uitschakeling.
Exact dit ook gehad, maar dat was niet kort na een of andere update. Wij waren terug gekomen van een lang weekend Drenthe. ...
En weer heb ik geluk.
Ook mijn tweede ZUMO 590 doet het niet meer.
Aanzetten en na 3 seconden is hij weer uit, 24 uur laten laden, na 3 seconden uit, vinger op het scherm System in beeld en heel even loading, daarna uit.
Dit is dus het tweede toestel waarmee ik deze problemen heeft.

25-04-2014 ZUMO 590 gekocht
15-04-2015 Motorsteun omgewisseld (geen geluid)
23-05-2015 Toestel start en gaat weer uit, toestel omgewisseld
07-04-2016 Toestel start en gaat weer uit

Langzaam aan begin ik te denken dat de 590 gewoon een slecht toestel is.... :-(
Mijn vorige (Z550) heeft het een jaar of 4 - 5 moeiteloos gedaan. Jammer! Morgen maar met Waypoint bellen.
Wel vervelend, net voor een weekend met twee tourritten
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: 590 dood?

Bericht door Mgent »

Ook mijn derde toestel is weer retour. Usb aansluiting op toestel gaf geen kick meer nu. Wat ik ook probeerde slaagde er niet in om toestel te verbinden met computer.
Laatst gewijzigd door Mgent op 8 apr 2016 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
EricS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 okt 2012 13:02

Re: 590 dood?

Bericht door EricS »

RonalT schreef:Ook mijn tweede ZUMO 590 doet het niet meer.
Aanzetten en na 3 seconden is hij weer uit, 24 uur laten laden, na 3 seconden uit, vinger op het scherm System in beeld en heel even loading, daarna uit.
Mijn 590 had onlangs hetzelfde probleem :(
Na mailcontact met de 590 naar een Waypoint vestiging gereden in de hoop dat ze het daar direct op konden lossen, maar helaas was dat niet het geval. De 590 is opgestuurd en enkele dagen later ontving ik een nieuwe 590 Afbeelding Afbeelding
Gelukkig gebeurde dit nog binnen de garantietermijn!
Zumo 590 + Camper 760, ex-Zumo 660, ex-Tomtom Rider Pro

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: 590 dood?

Bericht door FM »

Ik begin al schrik te krijgen. Ik heb mijn 590 tweedehands gekocht. Wat als de mijne de geest zou geven?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
EricS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 okt 2012 13:02

Re: 590 dood?

Bericht door EricS »

Laten repareren of vervangen, er zal niets anders op zitten vrees ik.
Wellicht is er sprake van een coulanceregeling aangezien het een blijkbaar vaker voorkomend probleem is.
Zumo 590 + Camper 760, ex-Zumo 660, ex-Tomtom Rider Pro

GalaXis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 apr 2006 13:19
Locatie: Bergen NH

Re: 590 dood?

Bericht door GalaXis »

Gisteravond een update naar 2017.1 erin gezet; GE vertelt dat de update met suc6 gelukt is, apparaat losgekoppeld
van de peecee aanzetten; logo en weer uitdoven na 10X daarna een harde reset zelfde resultaat.
Dit is ondertussen mijn 3e toestel verder een keer een rotte battery en liftime update was bij de laatste uitgezet??
weer terug en herstelt.
We gaan dus weer terug leuk net als je komend weekend weg wilt en alle routes erin hebt gezet.
Gelukkig nog een zumo 550 van denk ik 10 jaar oud en nooit een probleem.
De 590 is dus echt vullis, zien wel hoe ze dit oplossen.
Ed :evil:
GPSMAP 7608xsv, 76CSX, Zumo 550 and 590 StreetPilot_2.35pi (on Galaxy 5 Andoid)

Gebruikersavatar
dutchgixxer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 659
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:55
Locatie: Friesland

Re: 590 dood?

Bericht door dutchgixxer »

Zondag terug gekomen van een lang weekeinde Luxemburg. Ik neem de 590 uit de houder en probeer deze binnen op te starten om de tracks van de GPS te halen. Ook mijn zumo geeft even aan iets van system error of loading en dooft dan uit.

Heb het toestel terug gebracht. Wordt opgestuurd naar garmin. Hopelijk is het toestel vlot terug.
Begint toch wel te lijken op een structureel probleem met de zumo 590.
Ktm super adventure 1290 S

Zumo XT2 Oregon 650 en Nuvi 1490 LMT

Fritser
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2007 01:43
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door Fritser »

Vorig jaar en Zümo 590LM gekocht, na een paar maanden zonder problemen gebruikt te hebben, ging hij opeens uit in februari. Nieuw toestel gekregen en deze weer geconfigureerd en afgesteld naar mijn zin. (alle updates en kaart 2017.1)
Gisteren een dagje naar de Ardennen en bij het verlaten van de snelweg zag ik dat mijn route 'herberekend' was, ondanks dat dit uit stond.
Dus de route opnieuw laden op de afrit van de snelweg en na een langere periode gaat het toestel weer uit.. en komt weer niet op.
Batterij verwijderd, Micro SD verwijderd, aan/uit knop lang ingedrukt gehouden (30 sec), maar niets mocht meer baten.
Dus sta je net in de Ardennen terwijl dit gebeurd, erg balen.
Maar goed, de dag is nog erg mooi geworden en aan Waypoint zal het niet liggen om het goed op te lossen, hopelijk neemt Garmin het ook serieus....

Sta dus zeker niet alleen hier, klinkt niet lekker.
Digitaal bevalt wel :)

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door RonalT »

Nee hoor, mijn 590 heb ik 14/4 ook naar Waypoint verzonden. Was na een toerrit uit en ik kreeg hem niet meer aan.
Ik ben benieuwd wanneer ik hem terug ontvang...

590 in april2014 gekocht, in mei 2015 dood en vervangen en nu weer 'dood'.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
De Motormuis
Berichten: 140
Lid geworden op: 14 feb 2012 19:39
Locatie: Geldrop. N.Brabant.

Re: 590 dood?

Bericht door De Motormuis »

Overstappen naar de opvolger,
de 595 ???
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat word het toch mooi op de weg met al die Goldwings.
Een Goldwing rijder is lid van het Goldwingforum.nl

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: 590 dood?

Bericht door Mgent »

Ik wacht ondertussen ook bijna 4 weken tot er eentje retour komt. :twisted:
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Blihi
Berichten: 107
Lid geworden op: 6 jul 2012 10:43

Re: 590 dood?

Bericht door Blihi »

Misschien een rare vraag, maar hoe is de Zumo aangesloten op de headset of intercom? Bedraad via autocom/IMC, of puur met bluetooth?

Ik lees her en der threads dat mensen hun Zumo zonder galvanische scheiding aan een intercom aansluiten en wellicht dat dat deze problemen geeft? Het klinkt allemaal alsof de Zumo het interne geheugen beschadigd door een to hoge spanning.

Blihi
Berichten: 107
Lid geworden op: 6 jul 2012 10:43

Re: 590 dood?

Bericht door Blihi »

Blihi schreef:Misschien een rare vraag, maar hoe is de Zumo aangesloten op de headset of intercom? Bedraad via autocom/IMC, of puur met bluetooth?

Ik lees her en der threads dat mensen hun Zumo zonder galvanische scheiding aan een intercom aansluiten en wellicht dat dat deze problemen geeft? Het klinkt allemaal alsof de Zumo het interne geheugen beschadigd door een to hoge spanning.

:twisted: Vandaag zat ik met de Zumo in de woonkamer te spelen. Wat achtergrond thema's te wijzigen. Maar ja, op een gegeven moment is dan de accu bijna leeg, dus ik heb de Zumo aan een USB lader gehangen....

Een uurtje later is de Zumo dood. Bij opstarten gaat ie na 3 seconden weer uit. Opstarten met vinger rechtsonder voor een reset werkt tot dat er "loading" komt, daarna is het schluss. Opstarten met vinger linksboven idem, "system" in beeld, tot er "loading" staat en dan niets meer.

De PC kent herkent hem niet, dus met software kunnen we ook niet veel (nieuwe firmware kan ik wel laden via pre-boot, maar na het flashen is het hetzelfde verhaal, de Zumo start niet meer op). De mijne moet dus ook terug naar de leverancier na 1,5 jaar. :evil:

En ja, ik heb de Zumo op de motor altijd keurig netjes met een galvanische scheiding aangesloten gehad (eerst via Autocom part 1299, toen 4066 en nu via bluetooth). Toch vermoed ik dat het interne flash geheugen beschadigd is, wellicht door een verkeerde spanning van de USB lader?

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: 590 dood?

Bericht door Hervelt »

Blihi schreef:
Blihi schreef:Misschien een rare vraag, maar hoe is de Zumo aangesloten op de headset of intercom? Bedraad via autocom/IMC, of puur met bluetooth?

Ik lees her en der threads dat mensen hun Zumo zonder galvanische scheiding aan een intercom aansluiten en wellicht dat dat deze problemen geeft? Het klinkt allemaal alsof de Zumo het interne geheugen beschadigd door een to hoge spanning.

:twisted: Vandaag zat ik met de Zumo in de woonkamer te spelen. Wat achtergrond thema's te wijzigen. Maar ja, op een gegeven moment is dan de accu bijna leeg, dus ik heb de Zumo aan een USB lader gehangen....

Een uurtje later is de Zumo dood. Bij opstarten gaat ie na 3 seconden weer uit. Opstarten met vinger rechtsonder voor een reset werkt tot dat er "loading" komt, daarna is het schluss. Opstarten met vinger linksboven idem, "system" in beeld, tot er "loading" staat en dan niets meer.

De PC kent herkent hem niet, dus met software kunnen we ook niet veel (nieuwe firmware kan ik wel laden via pre-boot, maar na het flashen is het hetzelfde verhaal, de Zumo start niet meer op). De mijne moet dus ook terug naar de leverancier na 1,5 jaar. :evil:

En ja, ik heb de Zumo op de motor altijd keurig netjes met een galvanische scheiding aangesloten gehad (eerst via Autocom part 1299, toen 4066 en nu via bluetooth). Toch vermoed ik dat het interne flash geheugen beschadigd is, wellicht door een verkeerde spanning van de USB lader?
Een uurtje aan de USB lader, daar is hij echt niet mee opgeladen.
En zeker als je met de Firmware gaat rommelen moet je zorgen voor een volle accu.
De oplossing staat hier ook al in een ander topic; laden met een usb snellader van 2 Amp, vanuit het stopcontact. (en usb-lader spanning is altijd 5 Volt)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”