Etrex touch 25 batterijbesparing

De eTrex serie met touchscreen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2015 01:40

Etrex touch 25 batterijbesparing

Bericht door Ger »

Sinds eind 2015 gebruik ik mijn etrex touch 25 met veel plezier. Vorige week heb ik heb ik de software geupdated naar versie 3.60 en nu heb ik een probleempje met de batterijbesparing. Voorheen kon ik met een tikje op het scherm het scherm weer inschakelen, dat na een vooraf ingestelde tijd uitschakelde om de batterijgebruiksduur te verlengen, maar nu moet ik de aan/uit knop indrukken om dit voor elkaar te krijgen. Het is geen wereldschokkend probleem, maar de touch-functie vond ik toch wat prettiger. In een vorig topic wordt gesproken over terugzetten naar een vorige versie, maar misschien is het ook ergens in te stellen?
Ger.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5616
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Etrex touch 25 batterijbesparing

Bericht door keesm »

Heb je al via Stel in> Scherm bij Batterijbesparing gekeken. Waarschijnlijk is die instelling door de software update op Aan komen te staan. Als je deze weer op Uit zet dan heb je weer het effect dat scherm na bijv. 15 seconden uitgaat en via tik op scherm weer aan.

Gebruikersavatar
Ger
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2015 01:40

Re: Etrex touch 25 batterijbesparing

Bericht door Ger »

Dit lukt helaas niet, Kees. Als ik de batterijbesparing uit zet, wordt alleen het scherm ietsje minder helder na de door mij ingestelde minuut. Als ik het aanzet, komt de melding: "Batterijbesparing zet scherm uit na time-out. Druk op de aan-uitknop om scherm weer in te schakelen." Optie aanraken is dus blijkbaar verdwenen.

daxm0054
Berichten: 7
Lid geworden op: 6 aug 2017 12:17

Re: Etrex touch 25 batterijbesparing

Bericht door daxm0054 »

Dag,

Dat is mij ook opgevallen. Het scherm vreet batterijen. IK heb deze eTrex25 net in gebruik genomen na jaren een Quest te hebben gehad. Die had een zuinige accu. Jammer en beetje balen. zo'n modern apparaat verwacht je anders van mbt energie verbruik. Nu heb ik oplaadbare batt + extra set altijd bij me.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Etrex touch 25 batterijbesparing

Bericht door RonalT »

daxm0054 schreef:....Jammer en beetje balen. zo'n modern apparaat verwacht je anders van mbt energie verbruik...
Ow, is het je nog nooit opgevallen dat je met een Nokia 2700 een week tot 10 dagen kon rondlopen voordat hij weer opgeladen diende te worden en de huidige generatie telefoons elke nacht liggen te laden!
De toestellen, ook navigatie, verandert en dat heeft invloed op de tijd dat een set batterijen mee gaan. Denk aan schermgrootte, schermverlichting, extra functionaliteiten zoals bv BT of Wifi, een nauwkeuriger GPS-onvangdinges, snellere processor, enzenz.....
Batterij: 2 AA-batterijen (niet inbegrepen); NiMH of Lithium aanbevolen
Batterijlevensduur: Maximaal 16 uur
Je had in de specificaties al kunnen zien dat er over MAXIMAAL 16 uur gesproken wordt. Schermverlichting oid haalt die tijd behoorlijk omlaag.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “eTrex Touch”