Hoe bepaal ik zelf op welk punt ik de route start met de 595

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door hka »

Staat altijd uit. Ondanks dat...

azeeuwnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 mei 2017 22:18
Locatie: Bleiswijk

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door azeeuwnl »

mercedes schreef:Ik ben er uit Hervelt bracht mij op een idee.
Route in de 595 laden,dan NIET GA, maar KAART dan wat inzomen en dan kun je naar de route rijden net als 660. :D
Ben vlak voor de route gestopt toen de route geactiveerd toen zo ver mogelijk uit gezoomd zodat ik een pijltje zag welke kant ik op moest klaar :P

Ik heb zo ongeveer deze hele stream gelezen, want ik zocht naar antwoorden voor precies dit probleem.
Jou oplossing noem ik een 'work-around', een manier om te dealen met het feit dat er geen echte charmante oplossing is.
Heb je omdertussen geen mooie oplossing gevonden?

Ook ik heb eerst de 660 gehad en herken de 'wilt u naar t begin van de route rijden' vraag van did systeem.
Nu ben ik voor t eerst aan t toeren met de 595, en ik heb het probleem dat ik me bij de start van de dag 'ergens in de buurt van de route bevind'. Ik selecteer de route, klik op Go! (Ga) en krijg vervolgens een optie 'Select next destination' te kiezen. En daar zie ik dan heel veel totaal betekenisloze punten staan, en ik weet niet welk punt ik moet kiezen dat op een zodanig plek ligt dat ik de route optimaal oppak.
Wanner ik in plaats van Go! op Map klik, zie ik mijn route, met alle vlaggetjes én ik zie waar ik momenteel ben.
Mijn oplossing is ook een work-around: op de Map vind een vlaggetje waar ik de route zou willen oppakken en ik tel hoeveelste vlaggetje het is vanaf de start van de route. Wanneer ik Ie dat bijv het 7e vlaggetje een goed punt is om te route op te pakken, dan ga ik terug naar 'Go!' en selecteer het 7e punt als mijn 'next destination'.

Ik ben benieuwd naar reacties.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door FM »

azeeuwnl schreef:Heb je ondertussen geen mooie oplossing gevonden?
Zijn oplossing IS een mooie oplossing
azeeuwnl schreef: Wanner ik in plaats van Go! op Map klik, zie ik mijn route, met alle vlaggetjes én ik zie waar ik momenteel ben.
Mijn oplossing is ook een work-around: op de Map vind een vlaggetje waar ik de route zou willen oppakken en ik tel hoeveelste vlaggetje het is vanaf de start van de route. Wanneer ik Ie dat bijv het 7e vlaggetje een goed punt is om te route op te pakken, dan ga ik terug naar 'Go!' en selecteer het 7e punt als mijn 'next destination'.

Ik ben benieuwd naar reacties.
Dit daarentegen is een moeilijke oplossing in mijn ogen.

Gezien velen om zeker de gemaakte route onafhankelijk van het kaartmateriaal ongewijzigd te houden een track en geen route inladen, is deze oplossing niet mogelijk. Je hebt dan immers helemaal geen vlaggetjes of bolletjes om te kiezen.
Laatst gewijzigd door FM op 3 mei 2017 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door RonalT »

Heel veel gebruikers willen ten alle tijden begeleid worden. Ze willen horen dat ze rechts of linksaf moeten.
Wat Mercedes schrijft is gewoon een prima oplossing waar ik ook veel gebruik van maak.
Afgelopen weekend een route gereden en op enig moment was er een wegopbreking. De twee achter mij hebben niet gemerkt dat ik een beetje aan het klooien was. Na enkele kilometers pak ik zo'n route dan weer netjes op.
Wel alle tussenpunten 'zacht' maken.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door Hervelt »

.
Laatst gewijzigd door Hervelt op 4 mei 2017 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door Mgent »

azeeuwnl schreef: Wanner ik in plaats van Go! op Map klik, zie ik mijn route, met alle vlaggetjes.
Indien je een route ziet met allemaal vlaggetjes ben je zeker niet goed bezig.Dit toestel houdt rekening met via-en vormingspunten. Een vormingspunt kan je negeren, maar indien je een viapunt negeert gaat je toestel je telkens weer terug sturen naar dat punt. En ga je boven de 25 viapunten wordt je route opgesplitst... Maar lees eens beetje de manier van werken van dit toestel na en je komt er wel uit.

Wil je begeleid naar het begin van een route rijden? Wanneer je in BC een route maakt heb je een begin en eindpunt staan. Wanneer je de route naar je toestel stuurt, selecteer dan ook om waypoints mee te sturen. Op deze manier kan je zijn waar je wil, je selecteert in je toestel het begin waypoint en GA. Zumo brengt je nu onafhankelijk van de route naar het beginpunt. Daar aangekomen selecteer de route en je kan vertrekken.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door FM »

Hervelt schreef:@FM,
"Mercedes" schreef niet maar "Azeeuwnl" schreef de vorige reactie. Je quote de verkeerde naam.
Inderdaad. Ik heb het aangepast.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door Mr. M »

Waarom van de route geen track maken en die inladen in het toestel en daarover navigeren (Toestel maakt een route vd track). Dan kun je de route daar oppakken waar je wilt, zonder gedoe met harde of zachte punten. Alleen Herberekenen Uitzetten.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door Toontje »

Ik doe het altijd zo:

Als je een route ergens in het midden wilt oppikken, moet je de route opstarten naar het beginpunt. Je krijgt dan een nieuw stuk route van jouw locatie naar het beginpunt, met daaraan vast de oorspronkelijke route.

Rijd dan gewoon naar het punt in de route toe, waar jij wilt beginnen.

Als je er bent, moet je dmv de knop "Wijzig route" (achter de steeksleutel in het kaartscherm) een voor een de voorliggende Bestemmingen en/of Routepunten overslaan (laat het toestel steeds even rekenen). Zolang je op de route nog wordt terug gestuurd richting het begin, moet je nog een punt overslaan.

En dan rije rije rije . . .
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door Mike Schenk »

Als je naar dat punt in de route bent gereden kun je beter de route opnieuw opstarten en dan het laatste harde punt selecteren. Scheelt een hoop gedoe en er wordt niet herberekend.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door hka »

+1

Gebruikersavatar
DanielT
Berichten: 316
Lid geworden op: 12 mar 2008 15:48

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door DanielT »

Mike Schenk schreef:Als je naar dat punt in de route bent gereden kun je beter de route opnieuw opstarten en dan het laatste harde punt selecteren. Scheelt een hoop gedoe en er wordt niet herberekend.
Wanneer er tussen je huidige lokatie (waar je de route terug wil opnemen) en het eindpunt nog andere harde wegpunten zitten dan wordt er wel degelijk herberekend, namelijk meteen naar het einde!
Alle wegen leiden naar Rome, zelfs met een GPS
Streetpilot: III/ 2820; Zumo: 550/ 590; Oregon 700 --- BMW: R1100RT/ R1150RT/ K1200GT/ K1300GT/ S1000XR
Baehr Ultima XL/ Sena 20S & SR10

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door pheufk »

Toch niet als je herberekenen uit heb staan
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door FM »

Neen, hoor, DanielT heeft gelijk. Of je herberekenen op automatisch of niet herberkenen hebt staan, maakt geen verschil. De gps berekent een route naar het harde punt dat je aangeduid hebt, als je andere harde punten hebt overgeslagen.

Waardoor ik er nog eens voor pleit om te vertrekken van een track, waardoor je slechts 2 harde punten hebt om te kiezen. Zorg dat je op de route bent als je ze activeert, en kies het eindpunt. Dan loopt er niets mis met de route.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: hoe kan ik voorkomen dat 595 ML naar de route rijdt

Bericht door Toontje »

Als je een track door het toestel laat omrekenen naar een route, kan je nooit met vaste waypoints werken, zoals tanken, koffiepauze, lunch, bezoek aan een of ander. Verder is het ook lastig om rechtstreeks naar het eindpunt, bv. het volgende hotel, te navigeren, omdat je dat niet hebt als waypoint.

Gewoon een route gebruiken; je moet alleen wel even snappen, hoe het toestel werkt. En dat is helemaal niet zo ingewikkeld. Je kan altijd de track laten meelopen ter controle.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”