bluetooth

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Plaats reactie
commer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 2 jun 2009 18:56
Locatie: Dordrecht

bluetooth

Bericht door commer »

Hallo, ik heb het volgende probleem. Ik ben in het bezit van een Zumo 590 een Sena 20S en een mobile telefoon Motorola 6S plus. In het verleden kon ik vanaf mijn motorfiets bellen via de Zumo. Ik koos een nummer en hoorde via de Sena de telefoon bellen en overgaan. Als er werd opgenomen kon ik praten en werd ik gehoord en kon ik de gene die ik gebeld heb horen. Als ik gebeld werd kreeg ik op de Garmin een pop-up en als ik die bevestigde kon ik praten en het gesprek ontvangen.
Ik heb in verband met de winter een aantal maanden niet gereden en de diversen toestellen hebben allemaal een up-date gehad.
Mij Sena is verbonden met de Garmin en de telefoon is ook verbonden met de Garmin. Dit word bevestig bij de instellingen van bluetooth op de Garmin. De Sena is dus niet gekoppeld aan de telefoon.
Ik heb voor de zekerheid alle koppelingen verwijderd en alles opnieuw gekoppeld.
Het probleem is nu het volgende, als ik via de Garmin bel hoor ik niet meer dat er gebeld word. Bij de gene die ik bel gaat wel de telefoon over maar die kan mij niet verstaan en ik kan hen niet verstaan. Er word dus wel contact gemaakt maar wij kunnen elkaar niet verstaan. Als ik gebeld word gebeurd er op de Garmin niets, ik voel alleen in mijn binnenzak dat mijn telefoon over gaat. Ik heb de Sena los gekoppeld van de Garmin, dus verwijderd van de Garmin en de Sena rechtstreek gekoppeld aan de telefoon. Als ik dan gebeld word en ik geef een kreet word de telefoon opgenomen en kan ik praten met de gene die mij belt en ik word ook gehoord.
Ik heb contact gehad met de leverancier van de telefoon en heb de laatst up-date nogmaals geïnstalleerd en nog wat aanpassingen gedaan. Dit heeft niet geholpen. Heb contact gehad met Garmin en op hun advies alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. Maar dit heeft ook niet geholpen. Heb voor de zekerheid de Sena nog voorzien van de laatst Firmware. Het enige wat ik geconstateerd heb is dat als alle koppelingen gemaakt zijn het geluid op de Garmin van de telefoon wel op 100 % staat maar niet blauw gekleurd is. Misschien hoort dit wel zo maar het was mij nog niet opgevallen.
Als ik muziek via mijn telefoon afspeel hoor ik dat wel op de Sena, dus er is contact tussen de telefoon en de Sena.
Heeft iemand dit probleem ook of heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn Misschien moet ik ergens een instelling veranderen? Alle suggesties zijn welkom. Bij voorbaat dank.
M.v.g. Commer

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: bluetooth

Bericht door RonalT »

Muziek en spraak gaat via 2 verschillende BT-kanalen.

Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) is een bluetooth-profiel waarmee mono- of stereohifigeluid over een draadloze bluetoothverbinding verzonden kan worden en moet daarom onderscheiden worden van bluetoothaudio dat slechts bedoeld is voor spraakoverdracht.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

commer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 2 jun 2009 18:56
Locatie: Dordrecht

Re: bluetooth

Bericht door commer »

Ik heb vandaag wat geëxperimenteerd met een andere telefoon en tot mijn verbazing werkte alles zo als het moet.
Ik kon bellen en gebeld worden, de Garmin liet zien wie er belde en ik kon via de telefoonlijst iemand bellen en die kon ik ook verstaan en hij kon mij ook verstaan. De koppeling die ik met deze telefoon heb gedaan is precies het zelfde als met mijn eigen telefoon. Het enige verschil is volgen mij dat mijn telefoon zins kort beschikt over Android 9 en dat de telefoon waar ik het nu mee geprobeerd heb Android 8 heeft.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
M.v.g. Commer

commer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 2 jun 2009 18:56
Locatie: Dordrecht

Re: bluetooth

Bericht door commer »

Het probleem met mijn telefoon en de Zumo 590 is dankzij de leverancier van de telefoon opgelost.
Motorola bedankt.
Hierbij kan deze zaak gesloten worden.
M.v.g. Commer

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: bluetooth

Bericht door Mgent »

Kijk als je hier vragen komt stellen, steeln wij het ook op prijs, dat wanneer je een oplossing hebt welke hier niet is neergeschreven, je die uiteindelijk ook nog meegeeft. Iemand anders kan er ook baat bij hebben. Terwijl we hebben het opgelost, daar heeft niemand iets aan.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

commer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 2 jun 2009 18:56
Locatie: Dordrecht

Re: bluetooth

Bericht door commer »

De oplossing is dat Motorola het toestel heeft omgeruild. Ik heb mijn Motorola 6Plus ingeleverd en een 7Plus ontvangen.
Ik heb niets hoeven bij betalen en alle verzendkosten waren voor Motorola. Ik vind dit prima service.
met vriendelijke groeten,
Commer

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: bluetooth

Bericht door QuattroFrits »

Het probleem met jouw telefoon is dus niet opgelost, je hebt nu een nieuwe telefoon die het wel doet.
En wat het probleem met het oude toestel was, :roll: … Motorola mag het weten. :lol:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

commer
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 2 jun 2009 18:56
Locatie: Dordrecht

Re: bluetooth

Bericht door commer »

Het ging er om dat ik een probleem had en dat is opgelost. Motorola heeft het probleem opgepakt en naar een oplossing gezocht.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”