Gebruik powerbank

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Gebruik powerbank

Bericht door Dingeman »

Als ik mijn powerbank met mijn Zumo 590 verbindt, dan start mijn Zumo op in het scherm dat je ook ziet indien de Zumo verbonden is met Garmin Express. En dan kun je verder niets meer doen met je Zumo.

Bestaat er een zg "aansluitprocedure" om de powerbank te verbinden met de Zumo zodat deze in zijn normaal opstartscherm opstart?

Gebruikersavatar
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 mar 2004 22:56

Re: Gebruik powerbank

Bericht door H. Tepper »

Ik gebruik wel eens zo'n Xtorm 15000 mAh powerbank op mijn Zumo 350.
Nooit geen problemen mee.
Als ik hem aansluit start de Zumo normaal op en na indrukken toets op Zumo krijg ik de melding dat de batterij wordt geladen.
Ik hoef er niks extra's voor te doen.
Garmin Zumo 590 en TomTom Rider 550 op KTM 1290 Super Adventure/ Super Duke 1290 GT en in de auto.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Gebruik powerbank

Bericht door guzzi vero »

andere kabeltje gebruiken, enkel stroom misschien, geen data. Aansluiten, even wachten en aanzetten.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Mgent »

het is zo, dat wanneer je een 590 op stroom zet, hij ook eerst op computerscherm gaat, en na even wachten krijg je het normale scherm te zien. Dus als je hem aansluit op een powerbank even geduld oefenen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Gebruik powerbank

Bericht door QuattroFrits »

Ook hier even uitgeprobeerd, Zumo 590 met Xtorm 15000 met origineel Xtormkabeltje, geen bijkomende problemen, start geheel normaal op in navigatiemodus.
Andere kabel genomen, ook geen problemen.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

blazez
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 4 jan 2005 14:35
Locatie: Rheden

Re: Gebruik powerbank

Bericht door blazez »

Mijn oude nuvi die ik uit de kast heb gehaald doet precies hetzelfde. De originele Garmin kabel doet het prima op de powerbank, maar een simpele USB kabel die ik gekocht gehad met een haakse connector (standaard USB ) en ook andere USB kabels hebben dat hij dan op USB modus gaat.
Sommige toestellen lijken dan nog wel te willen schakelen door de kabel er uit te galen en bij het opnieuw opstarten de kabel er weer in te doen (volgens YouTube filmpjes), maar dat is mij niet gelukt.
Kwestie van proberen welke kabel het wel en niet doet.
Het heeft inderdaad te maken met de bedrading in de kabel denk ik. De ene kabel is zeker de andere niet.

Gebruikersavatar
peter2310
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 262
Lid geworden op: 4 mei 2005 13:09
Locatie: Zevenbergen

Re: Gebruik powerbank

Bericht door peter2310 »

Mgent schreef:het is zo, dat wanneer je een 590 op stroom zet, hij ook eerst op computerscherm gaat, en na even wachten krijg je het normale scherm te zien. Dus als je hem aansluit op een powerbank even geduld oefenen.
Right, zo gaat het bij mij ook. Powerbank of AC adoptor, dat maakt hier niet uit. Geef de 590 maximaal 1 minuut en het startscherm wordt getoond. Ook met diverse andere kabeltjes het zelfde resultaat.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Garmin ZUMO 550 - Garmin Edge Touring - Scala Rider Q1
In gebruik: Garmin Edge Explorer - Garmin ZUMO 590 - Cardo Freecom 4

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Hervelt »

blazez schreef:Mijn oude nuvi die ik uit de kast heb gehaald doet precies hetzelfde. De originele Garmin kabel doet het prima op de powerbank, maar een simpele USB kabel die ik gekocht gehad met een haakse connector (standaard USB ) en ook andere USB kabels hebben dat hij dan op USB modus gaat.
Sommige toestellen lijken dan nog wel te willen schakelen door de kabel er uit te galen en bij het opnieuw opstarten de kabel er weer in te doen (volgens YouTube filmpjes), maar dat is mij niet gelukt.
Kwestie van proberen welke kabel het wel en niet doet.
Het heeft inderdaad te maken met de bedrading in de kabel denk ik. De ene kabel is zeker de andere niet.
Ik meen dat er twee typen Mini-USB kabels zijn; een USB voedingskabel, een datakabel maar ook nog een Garmin kabel.
Verschil tussen de voedingskabel en datakabel zijn de data lijnen. Bij de Garmin kabel zit er meen ik een afwijkende weerstand gemonteerd tussen twee aders, dit dan weer om de juiste status te herkennen.
Overigens werkt het met de standaard Mini-USB kabels ook gewoon, mits je de juiste hebt.

Er is meer over geschreven op het forum hier en laatst plaatste HaWee ook een link naar de Garmin kabel pin-out.
Zie: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113 ... ls#p408536

@Dingeman
Mogelijk dat een mini-USB voedingskabel de oplossing voor je is..

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Mgent »

Hervelt schreef: Mogelijk dat een mini-USB voedingskabel de oplossing voor je is..
Ook niet, moet een micro sd kabel zijn.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Gebruik powerbank

Bericht door RonalT »

Het verschil in beeld


Afbeelding
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Hervelt »

Mgent schreef:
Hervelt schreef: Mogelijk dat een mini-USB voedingskabel de oplossing voor je is..
Ook niet, moet een micro sd kabel zijn.
Mijn 660 heeft mini-USB.
Veronderstelde dat de 590 dat ook had.
Een Micro-USB vind ik er wel erg kwetsbaar uitzien voor zo'n verder robuust uitziend apparaat, de 590.
Mini-USB is in dat opzicht ook robuuster.

Sorry voor het dwaalspoor.

Maar @RonalT:
De micro-USB heeft ook vijfcontacten, zie de foto.
Wellicht kunnen hier dezelfde problemen spelen als bij mini-USB kabels.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Rush FZ1N »

Hervelt schreef:Een Micro-USB vind ik er wel erg kwetsbaar uitzien voor zo'n verder robuust uitziend apparaat, de 590.
Mini-USB is in dat opzicht ook robuuster. Maar @RonalT:
De micro-USB heeft ook vijfcontacten, zie de foto.
Wellicht kunnen hier dezelfde problemen spelen als bij mini-USB kabels.
Ziet er niet alleen kwetsbaar uit. Dat is het ook. Na een jaar kreeg ik met mijn Zumo590 problemen met laden en aansluiten op pc. Bleek de aansluiting de boosdoener. Veel anderen hebben deze problemen ook gehad.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Hervelt »

Bij veel smartphones, die je wel iedere dag moet opladen, geeft het ook na een jaar problemen.
Connector gewoon verrot.
Ongelooflijk dat Garmin zich in die hype heeft laten meezuigen om alles maar "te willen vernieuwen" en kleiner te willen maken.
De mini-USB is degelijk en voldoet aan alle eisen. Waarom dan perse micro-USB ?
(Voor een smartphone is het nog begrijpelijk, maar voor zo'n navigatie..)
Laatst gewijzigd door Hervelt op 21 aug 2016 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Gebruik powerbank

Bericht door QuattroFrits »

Ik heb nog nooit problemen gehad met de USB aansluitingen, niet met USB, niet met mini-USB en ook niet met micro-USB en ook niet na een bepaalde tijd, ik heb er altijd jaren plezier van.
Dagelijks opladen of niet, het ligt er volgens mij gewoon aan hoe je met je spullen omgaat.
Laatst gewijzigd door QuattroFrits op 21 aug 2016 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Gebruik powerbank

Bericht door Mgent »

+1 :D
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”