Garmin servers niet te bereiken

De eTrex serie met touchscreen
Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Garmin servers niet te bereiken

Bericht door GPS Expert »

Het is inderdaad een heel vreemd probleem dat van dit toestel het ID en serienummer niet zijn gekoppeld in de Garmin databases.. Serienummer staat niet intern, dat is ook het ID, serienummer staat alleen op een sticker in het batterij compartiment.

Bij Bever omruilen of maandag met Garmin proberen te bellen.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

PetraO
Berichten: 11
Lid geworden op: 9 okt 2018 20:17

Re: Garmin servers niet te bereiken

Bericht door PetraO »

Ik ben een stukje verder. Ik had, om een of andere reden, de Garmin 2x aangemeld via Garmin express. Zaterdag heb ik beide accounts verwijderd en vandaag heb ik mijn gps via de garmin site geregistreerd. En wat zag ik? Ik kreeg een ander ID terug.
Ik heb dat ID in GarminDevice.xml gezet en ja,ik kon weer contact maken met Garmin Express.
Alleen bleef het foute ID nog wel in het ‘About’ scherm staan, en dat ID wordt ook weer overgenomen door GarminDevice.xml als je het dingetje loshaalt van de pc en weer aanzet. Raadselachtig. Het goede ID, dat wil zeggen, het ID dat in de Garmindatabase is gekoppeld aan het serienummer, heeft vermoedelijk ooit wel in het Aboutscherm gestaan, maar is op de een of andere manier overschreven. Helaas weet ik niet welk bestand het ‘About’ scherm leest en of ik dat zou kunnen wijzigen.
Ik heb geprobeerd hele lijsten van geocaching over te zetten, maar als ik dat doe, komt er een soort verzameling en niet de afzonderlijke geocaches, zoals eerst wel het geval was.a

Plaats reactie

Terug naar “eTrex Touch”