enkele beginnersvragen

De eTrex serie met touchscreen
Plaats reactie
Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

enkele beginnersvragen

Bericht door Hans Renette »

Hallo,

Ik ben nog altijd bezig met het verkennen van dit toestel (eTrex Touch 35) en voor volgende vragen kom ik er voorlopig nog niet uit:

1. Als ik het toestel op de pc aansluit kan ik niet werken met het toestel zelf, enkel op de PC. Een keer echter lukte dit wel, en zag ik plots het beginscherm (keuze met activiteitprofielen), terwijl het toestel met de PC gekoppeld was. Hoe kan dit?

2. Is het mogelijk met het toestel te werken en het scherm op je pc-scherm te krijgen/te projecteren?

3. Als het GPS-toestel aanstaat, en ik klik 1x op de aan/uit knop kom ik in het scherm met alle mogelijkheden (stel in, markeer via-punt, ...) maar het lukt me niet meer om terug te keren naar het beginscherm (met de activiteitprofielen) - behalve als ik herstart). Hoe keer ik dus het gemakkelijkst terug naar dit scherm met de profielen?

Hopelijk zijn de vragen wat duidelijk... Alvast hartelijk dank!
Hans

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: enkele beginnersvragen

Bericht door e.vdwerf »

1. Dan wordt het toestel niet herkend... ga niet te veel rommelen met de etrex aan de pc.. behalve in combinatie met basecamp en het analyse prograam JDM. Maak eerst een backup van het toestel met jdm.

2. Wel wanneer je basecamp opstart..dan duurt het de eerste keer even voordat de garmin topo active kaarten zijn geladen.. niet elke kaart wordt herkend. Je kunt dat instellen met het programma javawa device manager. ..kaarten die al in basecamp staan en ook op de gps moet je onherkenbaar maken met jdm.. je kunt dan routes maken op de pc in basecamp..
Edit... maar je krijgt geen schermen van de gps te zien.. Je kunt routes en sporen bewerken op de kaart. Basecamp toont dus de kaarten uit het toestel.

3. Links onder staat een krom pijltje.. dat is de escape...

Succes,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: enkele beginnersvragen

Bericht door Hans Renette »

Hallo,

i.v.m. punt 3: dit pijltje terug is er enkel als ik in het beginscherm ofwel het vergrootglasje gebruik ofwel het icoontje met de drie steepjes. Maar als ik op het profiel klik (en de kaart te zien krijg) of als ik 1x op de aan/uitknop klik geraak ik niet meer terug naar het beginscherm (oftewel: kan ik het profiel niet meer veranderen).

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: enkele beginnersvragen

Bericht door e.vdwerf »

Wanneer je uit de kaart wil.. helemaal onderin drukken.. dan hebb je keuze vlnr home..stop..kaartmenustreepjes. Kies dus voor home.. het huisje .. of stop. Evt opslaan van spoorgegevens..
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Plaats reactie

Terug naar “eTrex Touch”