590 upgraden naar 595

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door Mgent »

We zien er meer en meer welke van deze kant van het grasveld naar wat zij dachten de groenere kant gingen terugkomen. Want zo eenvoudig en makkelijk als door sommige verkopers wordt voorgesteld is het helaas niet. Dus bezint eer je begint.
En o ja, offroad kan je daar helemaal vergeten...
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door Dirk motard »

guzzi vero schreef:....Dus ik wil een TT, MRA heb ik al en ja, nu moet ik ook nog een account aanmaken op MyDrive want die heb ik nodig om te synchroniseren....
Ja , doen zou ik zeggen (eenmalig). Kan trouwens ook zonder TT toestel en kan je ook ineens zien of er onderweg werken zij n op uw route.
guzzi vero schreef:....Oei, TT heeft een aantal functionaliteiten weggehaald in MD waardoor er weer wat extra handelingen nodig zijn.
Tegen de tijd dat jullie met je TT de route in jullie gps gekregen hebben heb ik er hem al lang inzitten via de usb en hem waarschijnlijk al voor de helft gereden ook. Oei, TT, shit SD moet er uit als ik er iets wil opzetten. Hoezo draadloos?
Geloof je dat nu echt zelf :?: :?: :?:

En ja volledig draadloos , 550 en computer/ipad zijn beide verbonden met internet en 15 seconden later staat hij erop. Op die tijd heb jij dat kabeltje nog niet in dat gaatje gekregen :wink: :wink:

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door guzzi vero »

Dirk, misschien lichtelijk overdreven maar MRA en MyDrive (heb daar beiden een account als garminist) zijn nu ook het nec plus ultra niet. POI's apart in te laden en geen melding, routes dien je op te splitsen als je je stop niet wil missen. allemaal extra stappen, maar draadloos via een tussenstap. Hoera, hoera.
100 keer liever BC met al zijn functionaliteiten en een usb kabeltje en ik heb geen internet nodig
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Dirk motard
Berichten: 258
Lid geworden op: 21 apr 2017 10:43

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door Dirk motard »

Zo zie je maar : jij noemt hier allemaal dingen die ik nooit gebruik. Tussenstops en overnachtingen ... waar het schip strandt..... Aankomst bij tussenpunt , dat is een ergernis die.'way back' gaat.
Updates (bij een tomtom kan dat de dag van vertrek van bv vakantie , geen probleem) en kaarten en ritten via wifi gebruik ik altijd. Zowel vanuit MRA als mydrive.

Ik vind de keuze van wegtype beter sinds ik basecamp niet meer gebruik. Vroeger regelmatig op te kleine wegen. Dus nee , voor mij niet liever basecamp meer.

Trouwens in de 4 jaar dat ik nu nieuwe riders heb , nog nooit problemen gehad met ontbreken van internet. Welk hotel heeft tegenwoordig nu geen free wifi. En zeker met de nieuwe Europese roaming-regeling. En moest dat ooit voorvallen op de rider zelf , kan je snel en goed een rit maken , al dan niet met kronkelwegen.
Laatst gewijzigd door Dirk motard op 9 aug 2019 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dryzabone
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2014 23:44

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door dryzabone »

Vorig jaar heb ik de stap gewaagd om van de 590 een 595 te maken. Met firmware 4.50 erin gaat het draadloos overzetten van gpx bestanden op een Android device naar de "595" uitstekend. Heb er absoluut geen spijt van, en ben van mening er een betere navidoos er voor teruggekregen. Het draadloos oversturen zie ik als een bonus. :)
SP2820 Zumo 590 met 595 firmware, R1200S, Midland BTnext conference, MRA gebruiker, Hoeksche Waard

arieflipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 apr 2008 01:07
Locatie: Maasdijk

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door arieflipper »

Frank schreef:Lees ook:
https://www.mrgps.nl/kennis/van590naar595/
Er zijn wel wat eigenaardigheden aan een ge-upgrade 590:
Als je ook tracks op het scherm laat zien, werkt het automatisch uitzoomen niet meer. Inzoomen bij het naderen van een kruising/richtingverandering werkt wel,m maar je moet daarna handmatig weer uitzoomen.
(Dit was voor mij de reden om het weer terug te draaien)
Bovendien zijn sommige menu's half in het Engels.
Dat automatisch uitzoomen als je een track geladen hebt werkt ook niet bij een originele Zumo 595
Dus dat is geen verschil, maar gewoon een fout in de 595 software.
Laatst gewijzigd door arieflipper op 11 aug 2019 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo XT / Navigator VI / Zumo 595 / 2610 versie? / MS 6.15.7 / BC

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door Frank »

Dat is dan wat mij betreft een vervelende bug. Als ik al dacht om ooit een 595 te kopen, kan dat plan meteen van tafel....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 mar 2004 22:56

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door H. Tepper »

Vorig jaar, i.v.m. toch ietwat slechter wordend zicht, een 595 travel edition aangeschaft. Daarnaast had ik nog mijn oude 350 voor het updaten van kaartmateriaal in BaseCamp. Die laatste verkocht en voor een prikkie een "kale" goed werkende 590 er bij aangeschaft voor de kaartupdates in BaseCamp en gebruik van dezelfde motor en auto steun.
Die laatste onlangs een upgrade gegeven met de firmware van de 595, werkt perfect...
En ja beide hebben problemen met het automatisch uitzoomen vanaf 50 meter bij een eigen gemaakte route en geladen track, maar leer je ook weer mee leven...
Misschien dat Garmin nog eens besluit om de bug er uit te halen, zou mooi zijn....
Nog een verschilletje met de 595: processor van de 590 is toch iets langzamer. Merk je met het importeren van routes...
Voor de rest ben ik verder niet tegen eigenaardigheden aan gelopen...
Garmin Zumo 590 en TomTom Rider 550 op KTM 1290 Super Adventure/ Super Duke 1290 GT en in de auto.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door Mgent »

Wel er verticaal mee rijden lukt al zeker niet.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Ronald53
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 8 jul 2009 14:19

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door Ronald53 »

Mgent schreef:Wel er verticaal mee rijden lukt al zeker niet.
Met hellingen van 20% gaat het nog wel goed. Steiler heb ik nog niet geprobeerd.
Ronald
-- Zumo 590LM / Camper 660LMT-D / DriveSmart™ 51 LMT-D / GPSMAP62st / Dakota 20 --

Gebruikersavatar
H. Tepper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 192
Lid geworden op: 14 mar 2004 22:56

Re: 590 upgraden naar 595

Bericht door H. Tepper »

Dirk motard schreef: Updates (bij een tomtom kan dat de dag van vertrek van bv vakantie , geen probleem)
Je zult niet de eerste zijn die op het laatste moment vlak voor de vakantie nog even zijn gps update en er dan achter komt dat iets niet goed functioneert. Ik heb inmiddels geleerd nooit een gps vlak voor mijn vakantie te upgraden met nieuwe firmware o.i.d.
Downgraden gaat meestal niet zo simpel, dus ben je afhankelijk van een verbeterde update welke meestal niet zo snel wordt uitgebracht. Mijn tip: nooit doen...
Garmin Zumo 590 en TomTom Rider 550 op KTM 1290 Super Adventure/ Super Duke 1290 GT en in de auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”