Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Plaats reactie
Mr. Oizo
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 aug 2015 20:00

Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mr. Oizo »

Geachte GPS-experts :)

Allereerst dank dat ik mij mag toevoegen op dit forum. Ik heb jullie al eens eerder geraadpleegd voor info, maar nu zit ik met een probleem waar ik niet zomaar een antwoord voor kan vinden. Daarom heb ik mij geregistreerd en wie weet kan ik jullie ook hier en daar helpen wanneer dat mogelijk is.

Ik heb een vraag over mijn Zumo 590 met betrekking tot het automatisch aannemen van telefoongesprekken. Dit wil ik graag uit hebben, of zelf kunnen accepteren. (Zoals mijn vorige 660).

Het (genante) achterliggende verhaal:
Vanmiddag was ik heerlijk aan het motorrijden met mijn partner. We waren via de Scala Rider Q2 set leuk aan het babbelen totdat mijn partner niet meer reageert, ik hoorde wat piepjes vanaf de intercom en dacht dat de accu leeg was. Vreemd, want ze gaan heel lang mee en waren nog maar net opgeladen. Ik ging weer verder met mijn interessante verhaal totdat de mevrouw van de Hypotheker zegt "Hallo, meneer?" :shock: Tot mijn schrik was ik (volgens de Zumo 590) al 20 seconden aan het bellen met die leuke Hypotheker-dame. :o Ze snapte niks van mijn verhaal over meeleunen en afduwen. :oops: Ik bood haar snel mijn excuses aan (met een rood hoofd van schaamte binnen mijn helm) en legde uit dat ik eigenlijk op de motor zat en volop in gesprek was. Zij kon er wel om lachen en wenste mij dan ook veel plezier nog, maar ik schaamde me rot, stel je voor dat ik het over NOG genantere onderwerpen had! :o

Terugkomend op mijn vraag.
Bij mijn vorige Zumo 660 werd mij een melding gegeven als ik werd gebeld, ik dacht zelfs dat ik dat ook hoorde in mijn intercom. Gesprekken met mijn partner waren dan ook plotseling afgebroken, maar voordat het telefoongesprek begon moest ik altijd op OK of AANNEMEN klikken.
Bij deze huidige Zumo 590 ging het blijkbaar maar zo even ertussendoor. Ik was in gesprek met mijn partner en hopsa, de Hypotheker-mevrouw ertussendoor. (En ze is ook nog zo leuk ook!)

Weet iemand hoe en waar dit aan te passen is? Ik wil dus geen automatisch aannemen van gesprekken.

Ik hoor graag of iemand een passende oplossing weet.

Mvg, Hilco

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mgent »

Ik kan me vergissen, maar dit is geen instelling op de Zumo. Waarschijnlijk instelling op je telefoon, indien die met headset verbonden is automatisch aangaat.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mr. M »

Hmm. Loopt de telefoon via de Zumo naar de headset of rechtstreeks op de headset?
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Mr. Oizo
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 aug 2015 20:00

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mr. Oizo »

Mgent schreef:Ik kan me vergissen, maar dit is geen instelling op de Zumo. Waarschijnlijk instelling op je telefoon, indien die met headset verbonden is automatisch aangaat.
Met mijn vorige zumo 660 werd mij altijd gevraagd meen ik. Ik had toen dezelfde telefoon (is ook maar kort geleden). Dus ligt niet aan de telefoon denk ik.
Mr. M schreef:Hmm. Loopt de telefoon via de Zumo naar de headset of rechtstreeks op de headset?
De telefoon loopt naar de Zumo en de Zumo naar de headset.

Mr. Oizo
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 aug 2015 20:00

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mr. Oizo »

Ik zag op mijn telefoon wel een instelling die tijdens connectie met een headset wel automatisch gesprekken kan aannemen. Maar die instelling staat uit.

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1163
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door tencats »

Automatisch opnemen is volgens mij géén optie op de Z590. Je hebt alleen de keuze:
Beantwoorden of Negeren

Ik ben het trouwens nog op geen enkele Zumo tegengekomen in ieder geval, niet op deze, niet op de 660/550/390 en ook niet op de BMW NAV's IV & V.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Mr. Oizo
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 aug 2015 20:00

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mr. Oizo »

tencats schreef:Automatisch opnemen is volgens mij géén optie op de Z590. Je hebt alleen de keuze:
Beantwoorden of Negeren

Ik ben het trouwens nog op geen enkele Zumo tegengekomen in ieder geval, niet op deze, niet op de 660/550/390 en ook niet op de BMW NAV's IV & V.
Ik vind het ook vreemd, bij de 660 werd het mij ook netjes gevraagd. Reden van vragen is omdat ik plotseling al 20 seconden met de Hypotheker aan het bellen was, terwijl ik niet eens aan mijn gps/headset/mobiel heb gezeten.

Ik zal het komende week nog eens proberen door iemand mij te laten bellen, kijken wat ie dan doet.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd.

Mvg, Hilco

renelle
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 71
Lid geworden op: 1 mei 2005 14:34
Locatie: Vleuten

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door renelle »

Hallo,

Ik heb (bijna) hetzelfde. Vreemde is echter dat ik soms wel en soms niet de vraag krijg om op te nemen (of te negeren) als ik gebeld wordt. Het is me ook een keer gebeurd dat ik de vraag kreeg om op te nemen of niet, maar dat ik niet snel genoeg "negeren" selecteerde en het gesprek toch automatisch opgenomen werd...

Ik heb een iPhone 5s i.c.m. Sena SMH5 headset. GSM is via bluetooth gekoppeld aan de Zumo 590 en de Zuma weer aan de Headset.

Heeft verder niemand dit fenomeen?

Gr. René

Mr. Oizo
Berichten: 5
Lid geworden op: 5 aug 2015 20:00

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Mr. Oizo »

renelle schreef:Hallo,

Ik heb (bijna) hetzelfde. Vreemde is echter dat ik soms wel en soms niet de vraag krijg om op te nemen (of te negeren) als ik gebeld wordt. Het is me ook een keer gebeurd dat ik de vraag kreeg om op te nemen of niet, maar dat ik niet snel genoeg "negeren" selecteerde en het gesprek toch automatisch opgenomen werd...

Ik heb een iPhone 5s i.c.m. Sena SMH5 headset. GSM is via bluetooth gekoppeld aan de Zumo 590 en de Zuma weer aan de Headset.

Heeft verder niemand dit fenomeen?

Gr. René
Dag Rene,

Ik neem aan dat je ook hebt gekeken naar de instellingen van je telefoon. Zo niet, er bestaat een optie van automatisch aannemen na een aantal seconden (bv 10 of 20).
Ik ben benieuwd of de instellingen van de telefoon ook, net als ik, helemaal uit hebt staan.

Hans herintreder
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:43

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door Hans herintreder »

Hallo allemaal,

Volgens mij kun je de telefoon ook voice operated op laten nemen naast het automatisch na zoveel tijd.
Dus staat de automatische opnemen na zoveel tijd uit dan hoort je telefoon waarschijnlijk een geluid (intercom enz?) wat hij herkend als opnemen. Vandaar dat het niet altijd gebeurt.

Succes

Gr Hans

p a t r i c k
Berichten: 484
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:58
Locatie: b-9120 beveren

Re: Zumo 590 automatisch aannemen telefoongesprekken

Bericht door p a t r i c k »

Bij mijn Sena (SMH10R) kan ik een telefoongesprek aannemen door gewoon luidop iets willekeurig te zeggen in de microfoon. Dus als de bel overgaat even luidop 'hallo' zeggen is al voldoende om een gesprek aan te nemen.
Als je solo rijdt babbel je natuurlijk heel wat minder, is de kans dat het gesprek op die manier wordt aangenomen veel kleiner, en zal je bijgevolg op het Zumo-scherm uitgenodigd worden om het gesprek aan te nemen (tenzij je misschien luidop aan't meezingen was op het moment dat je gebeld werd).
Een citaat uit de handleiding van mijn Sena : You can also answer the incoming call by loudly speaking any word of your choice if Voice Activated Phone Answering is enabled...
Misschien dat jouw intercom ook een soortgelijke functie heeft ?
groetjes,

Patrick.
BMW : Navigator 5, Navigator 6,
Garmin : ZumoXT, GPSMap66ST, Oregon 600
Garmin Express en Basecamp op

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”