gps loopt vast

De eTrex serie met touchscreen
Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Hallo,

Zonet liep m'n GPS vast bij het opstarten van een route. Ik heb de instellingen gereset, en als ik 'm nu opstart krijg ik de taalkeuze - ik klik op Nederlands - en het toestel zit meteen vast...

Hoe krijg ik dit verholpen?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: gps loopt vast

Bericht door e.vdwerf »

Heb je een masterreset gedaan? Dus linksboven het scherm vasthouden tijdens het opstarten.
Zo ja .. en dit resulteert nog steeds in vastlopen..dan zou je de firmware er nog een keer op kunnen zetten via garmin express.
Je hebt het over het opstarten van een route... is het geen spoor of track? Dat zou corrupt kunnen zijn.
Je kunt met het programma javawa device manager checken of een spoor corrupt is. Verder wil het nog wel eens helpen op de directory current te verwijderen. Graag dus iets meer info.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Hallo,

* Het is een Etrex Touch 35. Ik weet niet precies wat je bedoelt met scherm vasthouden?
* Het is zeker een route. Met de TopoActive kaart, niet de OFM (al staat die er wel op). Eerst liep ie vast toen ik op de route wilde klikken, hierna heb ik alles gereset, en nu loopt ie al vast bij de taalkeuze.
* Bedoel je de Current.gpx verwijderen? Of de map?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: gps loopt vast

Bericht door e.vdwerf »

Je zou kunnen beginnen de current.gpx te verwijderen. Een harde reset voer je uit door met een vinger het scherm vast te houden tijdens het opstarten. Daarna moet je wel alles weer instellen. Te beginnen met de systeeminstellingen.

Is het een zelf gemaakte route...of van internet gehaald? Meestal zijn dat tracks.. of probeer je gewoon van a naar b te navigeren?

Edit.. zoeken op plaatsen en da Ga loopt ook vast op een touch35. Dan zoeken op adressen is beter.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

* current.gpx verwijderen helpt niet.
* harde reset ook niet: vanaf de taalkeuze loopt ie vast.
* Garmin Express vermeldt enkel dat er een kaartupdate beschikbaar is. Moet ik eerst iets op de GPS verwijderen alvorens ik firmware erop kan zetten, of hoe werkt dat precies?

bedankt.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: gps loopt vast

Bericht door e.vdwerf »

Je kunt ook opnieuw de software er opzetten met webupdater. Dat kan ook via het programma JDM.
Even googelen waar je jdm kunt downloaden.

Edit.. laat eerst jdm de gps checken..
Edit.. je hoeft niets te verwijderen.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Webupdater geinstalleerd, en uitgevoerd - weer hetzelfde probleem...

Kan het met de batterijen te maken hebben? Zijn nieuwe. Toenstraks gingen ze wel...

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: gps loopt vast

Bericht door e.vdwerf »

Batterijen lijkt me niet.. wel altijd een update doen met volle batterijen. Dat mag niet onderbroken worden.
Wat zegt JDM?
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Ik weet niet wat ik daar moet doen om de software te vervangen.

GPS hangt vast aan PC, zo krijgt ie ook stroom, neen?

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: gps loopt vast

Bericht door e.vdwerf »

http://www.javawa.nl/toesteldoethetnietmeer.html


Al opgestart zonder sd kaartje?
Edit.. welke naam h3b je toegekend aan de OFM? ... en waar staat die kaart?
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Dat heb ik al gedaan - JDM geeft geen corrupte bestanden.
Software er weer opzetten heb ik gedaan met webupdater, niet met JDM.

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

* er is geen sd-kaart in het toestel
* ondertussen heb ik de OFM gewist. Die stond meteen in de folder Garmin, met als naam gmapsupp.img

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2541
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: gps loopt vast

Bericht door e.vdwerf »

.... die ofm had eigenlijk een naam moeten hebben..maar gmapsupp zou geen probleem moeten zijn... 3n met de ofm is nooit wat mis.
Je hebt de software er opnieuw opgezet begrijp ik.. dat zou 3.70 moeten zijn. Een harde reset heeft niet geholpen.. mits het dus echt een harde reset was. Je krijgt dan een waarschuwing van te voren en komt inderdaad in een keuzemenu voor de taal. Heb je al een keer voor Engels gekozen of loopt het toestel in alle talen vast?
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Ik hou de aan/uitknop ingedrukt en blijf ook met een vinger op het scherm. Ik heb wel geen waarschuwing gekregen, meteen de taalkeuze.
Bij Engels loopt het ook vast.

Hans Renette
Berichten: 36
Lid geworden op: 8 jul 2018 18:37

Re: gps loopt vast

Bericht door Hans Renette »

Ik zie een licht andere werkwijze hier:
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=817.

Nu krijg ik wel de knop "Erase" te zien - maar die knop werkt precies niet. En enkele sec. hierna (ik druk er op/hou deze knop even ingedrukt) start het toestel verder op.

Plaats reactie

Terug naar “eTrex Touch”