Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Gebruikersavatar
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 182
Lid geworden op: 6 mar 2008 17:50
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door MarcT-NL »

Hi,

Ik heb problemen met de Garmin Smartphone Link app, die draait op een Samsung Galaxy Note 4. Android dus.

De telefoon paired wel met de Navigator 5, maar alleen voor telefoongesprekken. Bij het vakje "Smartphone Link" staat de term "Uitgeschakeld".
Uitgeschakeld ? Kan ik hem ook weer INschakelen ? Het vinkje is dus ook gedisabled.

Afbeelding

MikeyMan
Berichten: 116
Lid geworden op: 18 okt 2013 21:30

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door MikeyMan »

Heb je die app wel aan staan en verbonden?

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door QuattroFrits »

Staat bluetooth wel aan op je smartphone ?
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Frank »

Ik moet altijd de Smartphone Link app op mijn telefoon verbinding laten maken met mijn Zumo, anders werkt het niet...
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
MarcT-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 182
Lid geworden op: 6 mar 2008 17:50
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door MarcT-NL »

Hi. Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb het inmiddels gevonden.

Het blijkt dat de app laden alleen niet genoeg is. Je moet hem dan ook nog "aan" zetten. Op "play" drukken...
Dit is waarschijnlijk wat MickeyMan bedoelde, maar het kwartje viel niet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door QuattroFrits »

Gebruik je volgende keer gewoon een euro. :mrgreen:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jun 2008 10:06
Locatie: De Vlaamse Ardennen
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Dirk 9700 »

Sinds de update naar IOS11 problemen met Smartphone link:
De update van de app is reeds gebeurt van zodra deze beschikbaar was.
iPhone7-->BMW Nav.VI

Maakt wel verbinding, maar geen gegevensoverdracht zoals weer,flitsers,verkeersinformatie....
Op foto zie je het symbool Smartphone Link waar er normaal de buitentemperatuur zou moeten naast vermeld worden.

Afbeelding
Afbeelding
Groeten,
Dirk
www.onzebmwmotoren.be

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Mgent »

iPhone 7 en smartlink geen probleem hier met ios11.0.2 op de 595
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jun 2008 10:06
Locatie: De Vlaamse Ardennen
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Dirk 9700 »

Mgent schreef:iPhone 7 en smartlink geen probleem hier met ios11.0.2 op de 595
@Mgent
Is bij mij dezelfde versie. Heb de app al eens verwijderd en terug gedownload, maar werkt nog steeds niet.
Is me een raadsel waarom... Wat zou ik nog eens kunnen proberen om het probleem op te lossen?

Groeten,
Dirk
www.onzebmwmotoren.be

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Mgent »

De smartlink module BLE_zumo in de bluetooth sectie verwijderen en eens opnieuw koppelen?
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jun 2008 10:06
Locatie: De Vlaamse Ardennen
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Dirk 9700 »

@Mgent bedankt om mee te zoeken naar een oplossing :!:
Ik heb mijn Iphone verwijderd van de NAV en daarna terug gekoppeld en alles werkte zoals het moet.
Van zodra het toestel in stand-by modus gaat en ik schakel hem terug in, doet het probleem zich opnieuw voor. Idem dito als ik het toestel volledig uitschakel en terug laat opstarten :(
Of heb ik je verkeerd begrepen ?

Groeten,
Dirk
www.onzebmwmotoren.be

Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jun 2008 10:06
Locatie: De Vlaamse Ardennen
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Dirk 9700 »

Zopas een hard-reset van de Nav.VI gedaan alles teruggekoppeld maar nog steeds het zelfde resultaat :(

Groeten,
Dirk
www.onzebmwmotoren.be

wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1065
Lid geworden op: 10 mar 2004 10:50
Locatie: Heemstede

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door wil »

Dirk 9700 schreef:
Mgent schreef:iPhone 7 en smartlink geen probleem hier met ios11.0.2 op de 595
@Mgent
Is bij mij dezelfde versie. Heb de app al eens verwijderd en terug gedownload, maar werkt nog steeds niet.
Is me een raadsel waarom... Wat zou ik nog eens kunnen proberen om het probleem op te lossen?

Groeten,
Dirk
Ik heb ook dezelfde versie en geen waarschuwingen flitspalen meer. Dacht eerst dat het aan mijn nieuwe Schuberth SC1 lag en de manier van pairen. Verschillende keer reset gedaan en opnieuw gepaird maar nog steeds geen waarschuwing flitspalen. Ik krijg wel de waarschuwingen voor scholen, bochten, etc. Maar niets van Garmin Smartlink. Op de iphone staan wel de flitspalen maar er wordt niets doorgegeven aan de Zumo 595.

Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jun 2008 10:06
Locatie: De Vlaamse Ardennen
Contacteer:

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door Dirk 9700 »

Volgens de Reviews in de App Store zijn er nog die dit probleem hebben.
Heb de app voorlopig verwijderd van mijn iPhone.
Hopelijk komt er snel een update.

Groeten,
Dirk
www.onzebmwmotoren.be

wil
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1065
Lid geworden op: 10 mar 2004 10:50
Locatie: Heemstede

Re: Smartphone link uitgeschakeld op Nav5 ?

Bericht door wil »

Net weer een stuk gereden. Wel verkeersinformatie en temperatuur op het scherm van de zumo via smartlink. Maar geen flitspalen. Wel een icoon dat ik een flitspaal kan melden. Ben nu een beetje in verwarring. Moest in de instellingen van de zumo nu wel of niet Garmin flitspalen aangezet worden? Dan kreeg je toch dubbele meldingen van de database die op de Zumo staat en van smartlink?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”