Eerste indruk 595

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
Gebruikersavatar
FJR_Serge
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mei 2015 11:10

Re: Eerste indruk 595

Bericht door FJR_Serge »

De gesproken meldingen kan je uitzetten; je staat er van te kijken hoeveel er wel niet zijn he :)
Kaart en voertuig, Hoorbare waarschuwingen voor de bestuurder.

De visuele meldingen uitzetten ben ik nog niet tegengekomen.....
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn !!
Zumo XT2

Gebruikersavatar
Sparks850
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 117
Lid geworden op: 5 mei 2008 17:35
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Eerste indruk 595

Bericht door Sparks850 »

Daarnaast ging de Zumo ongevraagd herberekenen omdat 70km verderop de oprit van de snelweg was afgesloten en dat terwijl Herberekenen uit staat en bij Verkeer-Optimaliseer route staat "op aanvraag"
Maar er werd niets gevraagd door de 595, wel herberekend en aangezien ik een track omgezet naar route gebruikte werd mijn geplande route niet voorgeschoteld.
BMW R1200R_LC, Buell M2, Zumo595, Zumo350, Zumo550

Gebruikersavatar
FJR_Serge
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mei 2015 11:10

Re: Eerste indruk 595

Bericht door FJR_Serge »

Sparks850 schreef:Daarnaast ging de Zumo ongevraagd herberekenen omdat 70km verderop de oprit van de snelweg was afgesloten en dat terwijl Herberekenen uit staat en bij Verkeer-Optimaliseer route staat "op aanvraag"
Maar er werd niets gevraagd door de 595, wel herberekend en aangezien ik een track omgezet naar route gebruikte werd mijn geplande route niet voorgeschoteld.

Sneu, maar dit is het toestel leren kennen. Als ie onderweg niet meteen doet wat je wil moet je daaruit leren hoe je dat in de toekomst kan vermijden. Het leuke van die Zumo's is net, dat het niet gewoon van A naar B navigeren is. De mogelijkheden zijn zodanig uitgebreid dat het enige kennis vereist. Veel rijden en gebruiken dus.... (Voor sommigen een bron van ergernis)
Je moet geen grond bezitten om een boer te zijn !!
Zumo XT2

Gebruikersavatar
Sparks850
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 117
Lid geworden op: 5 mei 2008 17:35
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Eerste indruk 595

Bericht door Sparks850 »

:D Vertel mij wat, ik gebruik Garmin navigatie al sinds 2008. En de tekortkomingen (naar mijn idee van motornavigatie) valt onder de spreuk "De Wondere Wereld van Garmin" :D
BMW R1200R_LC, Buell M2, Zumo595, Zumo350, Zumo550

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Eerste indruk 595

Bericht door Mgent »

Afgelopen dagen in het Bergische land gereden met mijn 595.
Wat ik erg storend vind zijn de meldingen in de bovenbalk van Dierenoversteekplaatsen en nadering scherpe bocht. Zijn die meldingen op het beeld uit te zetten? Ik heb het in het menu niet kunnen ontdekken.[/quote]

Waarschuwingen voor de bestuurder in- of uitschakelen
U kunt waarschuwingssignalen voor de bestuurder afzonderlijk uitschakelen. Visuele waarschuwingen worden ook weergegeven als het waarschuwingssignaal is uitgeschakeld.
1 Selecteer Instellingen > Kaart en voertuig > Hoorbare
waarschuwingen voor de bestuurder.
2 Schakel het selectievakje naast elk waarschuwingssignaal in
of uit.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
Sparks850
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 117
Lid geworden op: 5 mei 2008 17:35
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Eerste indruk 595

Bericht door Sparks850 »

De audiowaarschuwingen staan al uit bij mijn 595. Alleen stoor ik mij aan de rode balk die iedere keer in beeld komt.
BMW R1200R_LC, Buell M2, Zumo595, Zumo350, Zumo550

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: Eerste indruk 595

Bericht door Toontje »

Daar doe je niets aan.

Het herberekenen is waarschijnlijk het gevolg van de verkeersinformatie via de Smartphone Link. Die moet je dan uitzetten in de app.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”