Volgorde in reisplanner door elkaar

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin, introductie 2016
siedse
Berichten: 19
Lid geworden op: 8 sep 2006 09:01

Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door siedse »

Sinds kort een nieuwe 595 gekocht enkom een eigenaardigheidje tegen.

Als we een week tour maken nummer ik de routes 1 Route 2 Route enz. En 1 Track 2 Track enz. Bij het importeren verschijnen ze ook keurig in die volgorde in het importeren scherm zowel bij routes als tracks. Als ik nu een route of track wil starten staan ze in de reisplanner in een heel andere volgorde en moet je dus door de lijst scannen om de route voor die dag te vinden. Dit had mijn 590 niet en kan ook nergens vinden of je de sortering kunt aanpassen ergens. Iemand een idee. De 595 is helemaal up to date 4.2.

Het is niet onoverkomelijk maar wel lastig.

Zijn er meer mensen die dit herkennen of is het examplarisch

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Frank »

Dit is al eerder besproken op dit forum, volgens mij. Voor zover ik weet worden de routes in de reisplanner gesorteerd op afstand tot de huidige locatie. De route waarvan het startpunt het dichtste bij de huidige locatie ligt staat bovenaan, de route met het startpunt het verste weg onderaan.
Als je GPS geen goede fix heeft, lijkt me het meest logisch dat de volgorde van de vorige locatie wordt aangenomen.
Hetzelfde geldt voor eigen waypoints of Favorieten, deze worden getoond op volgorde van afstand tot de huidige locatie.

Edit: deze functie is voor de 590 en 595 identiek, voor zover ik weet. Volgorde is niet te wijzigen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door FM »

Ik heb mijn Zumo hier niet bi de hand, maar is het niet zo dat als je een effectieve datum meegeeft aan de reizen, dat hij daarmee rekening houdt in de lijst?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Mgent »

Ja, maar dan moet je in BC bij elke route de datum aanpassen en eventueel vertrekuur, staan ze mooi per dag geklasseerd.
Dus route openen, en op eerste viapunt het vrtrek aanpassen met dag en uur.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

siedse
Berichten: 19
Lid geworden op: 8 sep 2006 09:01

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door siedse »

Jammer dat ik mijn 590 niet meer onderhand bereik heb maar zal er als we terug zijn nog eens mee stoeien.

dank voor de reacties

sieds

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Toontje »

Mgent schreef:Ja, maar dan moet je in BC bij elke route de datum aanpassen en eventueel vertrekuur, staan ze mooi per dag geklasseerd.
Dus route openen, en op eerste viapunt het vrtrek aanpassen met dag en uur.
Dat kan ook nog achteraf in de reisplanner.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

siedse
Berichten: 19
Lid geworden op: 8 sep 2006 09:01

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door siedse »

ter illustratie beide Zümo's 590 en 595 geladen op dezelfde locatie vanaf dezelfde PC met hetzelfde gpx bestand. Er zit dus toch een duidelijk verschil tussen de 590 en de 595 niet onoverkomelijk maar wel lastig op meerdaagse trips. Waarbij we soms ook nog op een dag de keuze hebben tussen verschillende routes.
Zumo 590
Zumo 590
590.jpg (47.2 KiB) 3978 keer bekeken
Zumo 595
Zumo 595
595.jpg (54.06 KiB) 3978 keer bekeken

siedse
Berichten: 19
Lid geworden op: 8 sep 2006 09:01

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door siedse »

Gechecked met Garmin en die geven aan dat er inderdaad een verschil is met de instellingen in de software tussen de 590 en 595 die je zelf niet kunt beinvloeden. Je kunt ideeen aandragen op

http://www8.garmin.com/contactUs/ideas/

Voor een correctie in een volgende update.

Wat hierboven staat over afstand tot beginpunt e.d. Lijkt niet waar te zijn en zou wel heel veel rekenkracht van de zümo vragen om dat in zo'n korte tijd uit te vogelen.

Ik ben benieuwd.

siedse
Berichten: 19
Lid geworden op: 8 sep 2006 09:01

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door siedse »

Is in versie 4.4. opgelost.

Jeroen O
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 mei 2009 18:52
Locatie: Nieuwkoop

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Jeroen O »

Toontje schreef:
Mgent schreef:Ja, maar dan moet je in BC bij elke route de datum aanpassen en eventueel vertrekuur, staan ze mooi per dag geklasseerd.
Dus route openen, en op eerste viapunt het vrtrek aanpassen met dag en uur.
Dat kan ook nog achteraf in de reisplanner.
En hoe gaat dit dan?

In de reisplanner op het toestel kan ik alleen een vertrektijd invullen, maar geen datum en het gaat mij juist om het laatste.
🧭: Garmin Zumo XT2, Garmin Dakota 20.
📷: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
🏍️: Suzuki GSX-1250FA.
📞: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
📱: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Mgent »

Als je in BC op het startveld staat, zie je een motorymbool als dat zo is ingesteld, en daarvoor een klok, daarop klikken en aanpassen. Dit is op mac, kan dus op pc er iets anders uitzien.
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-06-18 om 08.28.43.png
Schermafbeelding 2019-06-18 om 08.28.43.png (90.7 KiB) 1267 keer bekeken
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Jeroen O
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 mei 2009 18:52
Locatie: Nieuwkoop

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Jeroen O »

Bedankt voor je reactie maar mijn vraag is hoe je dit op het toestel zelf doet, aangezien hier gesuggereerd wordt dat dit kan.

Ik ben namelijk op reis met 20 routes in mijn GPS en iedere ochtend ben ik 10 minuten aan het scrollen om de route van de dag te vinden.
🧭: Garmin Zumo XT2, Garmin Dakota 20.
📷: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
🏍️: Suzuki GSX-1250FA.
📞: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
📱: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door FM »

Wel, in de 590 kan het zeker. Je kan zowel datum als uur ingeven. Misschien verschilt de 595 daarin ook met de 590 ?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Jeroen O
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 mei 2009 18:52
Locatie: Nieuwkoop

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Jeroen O »

Oh dat zou kunnen.

Kun je aangeven welke stappen de doorloopt om bij het scherm de komen waar je de datum in kan geven? Dan probeer ik dat te reproduceren.
🧭: Garmin Zumo XT2, Garmin Dakota 20.
📷: Garmin VIRB 360, Garmin Dash Cam 65W.
🏍️: Suzuki GSX-1250FA.
📞: Schuberth SC2 in een Schuberth C5
📱: iPhone 14 pro max, iPad Pro 11" (2021), iMac M1 24" (2021).

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Volgorde in reisplanner door elkaar

Bericht door Mgent »

Pagina 8 handleiding:
Vertrektijd en verblijfsduur plannen
U kunt aan elke locatie in uw reis planningsinformatie toevoegen, zoals de gewenste aankomsttijd en de duur van een tussenstop. Op die manier kunt u plannen hoe laat u moet vertrekken om op tijd aan te komen op de locaties in uw reis.
1 SelecteerApps>Reisplanner.
2 Selecteer een reis.
3 Selecteer > Reisinstellingen > Wijzig planning.
4 Selecteer een locatie en volg de instructies op het scherm om de planningsinformatie in te voeren.
TIP: Als u meerdere locaties in de reis moet plannen, moet u beginnen bij het vertrekpunt en naar het eindpunt toe werken.
5 Herhaal stap 4 om de planningsinformatie voor extra locaties in te voeren.
6 Selecteer als u klaar bent Sla op.
Wanneer u aan de reis begint, moet u vertrekken op het tijdstip dat onder het vertrekpunt staat vermeld, zodat u op het geplande tijdstip aankomt op uw stopplaatsen en bestemmingen. De planning is slechts een schatting. Uw werkelijke aankomsttijden zijn afhankelijk van verkeerssituaties, wegwerkzaamheden en andere vertragingen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 595LM”