590 dood?

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2936
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door QuattroFrits »

Ook ik heb er een van het allereerste uur en heb nog nooit problemen ondervonden, niet met accu of klepje of iets dergelijks, met echt niets.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Blackbird
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 23
Lid geworden op: 5 mei 2014 17:35

Re: 590 dood?

Bericht door Blackbird »

QuattroFrits schreef:Ook ik heb er een van het allereerste uur en heb nog nooit problemen ondervonden, niet met accu of klepje of iets dergelijks, met echt niets.
Dan mag je in je handen knijpen en hopen dat het zo blijft. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3855
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door RonalT »

Ook ik heb als een van de eerste een 590 opgehaald, Maar die is in mei 2015 vervangen door een andere (nieuwe) en begin deze maand is die ook weer kapot gegaan. Alweer vervangen door een nieuwe
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Mzeist
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 620
Lid geworden op: 13 mei 2009 22:47
Locatie: Marcel, Zeist

Re: 590 dood?

Bericht door Mzeist »

ik wacht nog met spanning het vonnis van de Garmin af. Maar goed, het is toch geen motorrijweer vandaag
Groet, Marcel.

Etrex Vista, 60CS, Co300, Or650, Or750t - Nuvi760, Nuvi3590, DriveLuxe_51 - SPIII, SP2610, Zumo660, Zumo590/5, Zumo XT

Blihi
Berichten: 107
Lid geworden op: 6 jul 2012 10:43

Re: 590 dood?

Bericht door Blihi »

peter2310 schreef:Ik kan me herinneren dat er in de begin periode ook problemen waren met het sluiten van de batterijdeksel, is hier ook op gecontroleerd ? Mijn 590 dateert van April 2014 en heb dit probleem destijds niet ondervonden. Voor alle zekerheid nog wel de batterij binnen de garantietermijn omgewisseld voor een wit exemplaar omdat ik de zwarte ook niet vertrouwde. Of je PC hierdoor ook de Zumo vaak niet ziet, zoals je aangeeft, lijkt me niet waarschijnlijk.
Andersom denk ik, gewisseld van wit (oude type) naar zwart (nieuwe type)...

Gebruikersavatar
peter2310
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 262
Lid geworden op: 4 mei 2005 13:09
Locatie: Zevenbergen

Re: 590 dood?

Bericht door peter2310 »

Zwart /wit, heb er nooit iets mee gehad. Dat zal het wel zijn vermoed ik. :wink:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Garmin ZUMO 550 - Garmin Edge Touring - Scala Rider Q1
In gebruik: Garmin Edge Explorer - Garmin ZUMO 590 - Cardo Freecom 4

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2936
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door QuattroFrits »

Ik heb een zwart/witte.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
EricS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 okt 2012 13:02

Re: 590 dood?

Bericht door EricS »

EricS in april dit jaar schreef:
RonalT schreef:Ook mijn tweede ZUMO 590 doet het niet meer.
Aanzetten en na 3 seconden is hij weer uit, 24 uur laten laden, na 3 seconden uit, vinger op het scherm System in beeld en heel even loading, daarna uit.
Mijn 590 had onlangs hetzelfde probleem :(
Na mailcontact met de 590 naar een Waypoint vestiging gereden in de hoop dat ze het daar direct op konden lossen, maar helaas was dat niet het geval. De 590 is opgestuurd en enkele dagen later ontving ik een nieuwe 590 Afbeelding Afbeelding
Gelukkig gebeurde dit nog binnen de garantietermijn!
Gisteren kaartupdate gedaan en getest of de 590 daarna werkte, wat ook zo was.
Vanochtend de 590 op de motor gezet en ja hoor ..... het apparaat startte niet meer op :shock: :evil:
Steeds kwam het Garmin-logo in beeld om even later te verdwijnen en vervolgens weer te verschijnen etc. Een reset onderweg hielp niet. Aangezien mijn bestemming van vandaag in de buurt van Vessem was ben meteen doorgereden daar naartoe. Deze keer kon Jeroen m.b.v. software tool en andere firmware het gelukkig oplossen Afbeelding en ben ik weer met een werkende 590 naar huis gereden. Echter wel wéér een opstartprobleem met de 590 dus :cry: :evil:
Zumo 590 + Camper 760, ex-Zumo 660, ex-Tomtom Rider Pro

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door GPS Expert »

Aanzetten en na 3 seconden is hij weer uit, 24 uur laten laden, na 3 seconden uit, vinger op het scherm System in beeld en heel even loading, daarna uit.
[/quote]

Jammer, het is weer zover, niet meer aan de praat te krijgen.

Succesvol CN NTU 2017.30 EU geladen, start goed op de zumo, dan de vraag er is een additionele update, herstart nodig, ja doen maar. En het is over en uit met de pret.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
Ronald53
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 8 jul 2009 14:19

Re: 590 dood?

Bericht door Ronald53 »

Een jaar geleden had ik ook zo'n batterij. In 15s was alles uit, zelfs na lang opladen. Een nieuwe batterij gekregen, en alle leek OK. Onlangs was die weer na korte tijd leeg, wel wat langer dan die 15s overigens. Contact opgenomen met Garmin, en die hebben een procedure aangeleverd die verbetering moet brengen, i.v.m. mogelijke problemen in de software. Dat lijkt verbetering te brengen, maar ik juich niet te vroeg.

Het mailtje van Garmin vermeldt dat ik dat niet mag kopiëren en verder verspreiden (wat een onzin in dit geval!), maar het komt er op neer dat je een harde reset moet uitvoeren NADAT je eerst:
1) het toestel met de computer hebt verbonden en de aan/uit knop 30 seconden lang ingedrukt hebt gehouden,
2) mogelijke firmware updates hebt geïnstalleerd.
Dat eerste punt is voor mij nieuw. Als je dat doet, zie je dat de Zumo een paar keer probeert op te starten.

Succes,
Groet,
Ronald

EDIT 14/1/2017: afgaand op enkele reacties meende ik dat er hier sprake is van een batterij-probleem ("het 590 batterijprobleem?"). Na alles vanaf het begin nog eens te hebben gelezen, lijkt me dat toch niet het geval te zijn.
Laatst gewijzigd door Ronald53 op 14 jan 2017 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Zumo 590LM / Camper 660LMT-D / DriveSmart™ 51 LMT-D / GPSMAP62st / Dakota 20 --

Gebruikersavatar
dutchgixxer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 658
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:55
Locatie: Friesland

Re: 590 dood?

Bericht door dutchgixxer »

GPS Expert schreef:
Aanzetten en na 3 seconden is hij weer uit, 24 uur laten laden, na 3 seconden uit, vinger op het scherm System in beeld en heel even loading, daarna uit.
Jammer, het is weer zover, niet meer aan de praat te krijgen.

Succesvol CN NTU 2017.30 EU geladen, start goed op de zumo, dan de vraag er is een additionele update, herstart nodig, ja doen maar. En het is over en uit met de pret.[/quote]

Gebeurde bij mijn zumo ook. Komt in een boot lock. En laat knippernd system zien.
Ik heb de gps uitgeschakeld vinger rechts onder en rechts boven in het scherm verbinden met de pc dan wachten tot de gps opstart. Op deze manier heb ik de gps kunnen reanimeren.

In de log is deze fout te vinden: garmin rtl trap
Ktm super adventure 1290 S

Zumo XT2 Oregon 650 en Nuvi 1490 LMT

Klaas L
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jul 2006 19:24
Locatie: Houten

Re: 590 dood?

Bericht door Klaas L »

Hallo
Wie herkent het volgende mijn 590 valt uit onder het rijden (beeld word zwart ) en start vrijwel direct weer op en soms moet ik hem weer handmatig opstarten
Ook gebeurd het dat bij het verwijderen uit de houder het beeld direct zwart word zonder het gebruikelijke scherm van dat hij los gekoppeld is
Dit is mijn tweede toestel is om die reden een keer vervangen via WayPoint maar ook dit toestel doet het zelfde en er is door WayPoint afgelopen najaar een reset uitgevoerd maar dat heeft niet geholpen want bij mijn eerste rit op de motor van de week weer een keer uitvallen.
Ik heb direct na het uitvallen de batterij gecontroleerd maar die gaf vol aan.
Dit probleem heb ik alleen op de motor geconstateerd en niet in de auto
Aangezien ik nog tot eind van deze maand garantie heb ben ik toch bang voor problemen na deze periode.

Wie o wie Met vriendelijke groet Klaas
Piloot van een zwarte BMW 1200 GSA en een 590 als navigator

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: 590 dood?

Bericht door Frank »

Zou ook aan de accu kunnen liggen en met name de aansluiting/stekkertje. Is de accu al vervangen (onder garantie)?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: 590 dood?

Bericht door Mgent »

Misschien doen wat je eerder al hebt gedaan, voor de garantie uit is. Waypoint bellen of er heen rijden.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2936
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: 590 dood?

Bericht door QuattroFrits »

Misschien een probleem met de motorhouder ?
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”