Import gpx-file van sustrans.org , lukt niet in Basecamp

Tracks/routes van en voor fietstochten

Moderator: GPStracks

Plaats reactie
ndr51
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2018 11:45

Import gpx-file van sustrans.org , lukt niet in Basecamp

Bericht door ndr51 »

Op de site http://www.sustrans.org.uk heb ik de gpx files gekocht voor de route "Land's end to John O'Groats". We willen dit jaar een deel van deze route gaan fietsen. Ook het boekje hiervoor hebben we gekocht (in Nederland).
De zip-bestanden heb ik op normale wijze via een link gedownload, opgeslagen op mijn pc en uitgepakt met Winrar.

Het importeren van de gpx-bestanden in Basecamp lukt echter niet. De import stopt binnen enkele seconden en Basecamp staat dan helemaal vast. Alleen afsluiten en opnieuw opstarten lukt dan nog.

Wie heeft ervaring met Sustrans bestanden óf heeft een oplossing voor mij?

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Import gpx-file van sustrans.org , lukt niet in Basecamp

Bericht door Frank »

Best kans dat de gpx files van sustrans niet helemaal conform de standaard zijn. Wat zou kunnen helpen is het RTW Tool van JaVaWa gebruiken: http://www.javawa.nl/rtwtool.html
De sustrans file importeren in RTWtool en dan weer exporteren als gpx. Grote kans dat het dan wel lukt.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

ndr51
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2018 11:45

Re: Import gpx-file van sustrans.org , lukt niet in Basecamp

Bericht door ndr51 »

Dank voor je reactie Frank,
Het bleek echter dat ik te weinig geduld had.
Tracks worden heel snel ingelezen, maar over het inlezen van routes doet hij flink langer, dus ik dacht dat de boel vast stond terwijl Basecamp nog steeds bezig was.
Tracks binnen seconden, routes duren minuten.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Import gpx-file van sustrans.org , lukt niet in Basecamp

Bericht door Frank »

Ik heb een gratis gpx gedownload van dezelfde site, was bij mij zo ingelezen. Was een directe route van 23 km met bijna 400 viapunten (veel te veel!). Het is blijkbaar een track die zonder nadenken naar een directe route is omgezet. Daar heb je dus niet veel aan. Als alle routes er zo uitzien en ze zijn nog langer, dan kan ik begrijpen dat het inlezen wat tijd kost.

Als ik jou was zou ik met de tracks werken (ik weet niet welk toestel je hebt) en de routes van Sustrans gauw vergeten.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Plaats reactie

Terug naar “Fietsen”